- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (04.02.2016, 13:54)
- Iulian Anghel
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Dezastru la Transporturi: 3 miliarde de lei, necheltuiţi în bugetul 2015, în timp ce autostrăzile se prăbuşesc
Ministerul Transporturilor a fost anul trecut instituţia cu cea mai mare neexecuţie a bugetului - 3 miliarde de lei nefolosiţi în 2015, a declarat Dragoş Pâslaru, consilier al primului ministru, la colocviul "Creşterea economică potenţială".
Urmărește
5432 afișări
Dezastru la Transporturi: 3 miliarde de lei, necheltuiţi în bugetul 2015, în timp ce autostrăzile se prăbuşesc (Imagine: Croitoru Maran / Mediafax Foto)
Bugetul consolidat a încheiat anul 2015 cu un deficit de 1,47% din PIB (10 mld. lei). Până a se ajunge aici însă, statul a cheltuit în ultima lună din an 2,2% din PIB (15 mld. lei) peste veniturile din decembrie, trecând, astfel, de la un excedent de 0,7% din PIB (5,2 mld. lei) la un deficit de 10 miliarde de lei. Excedentul la 11 luni a fost obţinut, în bună măsură, prin neexecutarea cheltuielilor de investiţii. La 11 luni, cheltuielile totale de investiţii erau de doar 26 miliarde de lei, faţă de un program anual de 45 mld. lei. Pe ultima lună s-a mai recuperat ceva, dar important este pe ce s-au cheltuit banii, scrie ZF.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Potrivit lui Dragoş Pâslaru, Ministerul Transporturilor, care gestioneză fondurile pentru infrastructură, nu a cheltuit anul trecut 3 miliarde de lei din fondurile alocate. Acest lucru înseamnă un sfert din bugetul alocat iniţial.
“Nu există (în administraţie – n.red.) niciun fel de gândire privind secvenţialitatea proiectelor”, a explicat Pâslaru.
“Ne-am concentrat foarte mult pe unde să treacă autostrada sau calea ferată şi nu ne-am gândit la secvenţinalitate - cine, când cum, care sunt paşii. Gândim pe zece ani un proiect dar nu-l gândim pe stadii de execuţie, de construcţie, de finanţare”, a adăugat acesta.
“Problema nu este de finanţare. BEI ne dă 6 mld. euro pentru infrastructură cu dobândă aproape de zero. (...) Mergem aşa din ignoranţă şi pentru că nu există nicio presiune de jos în sus care să determine mai multă coerenţă. România este o ţară uşor de cumpărat cu pâine şi circ", a arătat Pâslaru.
Pâslaru mai spune că 30% din bugetul total al statului “sunt bani daţi aiurea”.
“În Botoşani, hârtia igenică (cumpărată de instituţii – n.red.) este de 30 de ori mai scumpă decât în Bucureşti. Aceasta este risipa banului public”, a conchis acesta.
Citeşte şi: Cioloş: Decizia de a mări bugetul pentru Reasigurarea Europeană arată angajamentul SUA pentru securitatea europeană
Ministerul Transporturilor vrea monitorizarea strictă a utilajelor şi specialiştilor constructorilor
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, ia în calcul înfiinţarea unei entităţi de monitorizare a utilajelor şi a specialiştilor astfel încât să fie eliminată "tendinţa constructorilor de a păcăli" statul că dispun de numărul de specialişti şi de utilajele necesare finalizării lucrărilor licitate.
El a afirmat că intenţionează să legifereze înfiinţarea acestei agenţii în luna martie a acestui an şi a precizat că sunt constructori care se prezintă la licitaţii cu utilaje angrenate în alte şantiere.
"Să înfiinţăm o entitate care să aibă o evidenţă strictă a utilajelor, chiar cu serie şi număr sau alt mod de identificare, la fel şi în cazul specialiştilor, în aşa fel încât aceştia o dată ce au fost ofertaţi, să avem o garanţie ca au şi fost folosiţi", a declarat Dan Costescu, în timpul unei dezbateri despre masterplan, organizată de Camera Deputaţilor.
Ministrul a explicat că, odată ce unul din constructorii aflaţi în baza de date a câştigat o licitaţie, vor fi blocate utilajele, vor fi blocaţi specialiştii, pentru a nu mai fi folosiţi la ofertarea sau la alte contracte de alte firme.
"În acest mod vom avea o monitorizare. Vom elimina această tendinţă a constructorilor de a păcăli şi vom avea evidenţa exactă a specialiştilor", a mai spus declarat ministrul Transporturilor.
"Nu este nimic rău să avem o agenţie care să vadă câte excavatoare sunt în ţară şi câte sunt angajate în lucrări, pentru ca atunci când vine cineva şi le promite pe aceleaşi, să spunem <<nu ai ce căuta, pentru că acestea lucrează deja., găseşte altele şi le primim>> (...)Fenomenul este de când lumea, a fost inventat de zugravi, care vin şi iau trei lucrări şi se duc câte două zile la fiecare client", a mai explicat ministrul Transporturilor.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe