- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Orban: Digitalizarea administraţiei va duce la dispariţia angajaţilor care plimbă hârtii
Digitalizarea administraţiei, măsură din Planul de redresare economică prezentat de Guvern, va duce la dispariţia angajaţilor care plimbă hârtii, acesta fiind un proces natural, a declarat sâmbătă premierul Ludovic Orban într-un interviu la Digi24.
Orban: digitalizarea administraţiei va duce la dispariţia angajaţilor care plimbă hârtii
„Restructurarea vine de la sine. Daca se permite interactiunea directa a beneficiarilor, sigur ca anumiţi angajaţi nu îşi vor mai avea rostul în aparatul de stat”, a spus premierul, fără a preciza câţi oameni vor pleca.
Orban a adăugat că la nivelul administraţiei centrale, în ultimii şapte ani nu a existat aproape nici un fel de mişcare în direcţia digitalizării. „Am primit bani pentru digitalizarea ANAF, dar acest lucru pur si simplu nu s-a intamplat. Companiile au fost obligate sa isi ia case de marcat digitale, dar ANAF nu a luat serverele pentru a primi informatiile. Aplicaţiile care există astăzi, cum este Revisal, sunt îmbătrânite, iar în multe cazuri nu s-a facut nici macar mentenanţa sistemelor”, a spus Orban.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum te menții în formă de sărbători? Antrenor de fitness: „Dacă mâncăm cumpătat, nu o să dezvoltăm probleme, nu o să ne îngrășăm”
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
Planul de relansare prevede, în materie de digitalizare a administraţiei, crearea hub-ului de interoperabilitate cuplat cu identificarea şi conectarea la acesta a regiştrilor de date de bază (principali). Acest lucru va permite instituţiilor responsabile de un serviciu public să ofereaccesul digital fără a mai solicita firmelor informaţii pe care le deţin alte instituţii. De exemplu, ONRC va putea să ofere servicii obţinând direct informaţii de la ANAF, Ministerul Afacerilor Interne sau alte structuri ale Ministerului Justiţiei. Astfel va fi posibilă nu doar furnizarea mai rapidă a unor servicii publice, ci şi cresterea corectitudinii acţiunii publice faţă de contribuabili, cu efecte în scăderea erorilor administrative care se translatează în costuri nete pentru întreprinderi. Valoarea proiectului este estimată la 10 milioane de euro.
Alte măsuri sunt: generalizarea utilizării semnăturii electronice la nivelul funcţionarilor publici din administraţia publică, astfel încât aceştia să poată comunica digital cu firmele, scăzând timpul de reacţie şi facilitând corectarea timpurie a unor posibile erori;
Dezvoltarea unui punct de contact unic efectiv va creşte vizibilitatea serviciilor publice, având ca principal efect scăderea timpului pentru căutarea informaţiei de către firme şi cu avantajul încurajării unificării practicii administrative în relaţia cu firmele şi
cetăţenii. Valoarea proiectului este estimată la 5 milioane de euro; Introducerea cărţii electronice de identitate şi a altor scheme de identificare electronică va permite interacţiunea completă la distanţă cu administratia publică, cu efectul clar al scăderii costurilor. Valoarea proiectului este estimată la 20 milioane de euro; Migrarea serviciilor publice într-un cloud guvernamental, cu scopul scăderii costurilor firmelor în interacţiunea cu statul şi, pe termen lung, chiar a nevoilor de finanţare a unor servicii. Valoarea proiectului este estimată la 45 milioane de euro; Realizarea sau refacerea sistemelor informatice implicate în „evenimentele de viaţă” ale cetăţenilor şi firmelor. Aspecte esenţiale din interacţiunea unei firme cu administraţia vor deveni integral digitale: obţinerea unor finanţări (ajutor de stat, diferite forme de sprijin, fondul de mediu), înregistrarea unor active (automobile), urmărirea unor procese judiciare, colectarea taxelor, etc; Dezvoltarea sistemelor de tip Open Data care vor permite un acces structurat al sectorului privat la patrimoniul de date – inclusiv istorice – al administratiei publice; Realizarea constantă de investiţii majore în creşterea capacităţii de a gestiona riscurile cibernetice.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO