Negoiţă (PSD), primarul Sectorului 3: Oamenii din Piaţa Victoriei au rămas fără speranţă, din cauza unor TICĂLOŞI care nu-şi fac treaba. Aş ieşi si eu

Primarul sectorului 3, Robert Negoiţă, a declarat că oamenii care ies în Piaţa Victoriei au rămas fără speranţă, iar aceasta se întâmplă din cauza unora care nu-şi fac treaba sau şi-o fac prost.

Urmărește
7030 afișări
Imaginea articolului Negoiţă (PSD), primarul Sectorului 3: Oamenii din Piaţa Victoriei au rămas fără speranţă, din cauza unor TICĂLOŞI care nu-şi fac treaba. Aş ieşi si eu

Negoiţă (PSD), primarul Secotrului 3: Oamenii din Piaţa Victoriei au rămas fără SPERANŢĂ, din cauza unora ce nu-şi fac treaba

"Sunt un euro optimist convins, sunt mândru că sunt european. România a făcut un progres enorm, în ce măsură ştim noi să profităm de această oportunitate, sunt o persoană pozitivă dar şi cu pretenţii ridicate şi nu sunt foarte mulţumit de modul în care România profită de apartenenţă. Il văd în sală pe domnul Nicula care e preşedinte ADRBI...Au fost nişte interese prin zonă să-l schimbe pe domnul Nicula de la Agenţia de Dezvoltare Regională şi se pare că au existat nişte discuţii, s-a făcut un audit...după care audit azi e suspendat POR, Programul Operaţional Regional din cauza faptului că unii de-ai noştri români sunt atât de ticăloşi şi iresponsabili să se joace cu asa ceva. 860 de milioane de euro din FEDER stau ca o sabie a lui Damocles deasupra noastră pentru că orice euro din cei 860 de milioane pe care nu-i atragem pâna la 31 decembrie sunt dezangajaţi şi pierduţi pentru totdeauna, e un act anti-naţional, din punctu meu de vedere e de CSAT. Cred că cei care îndrăznesc să facă asa ceva ar trebui să răspundă. Instituţiile care se ocupă cu relaţiile cu UE... de ce au ajuns atragerea fondurilor europene un calvar de nesuportat pentru că avem reglementări proaste nişte persoane plătite cu bani mulţi şi fără reglementări la autoritatea de audit care să-şi justifice prezenţa, vin şi mai dau nişte recomandări şi cei de la Autoritatea de implementare se chinuie să le implmenenteze şi aşa cu lipsa de profesionalism, aşa am ajuns cu o birocraţie mult peste admisibil. Oamenii care ies să se bată în Piaţa Victoriei din punctul meu sunt aceia care au rămas fără speranţă şi se întâmplă din cauza unor ticăloşi care nu-şi fac treaba sau o fac prost... Aş ieşi si eu în Piaţa Victoriei", a declarat primarul Sectorului 3, Robert Negoiţă.

Vizavi de dezvoltarea celor două zone Bucureşti - Ilfov, Robert Negoiţă a mai declarat că sunt predestinate, dar va trebui o colaborare strânsă pentru rezultatele scontate: "o spun cât se poate de trist, nu trebuie sa fi specialist să-ţi dai seama că dezvoltarea urbană în Bucureşti şi Ilfov e făcută prost, nu a existat nicio strategie, la ora asta stăm în continuare foarte rău".

Preşedintele CJ Ilfov, Marian Petrache, a declarat că fără o colaborare strânsă între cele două entităţi administrative, nu se poate vorbi despre o dezvoltare regională metropolitană în adevăratul sens al cuvântului.

"Viaţa publică din păcate este dominată de scandalurile politice nu de dezbateri constructive motiv pentru care Consiliul Judeţean Ilfov şi-a propus să facă mai multe dezbateri pe teme diverse, să judecăm cât mai bine. Este momentul să punem de acord nevoile cetăţenilor cu gradul de dezvoltare, să vorbim despre regionalizare şi să facem urgent reforma administrativă a României şi cea a statului. La ţară oamenii vor să aibă drumuri asfaltate. Trebuie să ne gândim la ce ne avantajează. Aţi văzut ce paşi au făcut ungurii cu autostrăzile. Noi nu avem autostrazi. Daca nu eşti conectat la piaţa mondială, nu exişti. Nu mai putem să gândim astăzi în zona Bucureşti - Ilfov separat când în fiecare zi se costruieşte mă refer la educaţie, sănătate, transport public, dezvoltare economică. Şi tratamentul contra ţânţarilor trebuie să fie unitar. Am ratat startul din cauza ploii şi ne-au năpădit ţânţarii şi mi-am amintit de Adriean Videanu care a zis că ţântarii din Ilfov vin la Bucureşti. La modul serios în această regiune dacă nu avem obiective de ansamblu nu reuşim. Transportul public este exemplu cel mai bun că nu poţi gândi la nivel micro", a declarat preşedintele CJ Ilfov, Marian Petrache, la dezbaterea organizată de către Comitetul European al Regiunilor, Consiliul Judeţean Ilfov şi Primăria Municipiului Bucureşti.

Cu această ocazie, Marian Petrache a adus din nou în discuţie tema regionalizării declarând că Guvernul ar trebui să repună în dezbatere publică proiectul respectiv.

"Lansez un apel către Guvern pentru a repune în dezbatere procesul regionalizării, avem nevoie de el ca de aer, nu cred că e un moment mai propice decât astăzi. Trebuie să gândim la scară mare. Sunt sectoare în Bucureşti în care găsim servicii diferite. Sunt în Ilfov localităţi una lângă alta în care calitatea vieţii este diferită. Trebuie să dăm dovadă de coeziune şi competitivitate, trebuie să avem acelaşi nivel de calitate al vieţii. Dacă vrem aer curat în Bucureşti, trebuie să avem aer curat în Ilfov. Nu putem să vorbim de servicii integrate fără să vorbim de nevoia de regionalizare, cât mai urgent trebuie făcută", a declarat Marian Petrache.

City-Managerul Capitalei, Sorin Chiriţă, a precizat la rândul său că pentru a avea un transport în comun civilizat, fără ambuteiaje, cele două zone ar trebui să pună la punct proiecte ambiţioase, unul dintre ele fiind cel de realizare al canalului Dunăre - Bucureşti.

"Bucureştiul este în continuă creştere economică, nu ne putem limita doar la arealul Bucureştiului. Bucureştiul are un PIB-ul mai mare decât 7 ţări din UE, această regiune se confruntă cu multe provocări şi cooperarea între autorităţile publice locale este esenţială. Pe 11 avem Adunaea Generală a Asociaţiei Intercomunitare pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov. Continuăm să solicităm finalizarea centurii ocolitoare a municipiului Bucureşti care o parte este pe teritoriul judeţului Ilfov o parte pe teritoriul zonei Bucureşti. Avem o strategie şi o viziune, elaborăm Planul de gestionare a deşeurilor, colaborăm cu judeţul Ilfov, cu primăriile de sector. Mai avem nevoie de sprijin guvernamental, de intervenţiile statului în această dezvoltare, am cerul sprijin punctual. Interconectivitatea, punctele intermodale, transportul public local, trebuie să intre în conectivitate prin puncte intermodale cu transportul feroviar, cu cât îmbunătăţim această interconectivitate cu atât scade traficul în municipiul Bucureşti, după implementarea rutelor în Ilfov traficul în Bucureşti va fi mai decongestionat. Canalul Dunăre - Bucureşti să îl reabillităm, Bucureştiul poate fi port la Dunăre, dacă acum 15 ani nu se justifica, astăzi se justifică pentru că e mult mai ieftin trasportul pe apă, salvăm drumurile, avem nevoie şi de un aeroport în zona de sud", a declarat city-managerul Capitalei, Sorin Chiriţă.

Un pas făcut de către reprezentanţii celor două autorităţi locale, Bucureşti şi Ilfov, în rezolvarea problemelor legate de transportul în comun va fi făcut în debutul lunii decembrie.

"De la 1 decembrie va intra în vigoare noul program de transport, vor fi 67 de linii regionale între Bucureşti şi Ilfov, o linie express Măgurele - Gara de Nord. 400 de autobuze vor intra în Ilfov, biletele pe întreaga regiune va fi unic şi tarif unic la nivel regional", a declarat Irinel Srioşteanu, administratorul public al judeţului Ilfov.

În România, 28 la sută dintre cetăţeni consideră că transportul public este principala problemă la nivel local şi regional, 23 la sută politicile pentru tineret şi 23 la sută şomajul. Totodată, reiese din studiul Comitetului European al Regiunilor, la nivelul ţării o îngrijorare suplimentară a populaţiei este legată de problematica mediului înconjurător, 21 la sută din totalul acesteia considerând că trebuie luată în seamă. Conform studiului, pentru situaţia şomajului, 32 la sută dintre cetăţenii români consideră că Uniunea Europeană deţine instrumentele necesare prin care să vină în sprijinul celor în căutarea unui loc pe muncă pe când 68 la sută sunt de părere că soluţiile pot fi găsite de către guvern, autorităţile locale şi regionale. În privinţa mobilităţii şi a transportului public, 29 la sută dintre români sunt de părere că Uniunea Europeană poate interveni în soluţionarea deficienţelor de la nivel naţional iar 71 la sută cred că problemele se pot rezolva de către autorităţile locale.

Conform datelor statistice, "Bucureşti - Ilfov este regiunea cu cel mai ridicat nivel de trat din România, înregistrând un Produs Inter Brut pe cap de locuitor de 139 la sută din media UE, fapt pe poziţionează zona Capitalei României înaintea altor capitale europene, Madrid 125 %, Berlin 118%, Roma 110% sau Lisabona 102 %", relevă datele unui studiu Eurostat pentru anul 2016.

Pe de altă parte, "Bucureşti - Ilfov se regăseşte într-un top 3 al regiunilor din Uniunea Europeană cu cea mai mică rată a şomajului pe termen lung în anul 2017 - 13,2%, în condiţiile în care media UE este situată la 45 la sută. În privinţa investiţiilor străine(ISD) directe în România, conform celor mai recente statistici ale BNR, 59.9% din ISD au fost distribuite în regiunea Bucureşti - Ilfov, cea mai dezvoltată din ţară. În termeni reali, din 70,11 miliarde de euro investiţii străine directe, 40,07 miliarde sunt investiţii repartizate către regiunea de dezvoltare Bucureşti - Ilfov", se arată în documentul întocmit de către Comitetul European al Regiunilor.

Pe de altă parte, la capitolul calitatea vieţii în Capitală, 48 la sută dintre cetăţeni sunt mulţumiţi de calitatea transportului public, în timpo ce peste jumătate dintre aceştia nu sunt satisfăcuţi de calitatea serviciilor medicale. Într-un top 28 al capitalelor europene, Bucureştiul ocupă poziţia 25 din punct de vedere al satisfacţiei cetăţenilor referitoare la transportul public. Referitor la calitatea facilităţilor pentru educaţie, Bucureşti şi Sofia sunt capitalele cu cel mai scăzut nivel de satisfacţie, 48 % respectiv 47%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici