Iohannis: România are nevoie de o strategie adevărată de promovare, care nu înseamnă un logo

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, joi, în cadrul Galei Studenţilor Români din Străinătate, că România are nevoie de o strategie adevărată de promovare, care nu înseamnă un logo sau un clip publicitar, ci o viziune şi un set de acţiuni care să definească cine suntem în lume, ca naţiune.

Urmărește
1169 afișări
Imaginea articolului Iohannis: România are nevoie de o strategie adevărată de promovare, care nu înseamnă un logo

Klaus Iohannis (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

”România are nevoie de o strategie adevărată de promovare, care nu înseamnă un logo sau un clip publicitar ci o viziune şi set de acţiuni care să ne definească cine suntem în lume, ca naţiune şi ca stat. Mi-aş dori să fiţi partenerii mei în acest demers, pentru că, prin ceea ce faceţi, sunteţi deja ambasadorii României, lucru pentru care vă mulţumesc”, le-a transmis Iohannis studenţilor români care studiază în străinătate.

”Mulţumesc că nu aţi renunţat!”, le-a mai spus şeful statului studenţilor, în discursul susţinut în cadrul evenimentului şi a felicitat Liga Studenţilor Români din Străinătate pentru întreaga activitate, pentru iniţiativă şi consecvenţă, dar şi pentru pasiunea ”care face neînsemnate graniţele fizice şi distanţa”.

”Sunteţi câteva mii de oameni, în peste 50 de ţări, angrenaţi în acest proiect, şi faceţi cinste României. S-ar putea spune multe cuvinte de apreciere, cu siguranţă le meritaţi, dar voi spune doar două: performanţă şi patriotism. Performanţa devenită un mod de a fi, şi patriotismul care nu epatează şi se manifestă în fapt, descriu cel mai bine ce sunteţi şi ce faceţi”, a afirmat preşedintele Iohannis.

Preşedintele a spus că, deşi a auzit de multe ori spunându-se că în România nu mai există modele, că nu mai există repere în societate şi valorile se bucură de prea puţină recunoaştere, există modele, există valori şi există exemple. ”Trebuie doar să privim dincolo de ceea ce sare mai repede în ochi şi să ascultăm dincolo de zgomot. Să avem curajul să le recunoaştem şi să le promovăm”, a arătat Iohannis.

Potrivit lui Iohannis, finaliştii competiţiei pentru excelenţă academică în străinătate sunt ei înşişi modele, şi ”dovada că tinerii pot deveni repere într-o societate”.

”Oameni deosebiţi, care pot deveni exemple, nu au lipsit. Nouă ne-a lipsit preocuparea, noi nu i-am preţuit pe măsură şi când spunem noi, mă refer la cei care s-au aflat şi se află în poziţii de decizie, unde au puterea de a schimba această stare de fapt”, a mai declarat Klaus Iohannis

El a continuat: ”Este momentul să redescoperim reperele şi modelele, să le scoatem la lumină şi să le respectăm, dacă vrem să construim ceva durabil, să asumăm performanţa ca obiectiv în toate domeniile, şi pe termen lung, să investim în educaţia care duce la performanţă, care duce la calitate, şi care răspunde provocărilor actuale”.

”Avem un ţel comun, să ne aducem înapoi în ţară tinerii”, a precizat preşedintele Iohannis, arătând că ”nu întâmplător” a vorbit la învestire despre o Românie în care îşi fac loc ”stabilitatea, aprecierea valorii şi calmul dat de a avea opţiunea şi de a putea alege”.

”Deşi pare ceva abstract, nu este. Acesta este climatul în care poate apărea prosperitatea. Nu întâmplător am spus că este nevoie de reformarea sistemelor publice, începând cu educaţia şi sănătatea. Românii plecaţi peste graniţe vor veni înapoi când vor găsi în ţară condiţii similare cu cele din Occident, când vor avea aici perspectiva prosperităţii, o educaţie care oferă un viitor copiilor lor sau un sistem sanitar eficient şi corect. De asemenea, cred că mai evem un obiectiv, reprezentarea cu demnitate a ţării noastre în lume”, a mai declarat şeful statului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici