- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ciuvică: Băsescu a fost sancţionat profesional înainte de 1989, la fel ca Nicolai
Traian Băsescu a fost demis, în 1989, din funcţia pe care o deţinea, pentru "grave neregului profesionale", potrivit unor documente publicate de Mugur Ciuvică, acesta reproşându-i şefului statului că nu şi-a aplicat sieşi, când a acceptat şefia Transporturilor, criteriile pretinse Noricăi Nicolai.
Ciuvică: Băsescu a fost sancţionat profesional înainte de 1989, la fel ca Nicolai
"Traian Băsescu a fost dat afară de la Anvers în urma unor grave nereguli profesionale. Preşedintele Traian Băsescu îşi motivează refuzul de a semna numirea Noricăi Nicolai în funcţia de ministru al Justiţiei printr-o sancţiune primită de aceasta în 1987 în urma instrumentării greşite a unui dosar penal. Dacă Traian Băsescu şi-ar fi aplicat sieşi criteriile de profesionalism pe care i le pretinde Noricăi Nicolai, ar fi trebuit să refuze şi în 1991 şi în 1996 numirea sa în funcţia de ministru al Transporturilor", se arată într-un comunicat al preşedintelui Grupului de Investigaţii Politice, Mugur Ciuvică remis, luni, agenţiei MEDIAFAX.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Azi, în Sfânta zi a Crăciunului, poate știi de ce Iisus Hristos nu s-a născut român
-
Ciolacu publică facturile pentru zborurile private la Nisa în ziua de Crăciun
-
Pericol în Constanţa: Elicea unei eoliene se învârte necontrolat aproape de un cămin de bătrâni
-
Care sunt cei şapte magnifici care au salvat bursa din Germania şi au sfidat crizele anul acesta
Potrivit lui Ciuvică, în mai 1989, Traian Băsescu a fost dat afară din funcţia de şef al reprezentanţei Navrom la Anvers în urma descoperirii faptului că a semnat incorect facturile pentru repararea unei nave.
La fel ca Norica Nicolai, Traian Băsescu a contestat sancţiunea profesională, însă Comisia Ministerului Transporturilor a menţinut decizia, sancţionându-l în plus pe actualul şef al statului cu şi cu reducerea retribuţiei cu 20%, scrie Ciuvică.
"Pe de altă parte, câtă vreme toate dosarele sale sunt ascunse, Traian Băsescu este ultima persoană din România care are dreptul să vorbească despre dosarele altora. Conform CNSAS, dosarul de colaborator al Securităţii al lui Traian Băsescu a fost distrus în 1979 (procesul verbal de distrugere nr. 0058212/15.08.1979 se află în posesia CNSAS). Conform lui Dorin Dobrincu, directorul general al Arhivelor Naţionale, dosarul de cadre al lui Traian Băsescu (obligatoriu pentru orice fost membru PCR) a dispărut. Conform lui Traian Băsescu însuşi, dosarul său profesional de la Navrom nu mai e de găsit", se mai arată în comunicatul GIP.
Grupul de Investigaţii Politice a anexat comunicatului un memoriu adresat, pe 25 mai 1989, şefului Departamentului Transporturi navale Constanţa, Gheorghe Anghelescu, adjunct al ministrului Transporturilor de la acea vreme, de căpitanul de cursă lungă Traian Băsescu, reprezentant Navrom la Anvers.
În document, Băsescu informează în legătură cu activitatea profesională desfăşurată din 14 aprilie 1988 şi "raportează" că, în ciuda eforturilor sale depuse pentru a aduce economii companiei, a fost schimbat din funcţie sub acuzaţia că a semnat incorect factura de reparaţii a navei Zimnicea, reparaţii efectuate la Anvers în ianuarie 1989.
"Cu această ocazie, repet ceea ce am afirmat în raportul explicativ înaintat întreprinderii, că interpretarea dată ofertei şi facturii de comandantul Stan şi conducerea întreprinderii este incorectă, lucru care mă face să mă simt profund nedreptăţit. Rog să fiu înţeles corect, nu insist să fiu menţinut în funcţia de reprezentant al Navrom la Anvers, calificarea mea fiind de căpitan de cursă lungă şi eu îmi îndrăgesc meseria. Aceasta nu însemnă însă că pot fi de acord cu îndepărtarea mea din funcţia de Reprezentant Navrom în baza unor acuzaţii dezonorante şi nedrepte, fapt pentru care, rog să dispuneţi reanalizarea şi interpretarea corectă a documentelor de reparaţii la nava Zimnicea", scrie Băsescu.
GIP publică, de asemenea, Ordinul din 29 mai 1989 prin care, la nivelul Departamentului Transporturi Navale din cadrul Ministerului Transporturilor se constituie o comisie de analiză a reparaţiilor efectuate la nava Zimnicea în ianuarie 1989, care, potrivit documentului urma să discute cu comandantul navei şi cu reprezentantul Navrom la Anvers.
Comunicatul GIP este însoţit şi de raportul acestei comisii, potrivit căreia comandatul navei "a semnat parţial" factura de reparaţii iar reprezentantul Navrom la Anvers a semnat-o în întregime "depăşindu-şi atribuţiunile".
Comisia a hotărât "penalizarea" comandantului navei şi a reprezentantului Navrom la Anvers prin reducerea retribuţiei pe o lună.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO