Lucian Bode, ministrul interimar al Transporturilor, a anunţat când ar putea fi gata „Autostrada Unirii”

  • Ministrul interimar al Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, vineri, că niciun proiect de infrastructură din România nu va fi blocat şi toate care sunt în execuţie, sunt finanţate de Guvern.
  • Autostrada A8 cunoscută şi sub numele de „Autostrada Unirii” putea fi terminată în 2026-2027.
  • Aflat în vizită la Neamţ, Bode a dat asigurări că toate proiectele de infrastructură din Moldova îşi au locul lor pe hartă.
Urmărește
2539 afișări
Imaginea articolului Lucian Bode, ministrul interimar al Transporturilor, a anunţat când ar putea fi gata „Autostrada Unirii”

Lucian Bode, ministrul interimar al Transporturilor, a anunţat când ar putea fi gata „Autostrada Unirii”

„Nu există concurenţă între proiectele de infrastructură. Ele sunt complementare şi absolut necesare pentru a avea o reţea extinsă şi interconectată de infrastructură rutieră rapidă de transport în România. Întreg portofoliul de proiecte de investiţii în infrastructura de transport rutieră sau feroviară, care vizează regiunea Moldovei, are susţinerea noastră, are susţinerea Guvernului”, a spus Lucian Bode.

Potrivit acestuia, pentru patru din cele şase sectoare din drumul de mare viteză Ploieşti - Siret, adică Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Paşcani, este semnat contractul pentru realizarea documentaţiei.

„Aceste contracte sunt în derulare cu termen de finalizare la sfârşitul anului, noiembrie 2020, respectiv ianuarie 2021. După ce se predă documentaţia începem procedura de licitaţie pentru execuţia acestor tronsoane. În ceea ce priveşte ultimele două tronsoane, am publicat pe SICAP, pe 27 februarie, depunerea ofertelor. Până pe data de 23 aprilie închidem procedura de achiziţie publică pentru ultimele două tronsoane din A7, Paşcani - Suceava, Suceava - Siret”, a declarat ministrul.

În privinţa „Autostrăzii Unirii”, A8, Lucian Bode a transmis că a luat o decizie bună de a anula parteneriatul public-privat.

„Anulăm o mizerie parteneriat public-privat gândită de Vâlcov şi alţi meseriaşi care nu se gândeau nicio clipă că vor putea realiza acest obiectiv şi se gândeau la alte lucruri. Nu-mi pot imagina ca în calitate de beneficiar poţi modifica legea din pix şi să scrii că nu mai este nevoie de studiu de fezabilitate, ci doar o documentaţie realizată în birou de fostul şef al Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, un studiu de oportunitate şi să dai în mana antreprenorului inclusiv comanda”, a spus Bode.

Ministrul a declarat că până la sfârşitul anului se vor finaliza revizuirea şi actualizarea studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu-Mureş - Târgu-Neamţ iar finalizarea construcţiei este estimată pentru 2026-2027: „La fel pentru tronsonul Târgu-Neamţ - Ungheni, în funcţie de dimensiunile şi de complexitatea lucrărilor”.

Legat de lucrările făcute pe DN 15, Bicaz - Poiana Largului, ministrul susţine că s-au găsit mai multe nereguli: „Este incredibil cum astăzi unii ne acuză că am stopat lucrările la un obiectiv pe care ei s-au angajat să-l finalizeze în 14 noiembrie 2019. (...) Contractul, încheiat pe 13 mai, prevedea realizarea unei expertize tehnice, iar după aveau obligaţia să finalizeze proiectul tehnic, să-l avizeze la beneficiar, iar după acest lucru să înceapă execuţia lucrărilor. Au făcut invers. Au început lucrările şi abia în octombrie au predat expertiza.Astăzi, la 4 luni de la termenul de finalizare a execuţiei încă nu au proiectul tehnic avizat. (...) În 20 de ani, nu am auzi de un contract de reparaţii drumuri prin încredinţare directă, al cărui valoare ajunge la aproximativ 80 de milioane de euro, în baza unei inspecţii vizuale realizate pe traseu. Chestiunile care ţin de legalitatea atribuirii acestui contract le verifică alte instituţii abilitate ale statului şi sunt convins că vor face lumină”.

Bode a mai spus că printre nereguli se numără şi faptul că garanţia de execuţie, care trebuia să fie predată înaintea începerii lucrărilor, a apărut în contul beneficiarului în luna octombrie 2019. Potrivit ministrului, în acest moment, lucrările pe acest drum sunt finalizate în proporţie de 85 la sută, după cum i-a transmis constructorul. Sunt plăţi făcute pentru 56 la sută din facturile depuse.

„După avizarea proiectului tehnic, s-au angajat să finalizeze în termenul stabilit prin contract, mai 2020, acest obiectiv”, a mai spus ministrul.

El a dat asigurări că toate proiectele de infrastructură din zona Moldovei, printre care şi Autostrada Braşov – Bacău, au toată de susţinerea sa.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici