- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cei mai importanţi sponsori ai PNL în 2009: Crin Halaicu şi Forumul Academic Român
PNL a avut în anul 2009, potrivit datelor publicate de Monitorul Oficial, venituri în valoare de 9.648.971 de lei, bani proveniţi din donaţii, cotizaţii şi alte surse, cel mai important sponsor fiind fostul primar al Capitalei Crin Halaicu care a donat 230.000 de lei pentru campania prezidenţială.
Cei mai importanţi sponsori ai PNL în 2009: Crin Halaicu (Foto) şi Forumul Academic Român (Imagine: Mediafax Foto)
Conform Monitorului Oficial, liberalii au avut la dispoziţie anul trecut donaţii din partea firmelor şi persoanelor fizice în valoare de 5.983.277 de lei, cotizaţii din partea membrilor însumând 3.384.632 de lei, şi 281.062 venituri din alte surse, toate cele trei sume cumulând în total 9.648.971 de lei.
La capitolul donaţii din partea unor persoane fizice, cea mai mare contribuţie a venit din partea fostului primar al Capitalei Crin Halaicu care a donat în data de 29 iulie suma de 230.000 de lei, cotizând în calitate de membru încă 25.360 de lei, fiind potrivit listei cea mai mare cotizaţie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
România se alătură pe deplin spațiului Schengen începând cu ianuarie 2025
-
Alegeri prezidenţiale 2024. Ce arată cele mai recente sondaje publicate. Cine ar putea intra în turul doi
-
Bucureştenii decid viitorul oraşului: Referendum crucial în aceeaşi zi cu alegerile prezidenţiale. Iată ce trebuie să ştii
-
Euro a scăzut la cel mai jos nivel din 2022 din cauză că pieţele se aşteaptă la o nouă scădere de dobândă. Din păcate şi din economia reală vin veşti proaste: sectorul privat din zona euro a scăzut dintr-o dată şi se duce înspre contracţie
Printre cei mai darnici donatori ai PNL se mai numără secretarul general adjunct al PNL Mihail Bălăşescu, Liviu Ciocoiu, Victor Viorel Olaru şi Maria Stajcic care au donat câte 200.000 de lei fiecare pentru campania electorală a lui Crin Antonescu la prezidenţiale.
Alţi sponsori importanţi ai liberalilor sunt Ştefan Jicol care a donat 150.000 de lei pentru campania alegerilor europarlamentare, Aristotel Căncescu care a controbuit cu 127.500 de lei atât pentru europarlamentare cât şi pentru prezidenţiale, dar şi nume precum Anamaria Hăuş, Ioana Mironescu, Anca Mihaela Tean, care au donat fiecare câte 100.000 de lei pentru prezidenţiale, Ivan Nicolae contribuind tot cu 100.000 de lei, dar pentru europarlamentare.
Dintre liderii PNL, puţini au donat bani pentru partid.
Astfel, vicepreşedintele PNL Varujan Vosganian a donat 20.000 de lei pentru europarlamentare, iar fostul şef al campaniei prezidenţiale Romeo Stavarache a contribuit cu 10.000 de lei pentru campania prezidenţială, liderul filialei Prahova a PNL, membru în BPC, Adrian Semcu donat 21.057 de lei, iar fostul ministru al Apărării, Teodor Atanasiu 18.050 de lei. Alţi sponsori cu notorietate ai PNLau fost deputatul Victor Paul Dobre -19.500 de lei, senatorii Emilian Frâncu- 26.175 de lei şi Nicolae Robu-28.660, dar şi eurodeputatul Cristian Buşoi care a donat 9.500 de lei,
La capitolul cotizaţii, pe lângă Crin Halaicu, liberalii cu cele mai mari cotizaţii au fost Radu Florin Bădoiu-25.120 de lei, Cristian Dragomir-23.120 de lei, Răzvan George Dumitru -22.130 de lei, Andrei Diaconescu şi Florin Mărăcine cu câte 20.120 de lei.
Pe lista donatorilor care au cotribuit la finanţarea PNL în anul electoral 2009 nu figurează în mod explicit şi omul de afaceri Dinu Patriciu. Pe de altă parte, nici fostul lider al PNL Călin Popescu Tăriceanu nu a donat sume care să depăşească valoarea a 10 salarii minime în favoarea partidului, sponsorizări de acest gen nefiind aduse nici de preşedintele partidului Crin Antonescu.
Potrivit listelor publicate de Monitorul Oficial sponsorii principali ai PNL-persoane juridice, au fost anul trecut Forumul Academic Român care a donat 300.000 de lei pentru alegerileprezidenţiale, SC Internaţional SA la care majoritatea acţiunilor sunt deţinute de familia Ruşanu (166.000 de lei pentru alegerile europarlametare), SC Bilga Prest SRL (150.000 de lei-europarlamentare), SC Aqua SRL (50.000 de lei-prezidenţiale), Ondine Travel Events (43.000 de lei-prezidenţiale-prezidenţiale), D.G. Petrol SRL (42.500 de lei) şi SC Transport Trade Services SA (30.000 de lei).
Conform informaţiilor publicate de Autoritatea Electorală Permanentă, în campania prezidenţială din 2009, PNL, avându-l candidat pe Crin Antonescu, a înregistrat venituri totale de 5.065.852,9 lei şi cheltuieli totale de 10.725.860, 99 lei.
Potrivit sursei citate, la alegerile europarlamentare din iunie 2009, liberalii au cheltuit 2.918.110 de lei, înregistrând venituri în campania electorală de 2.525.982 de lei.
În comparaţie cu datele publicate de Monitorul Oficial în 2009, veniturile liberalilor se ridicau în 2008 la suma 38,5 milioane de lei, dintre care 27,4 milioane de lei au reprezentat donaţii, iar 8,56 de milioane de lei au fost cotizaţii, banii obţinuţi anul trecut din sponsorizări şi cotizaţii însumând doar o pătrime din finanţele deţinute în urmă cu doi ani.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO