Deputatul Giurgiu îi cere lui Boc rezilierea contractului cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania

Deputatul independent Mircia Giurgiu i-a cerut, vineri, premierului Emil Boc să spună clar opiniei publice când vor fi reluate lucrările la Autostrada Transilvania, iar în caz contrar Guvernul să rezilieze contractul cu compania americană Bechtel, transmite corespondentul MEDIAFAX.

6 afișări

Mircia Giurgiu a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că Executivul ar trebui să facă public şi contractul cu Bechtel, pentru a se şti exact ce clauze cuprinde acest document, care sunt dezavantajoase pentru statul român.

"Cer premierului Emil Boc să spună clar opiniei publice ce se întâmplă cu Autostrada Transilvania şi când vor fi reluate exact lucrările sau să se rezilieze contractul cu Bechtel. Nu se poate ca în şapte ani să se facă doar 54 de kilometri, iar în acest an să nu se lucreze deloc. Nu se poate să ni se tot spună că se negociază cu Bechtel. Cât timp vor mai continua aceste negocieri, până la infinit? Ar trebui ca Guvernul să facă public şi contractul cu Bechtel, să ştim ce clauze dezavantajoase pentru statul român are acest document", a spus Mircia Giurgiu.

Deputatul a precizat că, dacă se va decide rezilierea contractului cu Bechtel, Guvernul va trebui să fie cel care să stabilească, ulterior, cine să continue lucrările la Autostrada Transilvania.

Premierul Emil Boc afirma, sâmbătă, că în cazul lucrărilor la Autostrada Transilvania (A3) compania Bechtel trebuie să cadă de acord cu Ministerul Transporturilor (MTI) privind preţul pe kilometru stabilit conform standardelor de cost, pe care însă fostele guverne nu le-au impus "pentru că furau mai uşor".

"Răspunsul la întrebarea privind continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania este dat de negocierile Ministerului Transporturilor cu Bechtel. Trebuie să se înţeleagă că nu putem face la orice preţ lucrările, pentru că este vorba de bani publici, iar odată ce România a aprobat standardele de cost acestea trebuie respectate, indiferent de cine lucrează. Bechtel trebuie să cadă de acord cu Ministerul Transporturilor şi cu CNADNR pe ceea ce înseamnă preţul, astfel încât lucrările la Autostrada Transilvania să continue. Această autostradă reprezintă un obiectiv al Guvernului şi al coaliţiei, dar cu respectarea legii", spunea Boc.

Premierul nu a putut avansa o dată pentru reînceperea lucrărilor la Autostrada Transilvania, precizând că acest lucru trebuie lăsat pe seama specialiştilor.

Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Lucrările la Autostrada Transilvania au fost întrerupte la începutul anului 2011, după ce compania americană Bechtel, constructorul autostrăzii, a iniţiat procedura de concediere colectivă a peste 700 de angajaţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici