După tichete de masă şi tichete-cadou, românii ar putea primi şi tichete de bicicletă

Preşedintele UNPR, deputatul Valeriu Steriu, a depus marţi în Parlament un proiect de lege privind acordarea de tichete valorice de către angajatori pentru a încuraja folosirea bicicletei pentru deplasările între domiciliu şi locul de muncă, precum şi pentru deplasările în interes de serviciu.

Urmărește
4370 afișări
Imaginea articolului După tichete de masă şi tichete-cadou, românii ar putea primi şi tichete de bicicletă

După tichete de masă şi tichete-cadou, românii ar putea primi şi tichete de bicicletă

Angajatorii ar putea acorda angajaţilor subvenţii sub forma unor tichete de bicicletă (tichete valorice pentru achiziţionarea bicicletelor), o dată la trei ani, valoarea maximă a subvenţiei fiind de 1.500 lei, potrivit unui comunicat de presă al UNPR.

Aceste tichete vor putea fi utilizate atât pentru achiziţionarea de biciclete, dar şi pentru accesorii, piese de schimb, unelte şi produse de întreţinere sau echipamentul pe care îl poartă ciclistul.

Totodată, liderul UNPR vrea ca angajatorii să poată acorda indemnizaţii pentru mersul pe bicicletă angajaţilor care utilizează acest mijloc de transport pentru a se deplasa la locul de muncă sau pentru deplasările în interes de serviciu. Această indemnizaţie este acordată tot sub forma tichetelor de bicicletă, într-o limită anuală de 300 lei, pentru o valoare de 0,33 lei/kilometru. Angajatorii au libertatea de a defini, după consultarea angajaţilor vizaţi, lista documentelor justificative necesare acordării indemnizaţiei şi frecvenţa prezentării acestora.

''Ideea acestui proiect se datorează uneia dintre cele mai vechi pasiuni ale mele: mersul pe bicicletă. Ţin minte şi acum bicicleta pe care am învăţat să merg, era o frumoasă cursieră albastră. Am folosit bicicleta ca mijloc de deplasare încă din liceu şi am continuat să o folosesc şi atunci când eram student, în facultate. Chiar şi acum utilizez bicicleta inclusiv pentru a mă deplasa spre Parlament şi am toate motivele pentru a face această alegere: mă antrenez, ajung mai repede şi chiar reuşesc să contribui la reducerea noxelor. Cu ajutorul acestei legi, îmi propun să conving un segment important din mediul urban să-mi urmeze exemplul şi cred că astfel am produce o schimbare importantă la nivelul traficului din marile oraşe. Ar fi un mic pas al fiecăruia dintre noi pentru o schimbare mare, în bine, la nivelul comunităţilor în care trăim. Şi ca să mă fac mai bine înţeles, mesajul meu pentru tânăra generaţie este: Keep calm and ride a bike!", a declarat deputatul Valeriu Steriu, potrivit sursei citate.

Legea se inspiră din iniţiative similare implementate de mai multe state UE pentru încurajarea cumpărării unei biciclete în vederea efectuării traseului domiciliu-loc de munca-domiciliu (Olanda, Irlanda, Regatul Unit – cu celebrul program Cycle to work din 1999) şi pentru deplasările în interes profesional (Olanda, Belgia, Regatul Unit, Austria), prin aşa-numitele indemnizaţii de kilometraj pentru bicicletă. Franţa este unul dintre statele europene care la rândul său încurajează folosirea bicicletei pentru deplasările în interes de serviciu.

"Prezenta propunere vizează stimularea utilizării bicicletei pentru deplasările cotidiene în România, în primul rând pe traseul domiciliu-loc de muncă-domiciliu şi pentru deplasările în scop profesional şi îşi propune să crească totodată presiunea pentru crearea infrastructurii fizice necesare ciclismului. Cnform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, 15 minute petrecute pe bicicletă pe zi pot creşte durata de viaţă cu până la 7 ani. Utilizarea pe scară largă a bicicletei pentru deplasările cotidiene, începând cu cele între domiciliu şi locul de muncă, reduce mortalitatea şi aduce o îmbunătăţire substanţială a stării de sănătate a populaţiei, care se traduce şi printr-o reducere a cheltuielilor publice de sănătate şi prin creşterea productivităţii. Legea introduce o nouă formă de tichete valorice – tichetele de bicicletă. Asemănător tichetelor de masă sau tichetelor cadou, tichetele de bicicletă sunt acordate de angajatori angajaţilor pentru a stimula folosirea de către aceştia a bicicletei pentru deplasările între domiciliu şi locul de muncă, precum şi pentru deplasările în interes de serviciu", se mai arată în comunicatul UNPR.

Sumele corespunzătoare tichetelor de bicicletă se încadrează în categoria cheltuielilor sociale cu deductibilitate limitată. Tichetele de bicicletă sunt emise de unităţi autorizate de către Ministerul Finanţelor Publice, instituţie care stabileşte şi criteriile de acordare a autorizaţiei de funcţionare.

Tichetele de bicicletă pot fi utilizate în magazinele specializate în vânzarea bicicletelor, a echipamentului de ciclism sau în furnizarea serviciilor de întreţinere, numite unităţi afiliate, cu care unităţile emitente contractează serviciile respective.

Normele metodologice de punere în aplicare a legii vor stabili atât valoarea unui tichet de bicicletă – 10 RON sau multiplu de 10 RON, de exemplu – precum şi lista tipurilor de bicicletă, a echipamentului şi serviciilor eligibile.

Termenul «bicicletă», în accepţiunea iniţiatorului acestui proiect, ar trebui înţeles în sens larg pentru a include, alături de bicicletele tradiţionale sau electrice, şi monociclurile, tricicletele, trotinetele, cu sau fără asistenţă electrică, vehiculele de tip «half-bike» şi «segway».

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici