Facebook declară război politicienilor. Ce spun partidele de la noi despre ascunderea reclamelor politice

  • Facebook pune beţe-n roate politicienilor
  • Dacă te simţi agresat de reclamele politice, îţi spun că ei vor să vină cu o soluţie care să te scape de stres
  • Vei putea ascunde conţinutul politic cu un singur click
  • Măsura va fi implementată, pentru moment, doar în SUA, dar va fi extinsă cu timpul în mai multe state
Urmărește
672 afișări
Imaginea articolului Facebook declară război politicienilor. Ce spun partidele de la noi despre ascunderea reclamelor politice

Pentru că ameninţarea le bate la uşă, i-am întrebat pe politicienii de la noi cât de mult îi va afecta această măsură. Iar ei sunt optimişti şi ne spun că soluţii pentru a-şi propaga mesajele şi a-şi atrage electorat sunt destule. Prin urmare, consecinţele nu ar fi atât de mari, pentru că, recunosc şi ei, investesc destul de puţini bani în campaniile online şi se leagă în continuare de vechile strategii: bani pompaţi în reclamă televizată şi campanii door to door.

Partidele politice de la noi spun că în campaniile online de promovare  alocă  aproximativ 20% din bugetul de campanie.

Dacă luăm drept exemplu Partidul Social Democrat, potrivit datelor publicate de Autoritatea Electorală Permanentă, anul trecut au avut un buget total de peste 150 de milioane de lei. Asta înseamnă că în promovarea online au cheltuit peste 30 de milioane de lei. În condiţiile în care au trecut şi prin două campanii electorale.

Specialiştii în social media ne spun că dacă măsura va fi implementată şi la noi, nu îi va afecta atât de mult. Românul e inventiv, aşa că  politicul  apelează  la campanii agresive pe Facebook prin pagini şi conturi fantomă, care pot propaga mesajele mult mai uşor.

Totuşi, să nu uităm, că primul mandat câştigat de preşedintele Klaus Iohannis s-a datorat şi unei campanii online de amploare. Deci este deja dovedit că Facebook-ul poate fi o unealtă foarte bună de a atrage votanţi.

”În general, candidaţii noştri sunt tineri, sunt familiarizaţi cu instrumentele Facebook şi îşi fac organic reclamă pe Facebook, deci nu au cheltuit bani. Credem că nu ne va afecta foarte tare această modificare.”, a declarat Liviu Iolu, alianţa USR-PLUS.

”Oamenii care vor să acceseze informaţia politică o vor accesa, fie pe Facebook, fie pe site, fie pe Instagram, fie pe alte moduri de comunicare.  Vom găsi canale pentru a comunica cu oamenii care ne urmăresc.”, a declarat Nicuşor Dan, candidat la Primăria Capitalei.

”Poate fi o problemă, pentru că mult din comunicarea politică din acest moment se desfăşoară în mediul online şi cu preponderenţă pe Facebook, dar în acelaşi timp este natural ca cei care intră în contact cu mesajele de pe Facebook şi din alte platforme online. Singura soluţie va fi aceea de a veni cu mesaje creative, de a veni cu mesaje interesante, astfel încât oamenii să vrea să le citească.”, a declarat Lucian Romaşcanu, purtător de cuvânt al PSD.

”Mesajele false, înşelătoare, promisiunile neacoperite vor continua să curgă în spaţiul digital fără a fi publicitate neapărat. Publicitatea va fi cea oficială, cea asumată, cea cu mesaje pozitive, europene, roz bonbon, iar adevărata campanie cu finanţarea mai serioasă şi cu metodele neortodoxe se va derula mai departe de ochii opiniei publice. Noile metode de creat site-uri fantomă, de creat pagini de Facebook fantomă, fără un ownership asumat, care derulează mesaje publicitare sau chiar diverse alte metode.”, a declarat Dragoş Stanca, expert în media digitală.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici