- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (11.11.2024, 12:03)
- Iris Dutescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Finanţarea campaniilor electorale pentru prezidenţiale şi parlamentare. Câţi bani s-au cheltuit
- Candidaţii la alegerile prezidenţiale au cheltuit, până în prezent, 47 de milioane de lei.
- PSD a cheltuit 37 milioane lei, PNL 4,2 milioane lei, iar Mircea Geoană 1,61 milioane lei, potrivit unui raport făcut de Expert Forum.
Urmărește
1501 afișări
Sursa foto: Andreea Alexandru / Mediafax Foto
Expert Forum a analizat datele publicate de Autoritatea Electorală Permanentă cu privire la finanţarea campaniilor electorale pentru prezidenţiale şi parlamentare.
Datele publicate acoperă parţial o săptămână de campanie la parlamentare şi două la prezidenţiale.
Raportul analizează veniturile şi cheltuielile (inclusiv firmele cu care au lucrat competitorii electorali) pentru parlamentare şi prezidenţiale, dar şi modul în care s-au cheltuit subvenţiile în luna septembrie şi impactul acestor bani asupra campaniilor electorale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia și Iran și-au conectat sistemele naționale de plată, într-o mișcare semnificativă către dedolarizare. În primă fază, iranienii vor putea retrage ruble din Rusia
-
Melania Trump respinge tradiţia: Prima doamnă refuză să se întâlnească cu Jill Biden la Casa Albă
-
Tribunalul Bucureşti declină contestaţia Dianei Şoşoacă
-
România în Schengen până la finalul anului: Predoiu are discuţii cu ambasadoarea Austriei
Până la data de 7 noiembrie 2024, contribuţiile candidaţilor pentru parlamentare au atins 68,1 milioane de lei, la care s-au adăugat 25 de milioane de lei din transferuri de la partide. Aproape 700 de candidaţi au declarat contribuţii, iar 25 de competitori includ partide şi independenţi.
Contribuţiile candidaţilor la parlamentare:
• PSD a declarat 44% din total (30 milioane lei de la 221 candidaţi), PNL 30% (20 milioane de la 189 candidaţi), AUR 9% (6,3 milioane de la 97 candidaţi), iar USR 5% (3,2 milioane de la 62 candidaţi).
• Contribuţii maxime (198.000 lei) au fost depuse de 218 candidaţi, dintre care 122 la PSD şi 73 la PNL.
• Cele mai mari contribuţii au fost în Constanţa (59 mil. lei), Bucureşti (60 mil. lei) şi Argeş (38 mil. lei). În unele judeţe, ca Vaslui sau Caraş Severin, nu au existat contribuţii.
Din totalul contribuţiilor, 63% din fonduri au fost declarate pentru Camera Deputaţilor.
Transferuri de la partide politice la parlamentare:
Şapte partide au transferat 25 milioane lei, inclusiv 18 milioane de la PSD şi 2,8 milioane de la USR. Majoritatea fondurilor provin din surse private.
Cheltuieli electorale:
Până la 7 noiembrie, au fost cheltuiţi 29,5 milioane lei. PSD a cheltuit 16 milioane, PNL 5,3 milioane, iar AUR şi USR câte 2,1 milioane fiecare. PSD a investit în promovare online şi vestimentaţie pentru voluntari, iar PNL a direcţionat fonduri către online şi tipărituri.
Contribuţii ale candidaţilor la prezidenţiale
Contribuţiile proprii ale candidaţilor la prezidenţiale au fost de 2,3 milioane de lei, majoritatea fondurilor provenind din transferuri de la partide. Mircea Geoană, candidat independent, a declarat 1,6 milioane lei, în principal împrumuturi, Cristian Diaconescu 375.000 lei (împrumut), iar Ana Birchall 200.000 lei din venituri proprii.
Transferuri ale partidelor
Până la 7 noiembrie 2024, partidele au transferat 73 milioane de lei pentru campania prezidenţială. Cele mai mari sume au fost de la PSD (62 mil. lei), exclusiv din fonduri private. USR a transferat 4,2 mil. lei, din care 2 mil. din subvenţii, iar AUR 3 mil. lei (doar 5.000 lei din subvenţii). Subvenţiile au reprezentat mai puţin de 4% din totalul fondurilor.
Cheltuielile în campania prezidenţială
Competitorii au cheltuit în total 47 milioane lei. Din aceştia, PSD a cheltuit 37 milioane lei, PNL 4,2 milioane lei, iar Mircea Geoană 1,61 milioane lei. Cheltuielile s-au împărţit astfel: 33% pe servicii diverse (inclusiv vestimentaţie), 31% online, 27% media (radio, presă, TV), şi 5% tipărituri.
• PSD: Aproape o treime (33%) din fonduri au mers către media (12 mil. lei), iar 27% (10 mil. lei) spre campania online. Alţi 11 milioane au fost cheltuiţi pe vestimentaţie.
• PNL: A cheltuit 700.000 lei pe online şi propagandă media, direcţionând 1 milion lei din subvenţii către Kensington Communications SRL şi 1,2 milioane către Stage Expert SRL.
• Mircea Geoană: 1,4 mil. lei (aprox. 88%) pentru campanie online, în principal prin TV Buzău Trust Campus SRL.
• AUR: A investit 65% din fonduri (1,2 milioane lei) în online şi aproape 493.000 lei pentru tipărituri.
• USR: Din 1,2 milioane lei, 812.000 lei au fost destinaţi sondajelor, restul împărţit între online şi tipărituri.
• Forţa Dreptei: A cheltuit 330.000 lei exclusiv pe online, prin Digidev Innotech SRL.
Cheltuielile în alte perioade din 2024
Cele mai mari cheltuieli s-au înregistrat în aprilie (56 mil. lei) şi martie (35 mil. lei), înainte de alegerile locale şi europarlamentare, scăzând în lunile următoare.
Transferuri ale partidelor la prezidenţiale
Până la 7 noiembrie 2024, partidele au transferat 73 milioane de lei pentru campania prezidenţială. Cele mai mari sume au fost de la PSD (62 mil. lei), exclusiv din fonduri private. USR a transferat 4,2 mil. lei, din care 2 mil. din subvenţii, iar AUR 3 mil. lei (doar 5.000 lei din subvenţii). Subvenţiile au reprezentat mai puţin de 4% din totalul fondurilor.
Cheltuielile în campania prezidenţială
Competitorii au cheltuit în total 47 milioane lei. Din aceştia, PSD a cheltuit 37 milioane lei, PNL 4,2 milioane lei, iar Mircea Geoană 1,61 milioane lei. Cheltuielile s-au împărţit astfel: 33% pe servicii diverse (inclusiv vestimentaţie), 31% online, 27% media (radio, presă, TV), şi 5% tipărituri.
• PSD: Aproape o treime (33%) din fonduri au mers către media (12 mil. lei), iar 27% (10 mil. lei) spre campania online. Alţi 11 milioane au fost cheltuiţi pe vestimentaţie.
• PNL: A cheltuit 700.000 lei pe online şi propagandă media, direcţionând 1 milion lei din subvenţii către Kensington Communications SRL şi 1,2 milioane către Stage Expert SRL.
• Mircea Geoană: 1,4 mil. lei (aprox. 88%) pentru campanie online, în principal prin TV Buzău Trust Campus SRL.
• AUR: A investit 65% din fonduri (1,2 milioane lei) în online şi aproape 493.000 lei pentru tipărituri.
• USR: Din 1,2 milioane lei, 812.000 lei au fost destinaţi sondajelor, restul împărţit între online şi tipărituri.
• Forţa Dreptei: A cheltuit 330.000 lei exclusiv pe online, prin Digidev Innotech SRL.
Cheltuielile în alte perioade din 2024
Cele mai mari cheltuieli s-au înregistrat în aprilie (56 mil. lei) şi martie (35 mil. lei), înainte de alegerile locale şi europarlamentare, scăzând în lunile următoare.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Ultimele cartușe ale lui Biden: Blinken promite să „consolideze” sprijinul pentru Ucraina înainte de tranziția la Trump
Citește pe www.zf.ro: Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citește pe www.zf.ro: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer controversat de 24 de ani, să fie menţionat de Trump ca unul dintre motivele victoriei. Adin Ross, prieten cu Andrew Tate, a dus la arestarea acestuia în România. El a vrut să îl viziteze în închsioare, dar i-a fost interzis accesul de autorităţile române
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Donald Trump a ales un fost spion de top al SUA, John Ratcliffe, ca noul șef al CIA. Este un critic dur al Chinei și al politicilor lui Biden în Orientul Mijlociu
Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Silviu Prigoană nu ar fi mâncat la restaurant! Administratorul rupe tăcerea: ce a făcut afaceristul la masă. Răsturnare de situație
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe