„Mi-am scos tot ce mi-am asumat în programul de guvernare şi am făcut o trecere în revistă cu conducerea Ministerului Transporturilor şi cred că am ales corect ca prima vizită să fie la Ministerul Transporturilor, deoarece în cei un an şi şapte luni de mandat ale ministrului Sorin Grindeanu, Ministerul Transporturilor a fost cel mai performant minister în ceea ce priveşte investiţiile atât din fondurile de la bugetul de stat cât şi din fondurile europene. Sunt ferm convins că vom avea o absorbţie record pe exerciţiul financiar trecut, 2016-2020, cu extensia de 3 ani, acest lucru se datorează şi echipei şi ministrului de la Transporturi care ultima suplimentare deja au cheltuit-o şi sunt ferm convins că va avea din nou discuţii cu ministrul de la Fonduri, domnul Câciu, pentru o nouă suplimentare, să vedem ce nu s-a închis în acest moment”, spune Marcel Ciolacu, după o întâlnire de lucru cu ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
El aminteşte că fondurile europene pe exerciţiul financiar 2016-2020 se vor pierde după 31 decembrie.
„Nu pot decât să îl felicit pe domnul ministru şi serăm ca în următorii ani să batem şi alte recorduri, recodruri de număr de kilometri de autostradă finalizaţi, mi se pare că recordul României este de 100 de km pe an, s-a întâmplat acest lucru. Eu sunt ferm convins, la cum îl cunosc pe domnul ministru şi acum după ce am văzut cât de ambiţioasă este întreaga echipă, vom depăşi şi acest record”, adaugă Ciolacu.
Premierul a afirmat că prioritatea de la Ministerul Transporturilor o reptrezintă fondurile europene.
„Prioritatea sunt fondurile europene, tot ce avem pe fondurile europene trebuie consumaţi şi fazaţi banii astfel încât ştiţi că PNRR este până în 2026, cel puţin până în acest moment. Avem şi exerciţiul financiar viitor, cred că asta este prioritatea. Avem o mare provocare, se numeşte războiul din Ucraina şi aici întreaga echipă a domnului ministru am detaliat un pic lucrurile şi în ceea ce priveşte exportul din Ucraina, şi din republica Moldova, vedem ce se întâmplă pe front, cum se spune, pentru că în continuare este un blocaj major la Portul Odesa. Portul Constanţa a devenit cel mai important port la Marea Neagră şi de fapt legătura nu numai a Ucrainei şi a Caucazului şi a zonei din Asia către Europa. Mai sunt porturile din Galaţi şi Brăila. Marea provocare pe infrastructura de căi ferate, unde trebuie să intrăm într-o altă dinamică. În rest, vom avea în sfârşit Autostrada Moldovei”, încheie Ciolacu.