Critici dure din interiorul coaliţiei de guvernare faţă de lipsa autostrăzilor: Protestul #şîeu este justificat. Ritmul a fost inacceptabil de lent

Călin Popescu Tăriceanu declară că protestul pentru autostrăzi #şîeu este justificat, în condiţiile în care statul nu a construit destule şosele moderne. ”Dacă eşti ministru şi nu te duci pe şantier să verifici stadiul lucrărilor, să-i biciuieşti puţin pe ăia, nu se face nimic”, spune liderul ALDE.

Urmărește
3212 afișări
Imaginea articolului Critici dure din interiorul coaliţiei de guvernare faţă de lipsa autostrăzilor: Protestul #şîeu este justificat. Ritmul a fost inacceptabil de lent

Critici dure din interiorul coaliţiei de guvernare faţă de lipsa autostrăzilor: Protestul #şîeu este justificat. Ritmul a fost inacceptabil de lent

Călin Popescu Tăriceanu a spus, vineri, într-o conferinţă de presă la Galaţi, că protestul este justificat şi recunoaşte că statul nu a construit destule şosele moderne.

„Sunt de părere că ritmul de construcţie a autostrăzilor în România a fost unul inacceptabil de lent şi aici este o responsabilitate partajată a tuturor partidelor care s-au derulat la putere în România, în ultimii 20 de ani sau în ultimii 30 de ani, cum vreţi. Miniştrii nu şi-au stabilit priorităţile în mod corect, nu au avut în subordine structuri care să fie capabile să pună în operă aceste proiecte (..). Este un punct critic pe care trebuie să-l recunosc şi care este cauzat de incapacitatea succesivă a celor care au condus Ministerul Transporturilor”, a declarat Tăriceanu.

Şeful Senatului a vorbit şi despre proiectele de infrastructură aflate în derulare şi a avansat ca soluţii pentru urgentarea lucrărilor reorganizarea CNAIR şi creşterea salariilor specialiştilor în fonduri europene.

„Sigur că în momentul de faţă sunt anumite proiecte care au avansat sensibil respectiv: coridorul patru plan european, pe porţiunea Sibiu până la graniţă este aproape gata, însă rămâne un tronson mare între Piteşti şi Sibiu care nu este realizat. Deci pornind de la Constanţa-Bucureşti-Piteşti-Sibiu nu este realizat.

În Transilvania există tronsoane, kilometri semnificativi care sunt realizaţi şi pe Moldova nu avem nimic cu care în momentul de faţă să putem echilibra această hartă. Ceea ce vă pot spune este un motiv de satisafacţie, dar sigur, minor pentru mine, că anul acesta în bugetul pe 2019 sunt prevăzute sumele necesare pentru realizarea proiectelor importante de infrastructură rutieră şi feroviară pe Moldova....

În primul rând este nevoie de o reorganizare a CNAIR, în sensul descentralizării. În al doilea rând nu poţi face treabă decât dacă ai oameni care sunt specialişti şi sunt motivaţi. Şi motivarea vine de salarizare. În Ministerul Transporturilor nu femeia de serviciu, nu şoferul, dar ăia care lucrează pe fondurile de infrastructură, pe fonduri europene, i-aş plăti cu 70 la sută în plus ca să sfârâie. Şi al treilea lucru dacă eşti ministru şi nu te implici personal, dacă nu te duci pe şantier să verifici stadiul lucrărilor, să-i biciuieşti puţin pe ăia, nu se face nimic”, a precizat Călin Popescu Tăriceanu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici