- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (06.09.2014, 23:23)
- Catalina Mihai
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Declaraţia Summitului NATO, publicată de Preşedinţie: Condamnăm intervenţia Rusiei în Ucraina
Preşedinţia şi MAE au publicat, sâmbătă seară, textul declaraţiei Summitului NATO din Ţara Galilor, în care sunt prezentate planurile de reacţie ale Alianţei, stabilite ca urmare a acţiunilor agresive ale Rusiei împotriva Ucrainei.
Urmărește
1768 afișări
Declaraţia Summitului NATO, publicată de Preşedinţie: Condamnăm intervenţia Rusiei în Ucraina (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
21. Timp de mai bine de două decenii, NATO a depus eforturi pentru a edifica un parteneriat cu Rusia, inclusiv prin mecanismul Consiliului NATO-Rusia, bazat pe Actul Fondator NATO-Rusia şi Declaraţia de la Roma. Rusia şi-a încălcat angajamentele conţinute în acestea, a încălcat şi dreptul internaţional, înşelând astfel încrederea care a stat la baza cooperării noastre. Deciziile pe care le-am luat la Summit demonstrează respectul nostru pentru arhitectura europeană de securitate bazată pe norme.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Tu sau eu n-am vrut să fim Președinți. Descoperim că a fost cu ghinion
-
51% dintre americani se opun sprijinului militar pentru Ucraina, arată un sondaj
-
Paleologu: Călin Georgescu este opera lui Iohannis, este un demagog desăvârşit, cu ton de guru
-
Josep Borrell cere Israelului un armistiţiu cu Hezbollah
22. Continuăm să credem că un parteneriat între NATO şi Rusia bazat pe respectarea dreptului internaţional ar fi de valoare strategică. Continuăm să aspirăm la o relaţie de cooperare, constructivă cu Rusia, incluzând măsuri reciproce de creştere a încrederii şi transparenţei şi înţelegere reciprocă crescută a posturii forţelor nucleare non-strategice ale NATO şi Rusiei din Europa, bazată pe preocupări şi interese de securitate comune, într-o Europă în care fiecare ţară este liberă să îşi aleagă viitorul. Ne exprimăm regretul că, în prezent, nu sunt întrunite condiţiile pentru o astfel de relaţie. Pe cale de consecinţă, decizia NATO de a suspenda orice cooperare practică civilă şi militară între NATO şi Rusia rămâne în vigoare. Canalele politice de comunicare rămân, totuşi, deschise.
23. Alianţa nu doreşte confruntarea şi nu constituie o ameninţare pentru Rusia. Dar nu putem şi nu vom face compromisuri în ceea ce priveşte principiile care stau la baza Alianţei noastre şi a securităţii în Europa şi America de Nord. NATO este atât transparentă, cât şi predictibilă şi suntem hotărâţi să ne demonstrăm trăinicia şi rezistenţa, aşa cum am făcut-o de la înfiinţarea Alianţei noastre. Natura relaţiilor Alianţei cu Rusia şi aspiraţiile noastre de parteneriat vor depinde de observarea unei schimbări clare şi constructive în acţiunile Rusiei, care să demonstreze respectarea dreptului internaţional şi a obligaţiilor şi responsabilităţilor sale internaţionale.
24. O Ucraină independentă, suverană şi stabilă, angajată ferm spre democraţie şi statul de drept, este esenţială pentru securitatea euro-atlantică. În această perioadă când securitatea Ucrainei este subminată, Alianţa continuă să sprijine pe deplin suveranitatea, independenţa şi integritatea teritorială ale Ucrainei în cadrul graniţelor ei recunoscute internaţional. Sprijinul larg pentru Rezoluţia Adunării Generale a Naţiunilor Unite 68/262 privind integritatea teritorială a Ucrainei demonstrează respingerea pe plan internaţional a «anexării» ilegale şi ilegitime a Crimeei de către Rusia. Suntem extrem de preocupaţi de continuarea escaladării acţiunilor agresive în estul Ucrainei. Vedem o campanie concertată de violenţă a Rusiei şi a separatiştilor sprijiniţi de Rusia, cu scopul destabilizării Ucrainei ca stat suveran.
25. Elogiem poporul Ucrainei pentru angajamentul său faţă de libertate şi democraţie şi pentru hotărârea de a-şi decide propriul viitor şi cursul politicii externe fără interferenţe din exterior. Salutăm desfăşurarea de alegeri prezidenţiale libere şi corecte la 25 mai 2014, în condiţii dificile, şi semnarea Acordului de Asociere cu Uniunea Europeană la 27 iunie 2014, care demonstrează consolidarea democraţiei în Ucraina şi aspiraţia europeană a Ucrainei. În acest context, aşteptăm cu nerăbdare alegerile pentru Rada Supremă, din octombrie 2014.
26. Încurajăm Ucraina să promoveze în continuare un proces politic inclusiv, bazat pe valori democratice şi respectarea drepturilor omului, a minorităţilor şi a statului de drept. Salutăm Planul de Pace al Preşedintelui Porosenko şi chemăm toate părţile să-şi îndeplinească angajamentele, inclusiv pe acelea făcute la Geneva şi Berlin. Chemăm Rusia să se angajeze într-un dialog constructiv cu guvernul ucrainean. Sprijinim activ eforturile diplomatice în curs către o soluţie politică sustenabilă a conflictului, care respectă suveranitatea, independenţa şi integritatea teritorială a Ucrainei în cadrul graniţelor ei recunoscute internaţional.
27. Elogiem şi sprijinim pe deplin acţiunile altor organizaţii internaţionale care contribuie la de-escaladare şi caută o soluţie paşnică la criză, în special acţiunile OSCE şi ale Uniunii Europene. Salutăm desfăşurarea rapidă a Misiunii Speciale de Monitorizare a OSCE, care trebuie să poată opera fără piedici şi să aibă acces la toate regiunile Ucrainei pentru a-şi îndeplini mandatul. Salutăm, de asemenea, decizia Uniunii Europene de a lansa o misiune sub egida Politicii de Securitate şi Apărare Comune pentru a sprijini Ucraina în domeniul reformei sectorului civil de securitate, inclusiv poliţie şi stat de drept.
28. Recunoscând dreptul Ucrainei de a restabili pacea şi ordinea şi de a-şi apăra poporul şi teritoriul, încurajăm Forţele Armate şi serviciile de securitate ucrainene să continue să exercite maximă reţinere în operaţia lor aflată în derulare, astfel încât să evite producerea de victime în rândul populaţiei civile locale.
29. Ucraina este un partener de durată şi special al Alianţei. În contextul reuniunii noastre de aici, din Ţara Galilor, ne-am întâlnit cu Preşedintele Poroshenko şi am adoptat o Declaraţie comună. Apreciem, în mod deosebit, contribuţiile trecute şi prezente ale Ucrainei la toate operaţiile Aliate curente, precum şi pe cele la Forţa de Răspuns NATO. Încurajăm şi vom continua să sprijinim implementarea de către Ucraina a reformelor ample, prin Programul Naţional Anual, în cadrul Parteneriatului nostru Distinctiv. Am iniţiat eforturi suplimentare pentru a sprijini reforma şi transformarea sectoarelor de securitate şi apărare şi pentru a promova o interoperabilitate mai mare între forţele Ucrainei şi cele ale NATO. Aceste eforturi sunt destinate să consolideze abilitatea Ucrainei de a-şi furniza propria securitate. Salutăm participarea Ucrainei la Iniţiativa privind Consolidarea Interoperabilităţii cu state partenere NATO şi interesul Ucrainei faţă de oportunităţile consolidate din cadrul Iniţiativei, şi aşteptăm cu interes viitoarea participare a Ucrainei.
30. Ocuparea nelegitimă, de către Rusia, a Crimeei şi intervenţia militară în estul Ucrainei au generat preocupări legitime multor parteneri ai NATO din Europa de Est. Aliaţii vor continua să sprijine dreptul partenerilor de a face alegeri independente şi suverane de politică externă şi de securitate, fără presiune sau coerciţie externe. Aliaţii rămân, totodată, angajaţi în sprijinul lor pentru integritatea teritorială, independenţa şi suveranitatea Armeniei, Azerbaidjanului, Georgiei şi Republicii Moldova.
31. În acest context, vom continua să sprijinim eforturile pentru soluţionarea paşnică a conflictelor din Caucazul de Sud, precum şi din Republica Moldova, pe baza principiilor şi normelor de drept internaţional, a Cartei ONU şi Actului Final de la Helsinki. Persistenţa acestor conflicte prelungite continuă să fie o chestiune de preocupare deosebită, care subminează oportunităţile cetăţenilor din regiune de a-şi atinge potenţialul deplin ca membri ai comunităţii euro-atlantice. Cerem tuturor părţilor să se angajeze constructiv şi cu voinţă politică întărită în soluţionarea paşnică a conflictelor, în cadrul formatelor de negociere stabilite.
32. Suntem deosebit de preocupaţi de instabilitatea în creştere şi multiplicarea ameninţărilor transnaţionale şi multi-dimensionale în regiunea Orientului Mijlociu şi a Nordului Africii. Aceste ameninţări afectează direct securitatea locuitorilor din zonă, ca şi pe a noastră. De aceea, subliniem nevoia de calmare şi încetare a violenţelor. Continuăm să sprijinim aspiraţiile legitime ale popoarelor din această regiune de pace, securitate, democraţie, justiţie, prosperitate şi pentru păstrarea propriilor lor identităţi. Vom continua să monitorizăm cu atenţie situaţia şi să explorăm opţiunile pentru o posibilă asistenţă pe care NATO o poate furniza în sprijinul eforturilor bilaterale şi internaţionale de promovare a stabilităţii şi să contribuim la oferirea unui răspuns la intensificarea crizelor în zonă şi la ameninţările din regiunea Orientului Mijlociu.
33. Aşa-numitul «Stat Islamic în Irak şi Levant» (ISIL) reprezintă o ameninţare gravă pentru popoarele irakian şi sirian, pentru întreaga regiune extinsă şi pentru naţiunile noastre. Suntem revoltaţi faţă de recentele atacuri barbare ale ISIL asupra populaţiei civile, în particular de direcţionarea deliberată şi sistematică a atacurilor asupra unor întregi grupuri etnice şi comunităţi religioase. Condamnăm cu deosebită fermitate acţiunile violente şi laşe ale ISIL. Dacă securitatea oricărui Aliat este în pericol, nu vom ezita să luăm toate măsurile necesare de asigurare a apărării noastre colective. Deteriorarea rapidă a situaţiei de securitate din Irak şi extinderea ameninţării reprezentate de către ISIL subliniază necesitatea unei soluţii politice bazate pe un guvern irakian cu caracter incluziv, cu reprezentarea tuturor componentelor sectare. În plus, în lumina consecinţelor umanitare dramatice ale crizei şi a repercusiunilor asupra securităţii şi stabilităţii regionale, mai mulţi Aliaţi au furnizat deja şi oferă şi în prezent asistenţă de securitate şi umanitară Irakului, pe baze bilaterale.
34. Reafirmăm angajamentul continuu al NATO pentru parteneriatul NATO - Irak, prin care vom revitaliza efortul nostru de a ajuta Irakul în crearea unor forţe de securitate mai eficiente. Acest parteneriat cuprinde, în cadrul Programului de Parteneriat şi Cooperare Individual existent, cooperarea în domenii precum: dialog politic; educaţie şi formare; reacţie la terorism; construcţia instituţiilor de apărare; securitatea frontierelor; şi strategii de comunicare. Aliaţii şi partenerii ar trebui să continue să sprijine coordonarea asistenţei umanitare pentru Irak prin canale adecvate. Salutăm rolul pe care Centrul de Coordonare Euro-Atlantic pentru Răspuns la Dezastre îl joacă. Am convenit, de asemenea, că NATO va ajuta la coordonarea între Aliaţi şi parteneri a asistenţei de securitate pentru sprijinirea Irakului; acest sprijin ar putea include şi ajutor în coordonarea furnizării transportului pentru oferirea asistenţei. Dacă guvernul Irakului va formula o solicitare, NATO va fi gata să evalueze măsuri în cadrul Iniţiativei NATO de Construire a Capacităţii de Apărare şi a Aspectelor de Securitate Conexe, urmărind lansarea unui astfel de efort în viitorul apropiat. NATO va sprijini eforturile bilaterale curente ale Aliaţilor şi Partenerilor prin solicitarea şi coordonarea, pe baze voluntare, a activelor din sfera de informaţii, de supraveghere şi de recunoaştere. În plus, Aliaţii vor urmări să crească nivelul colaborării în ceea ce priveşte schimbul de informaţii referitor la luptătorii străini care revin în ţările de origine.
35. Continuăm să urmărim cu serioasă îngrijorare criza în curs de desfăşurare în Siria. Condamnăm în termenii cei mai fermi campania de violenţă a regimului Assad împotriva poporului sirian, care a produs haosul din prezent şi devastarea din această ţară. Solicităm guvernului sirian să respecte pe deplin prevederile tuturor Rezoluţiilor relevante ale Consiliului de Securitate al Organizaţiei Naţiunilor Unite şi să se angajeze imediat într-un proces de tranziţie politică autentică în conformitate cu Comunicatul de la Geneva din 30 iunie 2012. Credem că o tranziţie politică negociată este esenţială pentru a pune capăt vărsării de sânge. Subliniem rolul important al opoziţiei moderate în protejarea comunităţilor în faţa ameninţărilor atât ale tiraniei regimului sirian, cât şi ale extremismului ISIL. Mai mult de trei ani de lupte au avut consecinţe umanitare dramatice şi un impact în creştere la adresa securităţii statelor din regiune. În ciuda unor posibile efecte de destabilizare a economiilor şi societăţilor, Turcia, stat membru NATO, şi Iordania, partenerul nostru regional, precum şi statul vecin Liban, găzduiesc cu generozitate milioane de refugiaţi şi strămutaţi sirieni. Desfăşurarea rachetelor Patriot pentru apărarea populaţiei şi teritoriului Turciei este o dovadă puternică a determinării şi a capacităţii NATO de a apăra şi de a descuraja orice potenţială ameninţare împotriva vreunui Aliat.
36. Salutăm finalizarea cu succes a Misiunii Comune a Organizaţiei pentru Interzicerea Armelor Chimice (OIAC) / Organizaţiei Naţiunilor Unite şi a Aliaţilor de îndepărtare şi eliminare a armelor chimice declarate de Siria, aşa cum s-a solicitat prin Rezoluţia nr.2118 a Consiliului de Securitate al ONU şi prin deciziile Consiliului Executiv OIAC. Aliaţii NATO au avut un rol cheie în asigurarea acestui succes, precum şi în distrugerea materialelor chimice însele. Rămânem serios îngrijoraţi de apariţia, în continuare, a informaţiilor privind folosirea agenţilor chimici ca arme în Siria. Douăsprezece facilităţi de producere a armelor chimice sunt în aşteptarea distrugerii şi rămân întrebări privind caracterul complet şi exactitatea declaraţiei Siriei privind armele chimice. Somăm guvernul Assad să răspundă tuturor întrebărilor în suspensie privind declaraţia sa faţă de OIAC, să abordeze toate problemele rămase şi să ia măsuri pentru asigurarea conformării depline cu obligaţiile sale din Convenţia Armelor Chimice (CAC), Rezoluţia CSONU 2118 şi deciziile Consiliului Executiv al OIAC.
37. ISIL, prin recentul avans în Irak, a devenit o ameninţare transnaţională. Regimul Assad a contribuit la emergenţa ISIL în Siria şi la expansiunea sa în afara teritoriului sirian. Prezenţa ISIL atât în Siria, cât şi în Irak este o ameninţare la adresa stabilităţii regionale. A devenit un obstacol cheie la reglementarea politică în Siria şi un risc serios la stabilitatea şi integritatea teritorială a Irakului. Popoarele sirian şi irakian şi celelalte din regiune au nevoie de sprijinul comunităţii internaţionale pentru contracararea acestei ameninţări. Este nevoie de o abordare internaţională coordonată.
38. Suntem profund îngrijoraţi de violenţele în curs şi deteriorarea situaţiei de securitate din Libia, care ameninţă să submineze obiectivele pentru care poporul libian a suferit atât de mult şi care reprezintă o ameninţare pentru regiunea extinsă. Îndemnăm toate părţile să înceteze violenţele şi să se angajeze fără întârziere în eforturi constructive cu scopul de a promova un dialog politic incluziv în interesul poporului libian, ca parte a procesului democratic. Recunoscând rolul central al ONU în coordonarea eforturilor internaţionale în Libia, sprijinim puternic eforturile continue ale Misiunii de Sprijin a ONU în Libia (UNSMIL) pentru realizarea unei încetări imediate a focului, pentru reducerea tensiunilor şi pentru a contribui la reconcilierea naţională. Operaţiunea noastră Unified Protector a demonstrat determinarea NATO, împreună cu partenerii arabi regionali, de a proteja poporul libian. În baza deciziei NATO din octombrie 2013, ca urmare a solicitării autorităţilor libiene, continuăm să fim pregătiţi să sprijinim Libia cu consiliere privind construcţia instituţiilor de securitate şi pentru dezvoltarea unui parteneriat de durată, care ar putea conduce la statutul de membru al Libiei în Dialogul Mediteranean, care ar fi cadrul normal pentru cooperarea noastră.
39. Deşi în Mali a fost restabilită ordinea constituţională, recunoaştem că terorismul şi traficul ilegal de arme, droguri şi persoane din regiunea Sahel-Sahara ameninţă securitatea regională şi propria noastră securitate. Salutăm eforturile ONU şi subliniem importanţa unui angajament ferm al comunităţii internaţionale pentru abordarea provocărilor complexe de securitate şi politice din această regiune. În acest sens, salutăm strategiile cuprinzătoare cu privire la Sahel ale Uniunii Africane şi Uniunii Europene. Salutăm, de asemenea, şi angajamentul militar robust şi credibil al aliaţilor în regiunea Sahel-Sahara, care contribuie la reafirmarea suveranităţii şi integrităţii teritoriale ale respectivelor state africane şi la securitatea Alianţei. NATO este pregătită să exploreze, la cererea statelor interesate, cum poate contribui la abordarea acestor provocări, în deplină coordonare cu ONU, UE şi eforturile regionale şi bilaterale.
40. În regiunea de importanţă strategică a Balcanilor de Vest, valorile democratice, statul de drept şi relaţiile de bună vecinătate continuă să joace un rol major în menţinerea păcii şi stabilităţii durabile. Alianţa rămâne puternic angajată în consolidarea stabilităţii şi securităţii regiunii şi va continua să sprijine în mod activ aspiraţiile de integrare euro-atlantică ale statelor din zonă. Aliaţii şi partenerii lor din Balcanii de Vest contribuie activ la menţinerea păcii regionale şi internaţionale, inclusiv prin intermediul formatelor de cooperare regională.
Apreciem progresul Serbiei în construirea unui parteneriat mai solid cu NATO şi încurajăm Belgradul să continue eforturile în această direcţie. De asemenea, apreciem progresul realizat în Kosovo şi încurajăm continuarea eforturilor în vederea consolidării instituţiilor democratice şi a domniei legii într-un Kosovo multi-etnic. Alegerile parlamentare din 8 iunie 2014 s-au desfăşurat în mare parte conform standardelor internaţionale, reprezentând, în acelaşi timp, o piatră de hotar. Aşteptăm cu încredere formarea rapidă a unui guvern reprezentativ şi inclusiv, capabil să continue dialogul Belgrad – Priştina facilitat de UE. Apreciem îmbunătăţirea situaţiei de securitate şi progresul realizat în cadrul dialogului. Salutăm angajamentul ambelor părţi faţă de acordul Belgrad – Priştina din 19 aprilie 2013 şi încurajăm continuarea eforturilor în vederea implementării integrale a acestui acord.
Citește mai departe:
Citește pe alephnews.ro: PNL o susține oficial pe Elena Lasconi în turul II, anunță Ilie Bolojan
Citește pe www.zf.ro: Dragoş Damian, Terapia Cluj. Suveranism. Stimati oamenii de afaceri, onorabili CEO, profesori de finanţe, analişti economici, experţi in macroeconomie, bancheri, avocaţi de M&A, lobbişti, ce părere aveţi voi despre suveranism?
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Gigi Becali i-a dat ordin lui George Simion, după ce Călin Georgescu a câștigat alegerile! Decizie șoc
PROSPORT.RO
Cine e omul care i-a adus succesul lui Călin Georgescu. Câte milioane de euro a băgat în promovare
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
Citește mai departe:
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe