Daniel David: Problema majoră este legată de metoda de predare, nu de conţinut

„Problema majoră este legată de metoda de predare, nu atât de conţinut, ci de cum predai conţinutul, în parteneriat prost de foarte multe ori cu manualele, care nu sunt atractive”, susţine ministrul Educaţiei, Daniel David.

Urmărește
2204 afișări
Imaginea articolului Daniel David: Problema majoră este legată de metoda de predare, nu de conţinut

Daniel David: Problema majoră este legată de metoda de predare, nu de conţinut

Ministrul Educaţiei susţine că se va face trecerea la manualele electronice: „Cu siguranţă, chiar dacă nu toate manualele vor fi într-o variantă electronică, o mare componentă trebuie să fie electronică, intrăm în revoluţia industrială 5.0, deja, nu mai putem să lucrăm în varianta clasică sau doar în varianta clasică, fără tehnologie”. Ministrul mai afirmă că „noi avem o problemă foarte mare cu transferul de competenţe”.

„Competenţa înseamnă trei lucruri legate între ele: cunoştinţe declarative, ce ştii să spui, care-ţi oferă cultură, care-ţi oferă o înţelegere a lumii, te transformă într-un individ care eşti mai puţin susceptibil la manipulare, cunoştinţele procedurale, ce ştii să faci, te ajută să devii o persoană care poţi rezolva probleme mai de specialitate sau de viaţă şi, foarte important, valori, ce este important şi de ce este important să înveţi acele lucruri pe care le-am menţionat anterior”, a spus Daniel David, la RFI.

În opinia sa, „problema sistemului nostru este că de foarte multe ori nu a reuşit să transfere competenţe, ci bucăţi din competenţe, adică unii insistă foarte mult pe teorie şi pe cunoştinţele declarative, alţii aruncă la coş teoria, spun că este o prostie şi trebuie să învăţăm doar cuvântul cheie, abilităţi şi aspecte practice şi aproape toţi uită componenta de valoare”.

Daniel David precizează că „în zone vocaţionale este evident că partea practică contează mai mult decât într-o zonă teoretică, de exemplu, dar şi în zona teoretică, dacă înveţi, nu ştiu, când a avut loc bătălia lui Ştefan cel Mare de la Podul Înalt, de exemplu, bun, trebuie să înveţi ce ştii să spui, la ce-i foloseşte copilului să ştie acest lucru şi de ce este important, care este valoarea”.

Ministrul Educaţiei subliniază că „problema majoră este legată de metoda de predare, nu atât de conţinut, ci de cum predai conţinutul, în parteneriat prost de foarte multe ori cu manualele, care nu sunt atractive".

Întrebat dacă are în vedere trecerea la manualele electronice, Daniel David a răspuns: „Hai să vedem ce o să ne spună raportul din luna mai, ca să văd mai multe modele (...), hai să vedem mai multe modele la nivel european şi în mai am să vă spun cum văd aceste lucruri, dar cu siguranţă, chiar dacă nu toate manualele vor fi într-o variantă electronică, o mare componentă trebuie să fie electronică, intrăm în revoluţia industrială 5.0, deja, nu mai putem să lucrăm în varianta clasică sau doar în varianta clasică, fără tehnologie”.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici