Ciprian Ciucu îi cere, pe Facebook, Gabrielei Firea să discute în şedinţa extraordinară, convocată deja, situaţia Podului Constanţa. Totodată, consilierul general PNL prezintă câteva lămuriri referitor la situaţia în care Podul Constanţa „e gata să cadă pe noi”.
Potrivit lui Ciucu, pentru reconstruirea Podului Constanţa, există proiect aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti încă din 2007, cu toate avizele necesare şi cu indicatorii tehnico-economici gata. Proiectul a fost realizat de SC Metroul SA, a fost negociat şi avizat de Ministerul Transporturilor, CFR, Metrorex, şi Primăria Capitalei. A fost inclus în programul de investiţii al Primăriei şi a fost prevăzută o deschidere iniţială de finanţare de 100.000 lei în bugetul din 2008, iar de atunci proiectul „stă” la coadă, pentru a se începe procedurile de iniţiere a licitaţiei pentru atribuirea contractului.
„In 2007, ca urmare demersurile făcute de către deputatul PNL de Bucureşti Costica Canacheu, CFR a expertizat podul, asa au descoperit ca nu a mai fost facuta reparatie capitală din anul 1967!Responsabilitatea neincluderii acestui proiect pe lista de investiţii îi aparţine lui Sorin Oprescu 9 ani şi Gabrielei Firea 2 ani. E posibil ca Firea, care trimis acasă toţi fosştii consilieri PSD ca să-şi aducă proprii săi oameni în CGMB, să nu aibă habar de acest proiect”, scrie Ciprian Ciucu, pe Facebook.
De asemenea, liberalul explică cum CFR SA lucrează la un alt proiect de investiţii dedicat Podului Constanţa şi ar fi atribuit contractul unui constructor care nu a iniţiat lucrările pentru că nu ar fi primit un certificat de urbanism necesar de la Primăria Sectorului 1.
„CFR lucrează la un proiect (altul!)de investiţii propriu dedicat acestui obiectiv şi a atribuit contractul unui constructor care nu a iniţiat lucrările, se pare, pentru că nu a primit un certificat de urbanism necesar de la Primăria Sectorului 1. CFR este acum în etapa de reparaţii (a se citi cârpeli cu ipsos de ochii lumii) a făcut eleborat Expertiza Tehnică şi DALI (documentaţie tehnico-economică similară studiului de fezabilitate) dar NU are proiectul Tehnic şi NU a atribuit execuţia lucrărilor! Deci chestiunea cu Certificatuld e Urbanism este praf în ochi, oricum acolo este vorba de lucruri minore”, arată Ciucu.
Consilierul general PNL transmite că, în aceste condiţii, Primarul General trebuie să urgenteze găsirea unei soluţii şi să îşi asume rapid proiectul deoarece „este clar că CFR nu are capacitatea de a face faţă acestei situaţii care s-ar putea termina urât, cu pierderea de vieţi omeneşti”.
Filiala Sectorului 1 a USR a publicat, luni, pe pagina de Facebook, o serie de fotografii cu lucrările de reabilitare a Podului Constanţa din Bucureşti, acuzând autorităţile că au mascat „problemele structurale cu ipsos”. Primăria Capitalei a precizat, pe 23 aprilie, că podul este în administrarea CFR, iar în cadrul unor discuţii recente, compania a dat asigurări că îl va reabilita.