EBA, cel mai mediatizat eurocandidat

Elena Băsescu a fost cel mai mediatizat eurocandidat în ultimele două săptămâni ale campaniei electorale, urmată de candidatul PDL Monica Macovei, se arată într-un raport dat publicităţii, marţi, de Agenţia de Monitorizare a Presei.

Urmărește
161 afișări
Imaginea articolului EBA, cel mai mediatizat eurocandidat

EBA, cel mai mediatizat eurocandidat (Imagine: Diana Iurkiewicz/Mediafax Foto)

"Cea mai vizibilă figură a fost Elena Băsescu. Cred că pentru prima oară într-o campanie electorală din România vine un candidat cu un brend - EBA. Elena Băsescu a avut 50 de apariţii în ziarele monitorizate, ceea ce însemnaă 30% din numărul total de apariţii. Deşi EBA a avut două apariţii la televiziune, a fost cel mai menţionat canidat în dezbaterile din emisiunile electorale", a declarat Nicoleta Fotiade, realizatorul raportului AMP.

Potrivit raportului, clasamentul mediatizărilor este următorul:

1. Elena Băsescu 50 de apariţii în presa scrisă

2. Monica Macovei - 21 de apariţii

3. George Becali şi Adrian Severin cu câte 15 apariţii

4. Traian Ungureanu - 7 apariţii

5. Pavel Abraham, Cristian Preda şi Corneliu Vadim Tudor cu câte 6 apariţii

6. Norica Nicolai cu 5 apariţii

Reprezentantul AMP a menţionat că atât EBA cât şi Monica Macovei au fost "ţintele atacurilor din această campanie electorală", fostul ministru al justiţiei fiind ţinta atacurilor, spre exemplu, ale lui Adrian Severin (eurocandidat PSD), iar EBA, ţinta atacurilor preşedintelui PNL, Crin Antonescu, ca urmare a propunerii privind legalizarea drogurilor uşoare.

În ceea ce priveşte dezbaterile televizate, raportul AMP relevă că niciun membru al PRM sau eurocandidat nu a participat la emisiunile electorale televizate.

În plus, AMP a menţionat că "discursurile eurocandidaţilor nu au avut neapărat o relevanţă pentru contextul european, ţinta acestora fiind seducţia electoralului mai degrabă, decât provocarea electoratului".

Potrivit sursei citate, temele europene nu au fost abordate ca subiecte principale, ci au fost menţionate pe scurt în dezbaterile electorale sau în discursuri.

Principalele teme din campanie au fost organizarea alegerilor, suspiciunile şi măsurile de fraudare a alegerilor, atacul electoral, activitatea europarlamentarilor, profilul eurocandidaţilor şi comportamentul electoral.

"Softul menit să combată fraudele în ziua alegerilor a fost un subiect bine reflectat în ultimele două săptămâni. Tensiunile din Coaliţie au bruiat discursul electoral, alături de declaraţiile social-democraţilor privind remanierile guvernamentale care ar fi putut avea loc în funcţie de rezultatul alegerilor europene. Alegerile prezidenţiale au fost a şasea temă identificată. Relaţia României cu UE a fost una din temele principale din campanie, iar o temă interesantă a fost criza economică, care a fost prezentă în dezbaterile televizate", se arată în raport.

Studiul AMP a vizat monitorizarea a cinci ziare centrale: Evenimentul Zilei, Cotidianul, Jurnalul Naţional, Gândul, România liberă şi emisiunile electorale a două posturi de televiziune: TVR – Alegeri Europene: Tu decizi! şi Ediţie specială, respectiv Antena 3 – Ştirea Zilei, Sinteza Zilei, Zig-Zag.

Monitorizarea Active Watch a fost realizată de AMP în perioada 25 mai – 5 iunie pentru presa scrisă şi 21 mai – 6 iunie pentru cea televizată.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici