- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Geoană: Goana după senzaţional aduce notorietate, dar şi percepţia de frivolitate
Preşedintele PSD, Mircea Geoană, a declarat, marţi, în cadrul unei dezbateri privind modul în care se câştigă alegerile în era digitală, că goana după senzaţional a politicienilor aduce, pe termen scurt, notorietate, dar implică riscul ca aceştia să fie percepuţi ca frivoli.
Geoană: Goana după senzaţional aduce notorietate, dar şi percepţia de frivolitate (Imagine: Mediafax Foto)
"Goana după senzaţional a politicienilor poate să aducă pe termen scurt ceva mai multă notorietate, dar există un risc fundamental ca pe termen mai lung să fii perceput ca un politician frivol, care aleargă doar după exhibiţionism în dorinţa disperată de a aduna voturi", a precizat Geoană.
Liderul PSD a arătat că acest tip de expunere mediatică reprezintă o politică perdantă.
"Pe termen scurt, poate te cunoaşte lumea că ai croşetat. Unii şi-au cumpărat echipe de fotbal ca să apară gratuit la rubrica Sport. Alţii încearcă să facă cele mai năstruşnice inveţii, doar ca să fie vizibili. Este o diferenţă foarte mare între a fi vizibil şi a fi credibil, între a face rating şi a aduna voturi dintr-o emisiune", a adăugat Geoană.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Alegeri în SUA. Urnele încep să se închidă în mai multe state, vin primele rezultate. Kamala Harris și Donald Trump duc o luptă strânsă pentru Casa Albă și Congres
-
Netanyahu plănuieşte să-i concedieze şi pe şefii IDF şi Shin Bet - surse
-
Noul ministru al Apărării din Israel are origini româneşti. Cine este Israel Katz
-
Protestatarii încep să se adune la Ierusalim şi Tel Aviv după ce Gallant a fost demis
El a arătat că întrebarea cea mai dificilă este cum se va reuşi să se păstreze în spaţiul public o dezbatere mai serioasă pe teme de pe agenda reală a populaţiei.
Liderul PSD a arătat, de asemenea, că în România are loc o tabloidizare a televiziunilor, goana după rating facându-i şi pe politician şi pe moderatorul de televiziune să alerge cu orice preţ după senzaţional.
"Declinul presei scrise întăreşte rolul televiziunii, iar tabloidizarea televiziunii întăreşte rolul internetului şi a multimediei în anii următori. Avem prea multe televiziuni faţă de nevoia de comunicare publică, pentru că în spate sunt şi interese economice şi politice, nu doar strict comerciale", a mai spus Geoană.
Liderul PSD a fost contrat de realizatorul Robert Turcescu, care i-a spus că nu este un politician care face rating, că nu reuşeşte să fiu un personaj care "să treacă sticla", acest lucru nefiind însă o vină.
Turcescu a spus că România are un public interesat de grotesc şi de trivial, nefiind un public educat, iar politicienii care aduc în discuţie teme sobre nu vor reuşi să "treacă sticla".
Realizatorul de televiziune este de părere că televiziunea nu educă, ci doar furnizează notorietate.
Prezent la dezbatere, vicepreşedintele PNL pe probleme de comunicare şi relaţii publice, Ludovic Orban, a arătat că un politician nu trebuie să facă rating, acest lucru fiind treaba televiziunilor.
Orban a mai spus că publicul românesc are un deficit educaţional, el dând exemplul blogului personal, unde a înregistrat o "avalanşă de înjurături", de la persoane care nu doreau să comunice pe această cale, ci doar să defuleze.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO