- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (09.10.2018, 14:06)
- Bianca Ciocotisan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Lucian Şova: Exclusivitatea în transportul interjudeţean de persoane nu mai poate continua
Ministru Transporturilor, Lucian Şova a declarat marţi la dezbaterea publică a Ordinului 980/2011 cu transportatorii, că exclusivitatea companiilor de transport persoane pe cursele interjudeţene nu mai poate continua, menţionând că le înţelege interesul până la încălcarea regulilor concurenţei.
Urmărește
324 afișări
Lucian Şova: Exclusivitatea în transportul interjudeţean de persoane nu mai poate continua
Lucian Şova s-a adresat transportatorilor spunându-le că, în măsura în care vor aduce propuneri de modificări ale Ordinului dezbătut, dar care să nu vizeze „în mod exclusiv exclusivitatea”, se pot găsi căi mai bune şi reglementări mai bune „chiar decât cea dezbătută astăzi”.
„Mai mult decât atât, în viziunea documentelor pe care le avem (n.r. de la Consiliul Concurenţei), cred că, cel puţin din punct de vedere teoretic, nimeni nu poate contrazice ideea că o concurenţă liberă şi un liber acces la piaţă poate fi reglementat şi prin aceea că oricine, oricând să poată să solicite efectuarea unui transport de curse regulate de pasageri interjudeţean”, a adăugat ministrul.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Oficialul a precizat că prin această măsură s-ar putea aduce în legalitate o parte din activităţile pe transportatorii le reclamă ca fiind nelegale, deşi „ele au o anumită acoperire în reglementările din domeniu, aşa cum arată ele astăzi”.
Lucian Şova a mai adăugat că proiectul lasă piaţa să selecteze, în funcţie de gradul de confort şi de alte caracteristici pe care vehiculele puse în piaţă de către transportatori le au, să ofere un grad mai mare sau mai redus de atractivitate pentru pasageri.
„De asemenea, alte facilităţi despre care tot piaţa şi nu reglementatorul trebuie să se ocupe sunt cele privind rezervările, bagajele sau alte lucruri. De aceea proiectul a vizat ca toate aceste condiţionalităţi să nu vă fie impuse, pentru ca pe baza unei evaluări care niciodată nu va fi perfectă din partea unui reglementator, un client să nu poată alege un autobuz fără aer condiţionat dacă el vrea să meargă fără, pentru că eu minister impun asta, de exemplu”, menţionează sursa citată.
Ministrul Transporturilor a precizat că poate să fie de acord cu amendamentul privind vechimea şi cu faptul că un transportator care face transport regulat de pasageri de 10 ani pe un anumit traseu să poată fi punctat la fel ca şi oricare alt transporator care are vechime în domeniul transporturilor.
„Vorbim despre criteriul vechime şi aţi vorbit despre experienţă similară. Pot să fiu de acord cu acest lucru. Şi dacă dumneavoastră apreciaţi ca un transporator, care face transport internaţional de 10 ani poate fi competitiv pentru a putea participa la o alocare care are în vedere vechimea pot fi de acord cu dumneavoastră. Vechimea pe traseu constituie exclusivitate, experienţa similară este un aspect despre care aţi vorbit şi sunt gata să-l luăm în calcul”, a adăugat ministru Transporturilor.
În final, Lucian Şova a precizat că „ne menţinem deschiderea la dialog, am luat act de faptul că doriţi introducerea experienţei similare şi pot să fiu de acord cu acest lucru, mulţumesc”.
Ministrul Transporturilor a părăsit sala de şedinţă în timp ce transportatorii îl huiduiau şi strigau „demisia”, spunând că îi vor da ministerului 48 de ore la dispoziţie să retragă ordinul, iar dacă nu va face acest lucru, vor opri la nivel naţional traficul de pasageri, până când „acest ordin devine istorie şi intrăm pe o discuţie serioasă”.
„Începând de acum (n.r ora 12:30), cheile trebuie scoase din contact, aici aveţi aproximativ toată ţara. Este un consens la nivelul transportatorilor, în 48 de ore ordinul trebuie retras. Nu este cazul de protest, singura formă de proest este să scoţi cheia din contact. A scoate cheia din contact înseamnă a-ţi refuza să-ţi desfăşori activitatea”, a declarat după conferinţa de dezbatere publică, Augustin Hagiu, preşedintele FORT.
Patronatele din industria transporturilor spun că numărul persoanelor care ar putea să fie afectaţi de această formă de prostest ar fi între 800-900.000 de pasageri zilnic pe cursele interjudeţene.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe