- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Digitalizare „forţată” la Guvern. Premierul anunţă un site în care se vor descărca toate propunerile de simplificare, prin digitalizare
- Forţaţi de împrejurări, de epidemia de Covid-19, guvernanţii realizează că debirocratizarea se poate în sfârşit realiza.
- Orban a enumerat domeniile unde se pot simplifica procedurile şi se pot introduce modalităţi de comunicare online.
- Premierul a solicitat instituţiilor să depună propuneri pe site-ul simplificare.gov.ro.
- Orban: Intenţia este realizarea unui proiect de debirocratizare prin simplificare, prin digitalizare, inclusiv prin reducerea unor categorii de taxe.
Digitalizare forţată la Guvern. Primierul anunţă un site în care se vor descărca toate propunerile
Dacă şcoala se poate defăşura în online, iar reţetele se pot transmite de la medicul de familie în format electronic, atunci s-a deschis calea către o comunicare mai simplificată în viitor.
Orban a avut a treia întâlnire cu un comitet interministerial de debirocratizare în care a cerut să fie depuse propuneri pe site-ul simplificare.gov.ro (pagină de web aflată în construcţie) care să vizeze:
ULTIMELE ȘTIRI
-
ICC emite mandat de arestare pe numele lui Netanyahu și Gallant
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
- Reducerea la maximum în reglementările de ordin secundar a acelor proceduri care nu sunt necesare, care sunt inutile, care nu sunt făcute decât pentru a complica drumul pe care trebuie să îl parcurgă cetăţeanul pentru a-şi obţine dreptul, pentru a beneficia de serviciu
- Aici trebuie să gândim lucrurile în toate aspectele vieţii, plecând, de exemplu, de la evenimentele de viaţă - certificat de naştere, certificat de căsătorie, după aceea obţinerea la documentelor cum sunt paşaportul, permisul de conducere, înmatricularea maşinii - gândiţi-vă că foarte mulţi dintre noi ne pierdem foarte mult timp în astfel de proceduri.
- De asemenea, trebuie gândită din perspectiva diferitelor momente: angajare - aici Ministerul Muncii pregăteşte un proiect de digitalizare a relaţiilor de muncă, care este un proiect extrem de important, pe care foarte mulţi oameni îl aşteaptă; accesarea drepturilor ca şi salariat, cum e şomajul tehnic sau şomajul. Şomajul tehnic, de exemplu, l-am acordat foarte simplu: prin aplicaţie online şi, practic, beneficiarul nu a trebuit să efectueze demersuri.
- După aceea, evident, relaţia cu persoanele juridice, cu companiile, cu organizaţiile neguvernamentale cu profesiile liberale - şi aceste lucruri trebuie reglementate, astfel încât să fie foarte simple, foarte clare, foarte uşor verificabile.
- Să facem un set de acţiuni foarte concrete pentru a simplifica procedurile, inclusiv pentru înscrierea la grădiniţe, inclusiv pentru înscrierea la şcoală, inclusiv pentru toate celelalte interacţiuni, pentru pacienţi. Noi am încercat să introducem, de exemplu, Corona Forms, astfel încât toată comunicarea care se face cu persoanele care sunt diagnosticate pozitiv sau cu persoanele care se află în izolare să fie o comunicare online, toate deciziile să fie transmise online, astfel încât să reducem cât mai mult posibil toate procedurile care sunt legate de hârtii.
- Avem proiecte foarte clare în sensul acesta: proiectul identităţii electronice unice. Noi deja am emis o ordonanţă de urgenţă, în care am obligat instituţiile publice să furnizeze serviciile online, în cazul în care sunt solicitate online. Sigur că această reglementare nu este respectată în integralitate şi, din păcate, mulţi s-au întors la vechiurile obiceiuri, la lucrul cu hârtii şi la alcătuirea de dosare.
- Pentru toate categoriile de servicii pe care le furnizează administraţia publică trebuie gândite proceduri simple, trebuie modificate reglementări şi trebuie un plan de implementare şi, de asemenea, un plan de comunicare cu cetăţenii, astfel încât să îşi cunoască, practic, drepturile şi să ştie că pot să acceseze toate aceste servicii, drepturi, într-un mod cât mai simplu.
- Digitalizarea în continuare a Registrului Comerţului este foarte importantă, digitalizarea ANAF, astfel încât, practic, toată interacţiunea cu mediul de afaceri şi cu plătitorii de taxe şi impozite să fie o interacţiune online, pentru că acolo lucrurile sunt mult mai simple.
- De asemenea, interoperabilitatea între marile baze de date, care sunt deţinute de sistemele publice, este fundamentală, astfel încât omul când se duce, să se ducă la o singură instituţie, nu să fie trimis de instituţia respectivă la alte şapte instituţii, ca să îşi obţină adeverinţe, certificate şi alte categorii pentru care pierde timp, bani, energie. Orice informaţie care este deţinută de o altă instituţie publică trebuie să poată să fie accesată de instituţia publică care furnizează serviciul sau asigură aplicarea dreptului pe care îl primeşte cetăţeanul. Vă solicit o implicare cât se poate de serioasă în acest proiect.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO