Camera Deputaţilor: disciplina ”Noţiuni de prim ajutor”, introdusă în şcoli
”În toate nivelurile sistemului naţional de învăţământ, preuniversitar şi universitar, cu excepţia celui prevăzut la art 23. alin (1), lit. a), se include disciplina «Noţiuni de prim ajutor» ca disciplină obligatorie de studiu”, se arată în proiectul adoptat tacit în Camera Deputaţilor.
Singura categorie exceptată de această prevedere legislativă vizează educaţia timpurie (0—6 ani), formată din nivelul antepreşcolar (0—3 ani).
”Educaţia fizică şi sportul, precum şi orele de Noţiuni de prim ajutor în învăţământul preuniversitar sunt cuprinse în trunchiul comun al planurilor de învăţământ”, se mai arată în iniţiativa legislativă.
În punctul de vedere transmis Parlamentului, Guvernul anunţat că nu susţine această modificare legislativă. ”Precizăm că, în prezent, există în curricula şcolară, ca disciplină opţională «Disciplina de promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate», care include şi noţiuni de prim ajutor”, arată Executivul.
De asemenea, acesta reaminteşte că disciplinele obligatorii din cadrul curriculumului naţional se stabilesc prin planurile cadru.
Camera decizională pentru acest proiect este Senatul.
Biroul Permanent al Camerei Deputaţilor a decis ca niciun proiect de lege să nu mai fie adoptat tacit, urmând ca şi iniţiativele legislative pentru care comisiile de specialitate nu au formulat un raport să poată fi discutate în plen, a declarat, în data de 17 februarie, secretarul Niculae Mircovici.
Decizia a fost anunţată după ce Camerei Deputaţilor a adoptat tacit o propunere legislativă care prevede interzicerea utilizării limbii materne a minorităţilor naţionale în raporturile cu autorităţile administraţiei publice locale, precum şi cu serviciile publice deconcentrate, decizie criticată în plen de reprezentanţii minorităţilor naţionale.