Călin Popescu Tăriceanu, copreşedintele ALDE: Cred că autostrada Iaşi – Târgu Mureş nu va fi terminată mai devreme de 2030

Copreşedintele ALDE Călin Popescu Tăriceanu, a declarat vineri, la Iaşi, cu ocazia prezentării Programului pentru Dezvoltarea Economică şi Socială a Moldovei (PROMOLD), că nu crede că autostrada Iaşi – Târgu Mureş va fi terminată mai devreme de anul 2030, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Urmărește
2380 afișări
Imaginea articolului Călin Popescu Tăriceanu, copreşedintele ALDE: Cred că autostrada Iaşi – Târgu Mureş nu va fi terminată mai devreme de 2030

Călin Popescu Tăriceanu, copreşedintele ALDE: Cred că autostrada Iaşi – Târgu Mureş nu va fi terminată mai devreme de 2030

Tăriceanu a afirmat că realizarea unei autostrăzi nu depinde numai de voinţa politică sau de capacitatea financiară.

"Orice lucrare de construcţii are un termen pe care îl dau cei care fac lucrarea. Când va fi gata studiul de fezabilitate se va putea spune cât va dura până va fi gata autostrada Iaşi – Târgu Mureş. Eu sunt inginer constructor, dar nu pot să vă spun cât va dura. Cu onestitate vă spun că am dubii că finanţarea pentru autostradă poate fi asigurată de la buget. Nu sunt resursele necesare şi de aceea cred că autostrada nu va fi gata mai devreme de 2030“, a spus Călin Popescu Tăriceanu.

Pe de altă parte, Tăriceanu a afirmat că îşi doreşte ca România să ajungă a şaptea putere economică a Europei.

"Aş vrea ca România să devină a şaptea putere economică a Europei. Locul de penultima cea mai săracă ţară din Europa trebuie abandonat, iar pentru asta trebuie să facem un efort. Cred că oamenii aşteaptă o atitudine care să reflecte conştientizarea interesului naţional. Prin proiectul PROMOLD ne dorim să reducem decalajele între Moldova şi celelate regiuni. Pe baza observaţiilor şi datelor statistice, am gândit un program de sprijinire şi stimulare a dezvoltării economice şi sociale a Moldovei, care se articulează pe câteva direcţii esenţiale: modul în care vor fi dirijate investiţiile, modul în care vor fi derulate investiţiile din bani publici, care sunt cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră, pentru sănătate, învăţământ, modul în care vedem dezvoltarea mediului economic şi atragerea de investiţii în zonă. Există pentru fiecare judeţ din Moldova 3-4 obiective ce urmează a fi realizate în perioada următoare de guvernare“, a spus Tăriceanu.

Studii de fezabilitate pentru autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni se fac de zece ani se fac, însă niciodată nu au fost duse la bun sfârşit. Ministerul Transporturilor şi CNAIR au anunţat, în data de 11 noiembrie, că au iniţiat procedura de achiziţie publică pentru revizuirea studiului de fezabilitate şi elaborarea proiectului tehnic pentru autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni (134 km), care va lega România de Republica Moldova.

În plus, a fost ridicată suspendarea şi în cazul contractului de revizuire a studiului de fezabilitate pentru autostrada Târgu Mureş – Ditrău. De asemenea, tronsonul Ditrău – Târgu Neamţ (care va lega zona Moldovei de Transilvania) urma să fie supus procedurii de achiziţie publică până la sfârşitul lunii noiembrie 2016.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici