În colaborare cu grupul autorităţilor europene de reglementare pentru serviciile mass-media audiovizuale (ERGA), care reuneşte cele 27 de organisme naţionale de reglementare independente din domeniul serviciilor audiovizuale, Comisia Europeană a lansat o campanie comună de comunicare. Aceasta prevede informarea cetăţenilor cu privire la riscurile asociate, pentru a încuraja gândirea critică şi pentru a oferi sfaturi practice privind modul în care poate fi identificată şi combătută dezinformarea.
Materialul video al campaniei va fi difuzat în toate statele membre şi va fi disponibil în toate cele 24 de limbi oficiale ale UE până la începutul lunii iunie.
Comisia dă publicităţii şi un nou set de instrumente cu sfaturi practice pentru profesori şi educatori, inclusiv sugestii practice pentru a-i ajuta pe aceştia să le explice elevilor şi tinerilor ce sunt dezinformarea şi manipularea informaţiilor şi să le ofere mijloace pentru a recunoaşte şi a combate aceste fenomene.
În plus, o nouă pagină web va oferi un punct unic de acces la toate informaţiile şi resursele utile privind comunicarea strategică şi combaterea dezinformării.