Prima pagină » Politic » Construcția Podului de la Ungheni peste râul Prut va fi demarată pe 26 aprilie

Construcția Podului de la Ungheni peste râul Prut va fi demarată pe 26 aprilie

Demararea lucrărilor de construcție a podului rutier de la Ungheni peste râul Prut, numit simbolic „Podul de Flori”, va avea loc pe 26 aprilie și va fi marcată printr-un eveniment inedit, care va reuni oameni de pe ambele maluri ale Prutului.
Construcția Podului de la Ungheni peste râul Prut va fi demarată pe 26 aprilie

„Mă adresez cetățenilor care vor să retrăiască momentul din 1990 și anume mă refer la «Podul de flori». Împreună cu Guvernul României, pe 26 aprilie, avem lansarea construcției proiectului ultimilor 60 de ani, proiectul construcției podului peste râul Prut. Este extrem de simbolic. Noi avem alte cinci poduri funcționale, dar acest pod pentru mine are o încărcătură emoțională extraordinară pentru că ne permite nouă tuturor, ca o națiune întreagă să-și poată retrăi momentul de a vedea cum de la un pod de flori, de la petale de trandafir aruncate în apele Prutului, începe construcția unui pod din piatră cu denumirea care va intra în istorie pentru totdeauna «Podul de flori»”, a spus vineri, potrivit Moldpres, vicepremierul Vladimir Bolea, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Executivul de la Chișinău.

Evenimentul va fi completat și cu un program cultural-artistic.

„Acest eveniment îl dedicăm oamenilor care în 1990 au venit pe malurile Prutului, iar în 1990-1991 au stat în Piața Marii Adunări Naționale, fără frică și au spus dorința lor de a fi oameni liberi. Pe 26 aprilie, ne vedem la Ungheni pentru a începe construcția acestui pod. Este un proiect de suflet”, a conchis Vladimir Bolea.

Podul de la Ungheni reprezintă o legătură strategică între România și Republica Moldova, fiind parte integrantă a Autostrăzii Unirii (A8), cu rol major în interconectarea celor două rețele rutiere naționale – Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni și viitoarea Autostradă Ungheni – Chișinău, ambele cu termen de finalizare estimat pentru anul 2030.

Podul peste râul Prut de la Ungheni va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, și trotuare pietonale. Lungimea totală va fi de 261 de metri, iar lățimea va ajunge la 13 metri în prima etapă, urmând să crească la 24,25 metri în etapa a doua. Proiectul include și construcția unui punct de trecere a frontierei, dotat cu facilități pentru control amănunțit, parcări pentru TIR-uri și autoturisme, precum și un drum de legătură de aproximativ 1 km.

Potrivit autorităților, traficul rutier va putea fi deschis provizoriu pe pod din toamna anului 2026, în timp ce finalizarea Autostrăzii Unirii este estimată pentru perioada 2029-2030.

Investiția este finanțată integral din fonduri europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, valoarea proiectului depășind 30 de milioane de euro.