Ciorbea a transmis o scrisoare Comisiei juridice din Senat, în care contestă decizia CCR legată de pensia specială

Avocatul Poporului Victor Ciorbea a transmis o scrisoare Comisiei juridice a Senatului în care le explică senatorilor de ce este neîntemeiată decizia CCR de neconstituţionalitate a prevederii prin care acesta beneficiază de pensie de serviciu egală cu 80% din salariul brut lunar.

Urmărește
3695 afișări
Imaginea articolului Ciorbea a transmis o scrisoare Comisiei juridice din Senat, în care contestă decizia CCR legată de pensia specială

Ciorbea a transmis o scrisoare Comisiei juridice din Senat, în care contestă decizia CCR legată de pensia specială

Acesta invocă mai multe rapoarte ale Comisiei de la Veneţia cu exemple de ţări în care remuneraţia Avocatului Poporului este egală sau mai mare decât cea judecătorilor Curţilor Constituţionale sau Supreme, potrivit scrisorii transmise de Victor Ciorbea Comisiei parlamentare, document postat pe pagina de Facebook a USR.

Ciorbea invocă două articole din Legea 35/1997 privind organizarea şi funcţionarea Avocatului Poporului care demonstrează că beneficiază de o pensie calculată similară cu cea a judecătorilor CCR.

"(4) Avocatul Poporului, îndeplinind condiţiile de numire prevăzute pentru judecători la Curtea Constituţională, la data pensionării sau recalculării pensiei anterior stabilite, beneficiază de pensie calculată similar cu cea a judecătorilor Curţii Constituţionale", prevede articolul 9 la alineatul 4 din actul normativ menţionat.

Cel de-al doilea articol invocat de Avocatul Poporului arată că funcţia sa este asimilată cele de secretar de stat, astfel benefiind de o salarizare şi condiţii de pensionare ale unui ministru.

"(3) Funcţia de Avocat al Poporului este asimilată ca rang, salarizare şi condiţii de pensionare cu funcţia de ministru, iar funcţia de adjunct al Avocatului Poporului este asimilată ca rang, salarizare şi condiţii de pensionare cu funcţia de secretar de stat, beneficiind în mod corespunzător de toate drepturile acestora. Funcţiile de conducere şi de execuţie de specialitate sunt asimilate cu cele din aparatul Parlamentului", indică articolul 59 la alineatul 59 din Legea amintită.

"În opinia noastră, sunt pe deplin întemeiate argumentele înfăţişate în punctul de vedere anexat, cu privire la constituţionalitatea legii şi la netemeinicia susţinerilor din obiecţia de neconstituţionalitate formulată de Preşedintele României. Îmi exprim speranţa că într-o perioadă în care România deţine Preşedinţia Consiliului Uniunii Europene, instituţiile statului român vor concura la menţinerea şi consolidarea pentru instituţia Avocatului Poporului din România a statutului corespunzător instituţiilor de tip Ombudsman care funcţionează în ţările Uniunii Europene (statut definit atât prin nivelul de salarizare a Avocatului Poporului, adjuncţilor săi şi personalului din aparatul instituţiei, al pensiei cuvenite pentru activitatea desfăşurată de aceştia cât şi prin diversitatea mijloacelor legale de intervenţie puse la dispoziţie", transmite Avocatul Poporului în scrisoarea adresată lui Robert Cazanciuc, preşedinte al Comisiei juridice a Senatului.

De asemenea, Victor Ciorbea aminteşte de un compendiu de opinii ale Comisiei de la Veneţia potrivit cărora în Olanda remuneraţia ar fi cu "20% mai mare decât un judecător al Curţii Supreme", iar în Suedia, rangul Ombudsmanului fiind acelaşi cu cel de Judecător al Curţii Supreme sau al Curţii Administrative Supreme, "remuneraţia este cu 20% mai mare". Mai mult, în Malta remuneraţia sa ar fi cât cea a unui judecător a instanţei supreme.

De asemenea, în Croaţia Ombudsmanul naţional este considerat ca având acelaşi rang şi are aceeaşi remuneraţie cu cea a unui judecător al Curţii Constituţionale.

Un alt aspect subliniat de către Victor Ciorbea priveşte fapt că "Ombudsmanului îi este acordat întotdeauna un rang corespunzător, care se reflectă şi în nivelul salariilor", nefiind doar o chestiune de "respect public, ci şi una de "independenţă a justiţiei".

Mai mult, acesta a transmis faptul că echivalarea salariilor Ombudsmanului şi adjuncţilor acestuia îi asigură independenţa, după cum arată Comisia de la Veneţia.

Un alt aspect pe care acesta l-a subliniat este faptul că, potrivit modificării efectuate de Parlament la Legea Avocatului Poporului, "legiuitorul a realizat, prin noua reglementare adoptată, o distincţie clară între noţiunile juridice utilizate în determinarea statutului juridic al avocatului Poporului ca rang şi salarizare cu funcţia de ministru, iar pe de altă parte consolidarea dreptului la pensia de serviciu, calculată în condiţiile judecătorilor de la Curtea Constituţională".

Scrisoarea transmisă de Victor Ciorbea Comisiei juridice a Senatului vine după ce CCR a admis parţial, miercuri, sesizarea preşedintelui Klaus Iohannis cu privire proiectul pentru modificarea Legii 35/1997 privind organizarea şi funcţionarea Avocatului Poporului, prin care acesta beneficiază de pensie de serviciu egală cu 80% din salariul brut lunar.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici