- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (11.11.2024, 12:03)
- Iris Dutescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Finanţarea campaniilor electorale pentru prezidenţiale şi parlamentare. Câţi bani s-au cheltuit
- Candidaţii la alegerile prezidenţiale au cheltuit, până în prezent, 47 de milioane de lei.
- PSD a cheltuit 37 milioane lei, PNL 4,2 milioane lei, iar Mircea Geoană 1,61 milioane lei, potrivit unui raport făcut de Expert Forum.
Urmărește
1636 afișări
Sursa foto: Andreea Alexandru / Mediafax Foto
Expert Forum a analizat datele publicate de Autoritatea Electorală Permanentă cu privire la finanţarea campaniilor electorale pentru prezidenţiale şi parlamentare.
Datele publicate acoperă parţial o săptămână de campanie la parlamentare şi două la prezidenţiale.
Raportul analizează veniturile şi cheltuielile (inclusiv firmele cu care au lucrat competitorii electorali) pentru parlamentare şi prezidenţiale, dar şi modul în care s-au cheltuit subvenţiile în luna septembrie şi impactul acestor bani asupra campaniilor electorale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Moș Crăciun, eroul sărbătorii, are o fișă medicală impresionantă: obezitate, diabet și jet lag extrem
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Cu ce variante merg PSD şi PNL la consultările de la Cotroceni
-
Războiul din Ucraina. Rusia anunţă că a doborât 42 de drone ucrainene în timpul nopţii
Până la data de 7 noiembrie 2024, contribuţiile candidaţilor pentru parlamentare au atins 68,1 milioane de lei, la care s-au adăugat 25 de milioane de lei din transferuri de la partide. Aproape 700 de candidaţi au declarat contribuţii, iar 25 de competitori includ partide şi independenţi.
Contribuţiile candidaţilor la parlamentare:
• PSD a declarat 44% din total (30 milioane lei de la 221 candidaţi), PNL 30% (20 milioane de la 189 candidaţi), AUR 9% (6,3 milioane de la 97 candidaţi), iar USR 5% (3,2 milioane de la 62 candidaţi).
• Contribuţii maxime (198.000 lei) au fost depuse de 218 candidaţi, dintre care 122 la PSD şi 73 la PNL.
• Cele mai mari contribuţii au fost în Constanţa (59 mil. lei), Bucureşti (60 mil. lei) şi Argeş (38 mil. lei). În unele judeţe, ca Vaslui sau Caraş Severin, nu au existat contribuţii.
Din totalul contribuţiilor, 63% din fonduri au fost declarate pentru Camera Deputaţilor.
Transferuri de la partide politice la parlamentare:
Şapte partide au transferat 25 milioane lei, inclusiv 18 milioane de la PSD şi 2,8 milioane de la USR. Majoritatea fondurilor provin din surse private.
Cheltuieli electorale:
Până la 7 noiembrie, au fost cheltuiţi 29,5 milioane lei. PSD a cheltuit 16 milioane, PNL 5,3 milioane, iar AUR şi USR câte 2,1 milioane fiecare. PSD a investit în promovare online şi vestimentaţie pentru voluntari, iar PNL a direcţionat fonduri către online şi tipărituri.
Contribuţii ale candidaţilor la prezidenţiale
Contribuţiile proprii ale candidaţilor la prezidenţiale au fost de 2,3 milioane de lei, majoritatea fondurilor provenind din transferuri de la partide. Mircea Geoană, candidat independent, a declarat 1,6 milioane lei, în principal împrumuturi, Cristian Diaconescu 375.000 lei (împrumut), iar Ana Birchall 200.000 lei din venituri proprii.
Transferuri ale partidelor
Până la 7 noiembrie 2024, partidele au transferat 73 milioane de lei pentru campania prezidenţială. Cele mai mari sume au fost de la PSD (62 mil. lei), exclusiv din fonduri private. USR a transferat 4,2 mil. lei, din care 2 mil. din subvenţii, iar AUR 3 mil. lei (doar 5.000 lei din subvenţii). Subvenţiile au reprezentat mai puţin de 4% din totalul fondurilor.
Cheltuielile în campania prezidenţială
Competitorii au cheltuit în total 47 milioane lei. Din aceştia, PSD a cheltuit 37 milioane lei, PNL 4,2 milioane lei, iar Mircea Geoană 1,61 milioane lei. Cheltuielile s-au împărţit astfel: 33% pe servicii diverse (inclusiv vestimentaţie), 31% online, 27% media (radio, presă, TV), şi 5% tipărituri.
• PSD: Aproape o treime (33%) din fonduri au mers către media (12 mil. lei), iar 27% (10 mil. lei) spre campania online. Alţi 11 milioane au fost cheltuiţi pe vestimentaţie.
• PNL: A cheltuit 700.000 lei pe online şi propagandă media, direcţionând 1 milion lei din subvenţii către Kensington Communications SRL şi 1,2 milioane către Stage Expert SRL.
• Mircea Geoană: 1,4 mil. lei (aprox. 88%) pentru campanie online, în principal prin TV Buzău Trust Campus SRL.
• AUR: A investit 65% din fonduri (1,2 milioane lei) în online şi aproape 493.000 lei pentru tipărituri.
• USR: Din 1,2 milioane lei, 812.000 lei au fost destinaţi sondajelor, restul împărţit între online şi tipărituri.
• Forţa Dreptei: A cheltuit 330.000 lei exclusiv pe online, prin Digidev Innotech SRL.
Cheltuielile în alte perioade din 2024
Cele mai mari cheltuieli s-au înregistrat în aprilie (56 mil. lei) şi martie (35 mil. lei), înainte de alegerile locale şi europarlamentare, scăzând în lunile următoare.
Transferuri ale partidelor la prezidenţiale
Până la 7 noiembrie 2024, partidele au transferat 73 milioane de lei pentru campania prezidenţială. Cele mai mari sume au fost de la PSD (62 mil. lei), exclusiv din fonduri private. USR a transferat 4,2 mil. lei, din care 2 mil. din subvenţii, iar AUR 3 mil. lei (doar 5.000 lei din subvenţii). Subvenţiile au reprezentat mai puţin de 4% din totalul fondurilor.
Cheltuielile în campania prezidenţială
Competitorii au cheltuit în total 47 milioane lei. Din aceştia, PSD a cheltuit 37 milioane lei, PNL 4,2 milioane lei, iar Mircea Geoană 1,61 milioane lei. Cheltuielile s-au împărţit astfel: 33% pe servicii diverse (inclusiv vestimentaţie), 31% online, 27% media (radio, presă, TV), şi 5% tipărituri.
• PSD: Aproape o treime (33%) din fonduri au mers către media (12 mil. lei), iar 27% (10 mil. lei) spre campania online. Alţi 11 milioane au fost cheltuiţi pe vestimentaţie.
• PNL: A cheltuit 700.000 lei pe online şi propagandă media, direcţionând 1 milion lei din subvenţii către Kensington Communications SRL şi 1,2 milioane către Stage Expert SRL.
• Mircea Geoană: 1,4 mil. lei (aprox. 88%) pentru campanie online, în principal prin TV Buzău Trust Campus SRL.
• AUR: A investit 65% din fonduri (1,2 milioane lei) în online şi aproape 493.000 lei pentru tipărituri.
• USR: Din 1,2 milioane lei, 812.000 lei au fost destinaţi sondajelor, restul împărţit între online şi tipărituri.
• Forţa Dreptei: A cheltuit 330.000 lei exclusiv pe online, prin Digidev Innotech SRL.
Cheltuielile în alte perioade din 2024
Cele mai mari cheltuieli s-au înregistrat în aprilie (56 mil. lei) şi martie (35 mil. lei), înainte de alegerile locale şi europarlamentare, scăzând în lunile următoare.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Care sunt cele 16 povești care influențează fizica și astronomia în 2024
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Moment istoric pentru NASA: Sonda Parker va ajunge la o distanță record de 6,2 milioane kilometri, chiar în Ajunul Crăciunului
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 11:12
Războiul din Ucraina. Rusia anunţă că a doborât 42 de drone ucrainene în timpul nopţii
-
astăzi, 11:00