- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Campania electorală în audiovizual se va desfăşura între 11 mai şi 9 iunie şi va fi gratuită
Campania electorală în audiovizual se va desfăşura între 11 mai şi 9 iunie, iar candidaţii la alegerile locale se vor putea exprima gratuit în emisiunile informative, electorale şi de dezbatere electorală difuzate de televiziuni şi radiouri, potrivit unui proiect de Decizie a CNA.
Campania electorală în audiovizual se va desfăşura între 11 mai şi 9 iunie şi va fi gratuită (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)
Membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au purtat o primă discuţie, în şedinţa de marţi, despre un proiect de Decizie privind principiile şi regulile de organizare şi desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerea autorităţilor publice locale, în anul 2012, în cadrul serviciilor de programe audiovizuale.
Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a spus că, potrivit Legii alegerilor locale, 67/2004 cu modificările ulterioare, campania electorală în audiovizual va începe pe 11 mai şi se va încheia pe 9 iunie, ora 7.00, "cu excepţia unor tipuri de emisiuni electorale care nu mai sunt permise cu 48 de ore înaintea zilei votării".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gabriel Cotabiță a murit la vârsta de 69 de ani
-
Prag depăşit. Peste 150.000 de români au votat în străinătate la alegerile prezidenţiale
-
Atenţionare de călătorie în Italia din cauza unei greve în transportul feroviar
-
În Schengen, dar cu controale la graniţă. Surse bulgare: controalele la frontierele terestre vor rămâne în vigoare timp de cel puţin şase luni după aderare. Excepţie pentru graniţa Bulgaria-Grecia
"Campania este gratuită şi poate fi desfăşurată prin intermediul televiziunilor şi radiourilor numai de luni până vineri inclusiv", a spus Răsvan Popescu.
Potrivit acestuia, pe durata campaniei, candidaţii nu pot apărea decât în emisiuni informative, electorale sau de dezbatere electorală. "Întreaga campanie în audiovizual trebuie să respecte principiile de echilibru, echidistanţă şi imparţialitate", a precizat Răsvan Popescu.
Proiectul de decizie este introdus în dezbaterea publică şi se află pe site-ul CNA, astfel încât toţi cei interesaţi să poată transmite observaţii sau propuneri.
Astfel, miercuri dimineaţă, CNA va avea o întâlnire cu reprezentanţi ai televiziunilor şi radiourilor publice şi private, pentru a discuta fiecare articol în parte al acestui proiect de Decizie privind principiile şi regulile de organizare şi desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerea autorităţilor publice locale.
În urma discuţiilor cu radiodifuzorii, CNA va decide termenul limită până la care televiziunile şi radiourile trebuie să anunţe la Consiliu intenţia de a difuza emisiuni electorale.
Potrivit textului deciziei, competitorii electorali trebuie să solicite timpi de antenă radiodifuzorilor privaţi care vor să facă emisiuni electorale. "Radiodifuzorii privaţi nu sunt obligaţi să facă emisiuni electorale", a precizat, în şedinţa de marţi a CNA, Ioan Onisei, vicepreşedintele Consiliului.
Decizia privind principiile şi regulile de organizare şi desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerea autorităţilor publice locale va fi adoptată de membrii CNA până la sfârşitul lunii aprilie.
Alegerile locale se vor desfăşura în data de 10 iunie.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO