Pre-electorala este „no man’s land”, aşa că unii candidaţi şi-au amplasat panouri de promovare
Campania electorală începe abia pe 27 august, dar jungla urbană este împânzită de zeci de bannere ale viitorilor candidaţi la alegerile locale. Unii au decis să fure startul campaniei pentru că legea nu le interzice. Mai ales că banii ar putea să-i raporteze abia în rapoartele financiare ale partidelor de anul viitor, iar candidaţii independenţi chiar pot să nu-i declare.
În campania electorală însă au voie să utilizeze doar asemenea afişe, care trebuie să includă obligatoriu informaţii privind tirajul şi cine le-a produs.
Expertul electoral Septimius Pârvu numeşte perioada pre-electorală „pâmântul nimănui”. În această perioadă e greu să urmăreşti cine a comandat aceste bannere de promovare, în câte exemplare au fost făcute şi câţi bani s-au plătit pentru ele.
„Aici este un efect din păcate pervers al legii din 2015, care le-a interzis în campania electorală să mai folosească materiale gen meşuri, bannere. Dar toată campania s-a mutat practic în precampanie. Există o neclaritate şi o lipsă de legiferare legată de această perioadă că fiecare face cam ce vrea”, este de părere Septimius Pârvu, expert electoral EFOR.