Exclusiv. Universitarul Mihai Dimian: Proiectul Legii Educaţiei, unul de nota 7. Un proiect prea stufos fără viziune pentru următorii 15-20 de ani şi fără referiri la dezvoltarea creativităţii

  • Când faci o lege atât de laborioasă înseamnă că fiecare virgulă de acolo, fiecare cuvânt de acolo poţi să îl schimbi doar modificând legea, lucru care va fi foarte dificil;
  • Oare ce vor avea nevoie aceşti absolvenţi, că vorbim de preuniversitar, că vorbim de universitar, peste 15-20 de ani, pentru că un copil care intră acum în clasa I va ajunge peste 20 de ani pe piaţa muncii. Pentru ce îl pregătim?;
  • Ne uităm la reforma din Marea Britanie, când s-a făcut. Ce-au făcut? Au pus în fruntea comisiei de reformă un domn profesor care e faimos în mediul online pentru că a avut o prezentare care se cheamă ”Şcolile ucid creativitatea”.
Urmărește
416 afișări
Imaginea articolului Exclusiv. Universitarul Mihai Dimian: Proiectul Legii Educaţiei, unul de nota 7. Un proiect prea stufos fără viziune pentru următorii 15-20 de ani şi fără referiri la dezvoltarea creativităţii

Prorectorul cu activitatea ştiinţifică în cadrul Universităţii ”Ştefan cel Mare” Suceava, profesorul universitar doctor Mihai Dimian, consideră că proiectul Legii educaţiei rezervat învăţământului universitar este un proiect de nota 7. Domnul Dimian consideră că şi dacă i se vor aduce amendamente proiectului iar acestea vor fi aprobate, proiectul tot nu va putea primi mai mult de 8 şi a explicat de ce: ”Indiferent câte amendamente s-ar face, pot să o notez între 7 şi 8. Pentru 9 sau 10 ... Pentru un punct am problema viziunii. Nu văd acolo o viziune. Un punct, mie mi se pare că o să ne încurcăm foarte mult, adică tu trebuie să dai nişte lucruri prin lege şi după aceea să vii cu nişte documente suport prin care să le explici şi să le modific uşor când este nevoie. În momentul în care ai pus nişte lucruri în lege şi ai nevoie să le modifici, pentru că învăţământul, societatea este una dinamică, este foarte greu să mai modifici legea. Când faci o lege atât de laborioasă înseamnă că fiecare virgulă de acolo, fiecare cuvânt de acolo poţi să îl schimbi doar modificând legea, lucru care va fi foarte dificil. Vor exista ezitări şi atunci nu vei putea interveni. Întrebarea este: chiar era nevoie de o lege atât de stufoasă?”. Mihai Dimian a mai spus că ”dacă adunăm preuniversitarul cu universitarul sunt 300 de pagini”, iar legile educaţiei din Marea Britanie şi Finlanda, pe care le-a consultat, sunt mult mai suple.

Profesorul universitar a criticat lipsa de viziune a proiectul Legii educaţiei, spunând: ”Ce nu văd este o viziune către viitor. Oare ce vor avea nevoie aceşti absolvenţi, că vorbim de preuniversitar, că vorbim de universitar, peste 15-20 de ani, pentru că un copil care intră acum în clasa I va ajunge peste 20 de ani pe piaţa muncii. Pentru ce îl pregătim?  Cum asigur eu predarea într-un mod multidisciplinar, adică să văd că am şi profesorul de fizică, şi profesorul de chimie, şi profesorul de biologie împreună cu studenţii încercând să rezolve o problemă, pentru că asta vor avea de făcut. Noi nu putem prezice viitorul, dar noi putem imagina diverse variante ale lui”.

Mihai Dimian a spus că nu a văzut nici vreo preocupare pentru dezvoltarea creativităţii, aşa cum se întâmplă, de exemplu, în Marea Britanie:  ”Ne uităm la reforma din Marea Britanie, când s-a făcut. Ce-au făcut? Au pus în fruntea comisiei de reformă un domn profesor care e faimos în mediul online pentru că a avut o prezentare care se cheamă <Şcolile ucid creativitatea>. Nu este numai la noi, în România. Este o problemă la nivel internaţional, pentru că societatea şi industria se schimbă atât de mult şi noi trebuie să înţelegem această schimbare. Trebuie să înţelegem că la nivel de sistem trebuie să alocăm cât mai mult timp dezvoltării creativităţii. Cum predau, spre exemplu, ora de literatură când ştiu că acea creativitate o să o îndrept spre eseuri, spre poezie, ca să-l ajute şi dacă devine inginer, şi dacă devine medic. Trebuie să alocăm mult mai mult timp dezvoltării creativităţii”. 

Mihai Dimian a obţinut doctoratul în inginerie electrică la Universitatea din Maryland, College Park, SUA, şi a beneficiat de o bursă post-doctorală de la Institutul Max Planck din Germania. Domnul Dimian a fost profesor asistent la Universitatea Howard din Washington DC.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici