Iohannis, despre privatizarea CFR Marfă: Găsesc că e păcat că nu s-a realizat procesul

Prim-vicepreşedintele PNL, Klaus Iohannis, a declarat, joi, că este păcat că nu s-a realizat privatizarea CFR Marfă, eşecul fiind neplăcut pentru guvernare, însă afirmă că nu va cântări foarte mult, procedura urmând să fie reluată repede.

Urmărește
336 afișări
Imaginea articolului Iohannis, despre privatizarea CFR Marfă: Găsesc că e păcat că nu s-a realizat procesul

Klaus Iohannis (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

Prim-vicepreşedintele PNL, Klaus Iohannis, a fost întrebat, joi, într-o conferinţă de presă, ce părere are despre eşecul privatizării CFR Marfă, el apreciind că "e păcat" că nu s-a realizat.

"Cred că este vina celor care nu au reuşit să păstreze CFR Marfă într-o stare rezonabilă. Nu m-am implicat şi nu mă intersează foarte tare procedura. Găsesc că e păcat că nu s-a realizat procesul. Se va relua", a declarat Iohannis.

Potrivit acestuia, această situaţie este "neplăcută", dar nu cântăreşte foarte mult pentru actuala guvernare.

"E neplăcută, dar nu contează foarte mult având în vedere că se reia imediat procedura de privatizare. Noi am mai avut de-astea care s-au tot reluat. Până la urmă totul s-a privatizat cu mai mult sau mai puţin folos, de obicei mai puţin", a mai spus Iohannis.

Prim-vicepreşedintele liberal a afirmat că problema privatizărilor "ar trebui abordată un pic alttfel".

"Cred că trebuie abordate un pic altfel aceste privatizăti. Un pic aşa - ca şi cum am fi capitalişti. Nu sunt specialist. Nu doresc să mă implic în aceste privatizări", a mai spus Iohannis.

Acesta a apreciat că noul ministru al Economiei, Andrei Gerea, "are tot ce-i trebuie ca să facă faţă" acestor privatizări, de aceea a şi fost "creditat" de către PNL.

Vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu s-a putut finaliza până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

Potrivit hotărârii de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, termenul pentru finalizarea procesului a expirat luni, nefiind prelungit de către Guvern.

Ministerul Transporturilor a atribuit în martie unei asocieri conduse de Deloitte, din care mai fac parte Muşat & Asociaţii şi Systra, un contract de 2,5 milioane lei (570.000 euro), inclusiv TVA, pentru servicii de consultanţă la privatizarea CFR Marfă.

În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Guvernul s-a angajat faţă de FMI ca, în cazul în care tranzacţia nu este finalizată, să vândă pachetul majoritar de la CFR Marfă altui investitor strategic.

Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, să înceapă din această săptămână procedurile pentru o nouă privatizare a companiei CFR Marfă, proces care să fie încheiat până în vara anului viitor, fără ca Guvernul să mai fie "blocat" de către Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT).

Strategia de privatizare a CFR Marfă a fost subiectul unor controverse între Guvern şi Preşedinţie, legată de rediscutarea documentului în CSAT.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici