MEDIAFAX MONITORIZARE: Chiliman - cel mai mediatizat primar de sector. Oprescu - primul la general

Sorin Oprescu, primarul general al Bucureştiului, a avut, între 20 martie şi 20 aprilie, 4.245 de apariţii în presa tradiţională şi în mediul online, fiind, aşa cum era de aşteptat, cel mai mediatizat dintre edilii din Capitală, pe locul al doilea în topul apariţiilor aflându-se Andrei Chiliman.

Urmărește
437 afișări
Imaginea articolului MEDIAFAX MONITORIZARE: Chiliman - cel mai mediatizat primar de sector. Oprescu - primul la general

MEDIAFAX MONITORIZARE: Chiliman - cel mai mediatizat primar de sector. Oprescu - primul la general (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)

Sorin Oprescu are 34% din totalul prezenţelor primarilor din Bucureşti, poziţia sa de primar general oferindu-i un avantaj de mediatizare faţă de primarii de sector.

Pe locul al doilea în topul apariţiilor se află Andrei Chiliman, primarul sectorului 1, implicat într-un scandal politic cu conducerea PNL. El a fost demis din funcţia de lider al filialei liberale din Capitală, ceea ce a generat numeroase articole şi comentarii. Chiliman a însumat 2.696 apariţii, cu un procent de 21%.

Monitorizarea a fost realizată luând în considerare site-uri, bloguri, conturi de Twitter şi pagini publice de Facebook - în total, circa 57.000 de surse online în limba română urmărite de Mediafax Monitorizare, cât şi presa centrală, posturi TV şi radio. Analiza a luat în calcul atât primarii celor 6 sectoare, cât şi pe primarul general al Capitalei.

Pe locul al treilea în clasament, cu 12%, se află primarul sectorului 4, Cristian Popescu Piedone. Acesta este urmat de Neculai Onţanu, cu 1.310 apariţii, ceea ce reprezintă un procent de 10% din total. Foarte aproape îl urmează Liviu Negoiţă, primarul sectorului 3 având 1.162 de apariţiii.

Ultimele două locuri în perioada analizată le revin lui Marian Vanghelie, cu un procent de 7%, şi primarului sectorului 6, Cristian Poteraş, care a adunat doar 786 de menţiuni în sursele monitorizate.

În ceea ce priveşte mediul online, este de remarcat faptul că reţeaua de socializare Facebook nu este un mijloc de expunere important pentru nici unul dintre primarii în funcţie ai Capitalei. În schimb, pe Twitter, numele lui Andrei Chiliman a fost menţionat în 211 postări, iar cel al lui Sorin Oprescu, în 152.

Pentru mediile analizate, online-ul a generat cea mai mare parte a referirilor, având o pondere de 76% în mediatizare. Ierarhia categoriilor de surse din acest punct de vedere este completată de canalele TV - 13%, posturile de radio - 6% şi presa scrisă tipărită centrală, cu 5%.

Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse online, presă, dar şi social media. Astfel, agenţiile de PR şi specialiştii în comunicare din companii pot afla ce se scrie despre brandurile sau produsele lor pe aproape 57.000 de surse.

Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice şi analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienţi corporate şi instituţionali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienţi prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conţin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceştia şi includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de ştiri radio şi TV şi linkuri spre articolele sau postările online.

La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienţi şi de concurenţii lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceştia activează. Mediafax Monitorizare deţine un certificat de conformitate cu standardul ISO 9001:2008 pentru sistemul său de management al calităţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici