- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (15.10.2013, 14:52)
- Emma Toader
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Predoiu: PDL depune moţiune simplă întrucât au fost afectate interesele CFR Marfă şi ale României
PDL va depune la Parlament o moţiune simplă privind eşecul privatizării CFR Marfă, a anunţat, marţi, prim-vicepreşedintele PDL Cătălin Predoiu, după şedinţa BPN al PDL.
Urmărește
258 afișări
Predoiu: PDL depune moţiune simplă întrucât au fost afectate interesele CFR Marfă şi ale României (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)
"Înregistrăm cel de-al treilea eşec major al Guvernului socialist Victor Ponta. După Oltchim şi Roşia Montană, acum avem eşecul privind CFR Marfă. Eşecul a devenit emblema Guvernului Ponta, eşecul a devenit un model de guvernare USL. PDL va depune o moţiune simplă întrucât au fost afectate interesele CFR Marfă şi interesele României prin decribilizarea ţării în ochii investitorilor", a susţinut Predoiu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Donald Trump a avut prima întâlnire cu preşedintele unei ţări după ce a obţinut victoria la alegerile din SUA
-
Muncă gratis. Elon Musk le cere „revoluţionarilor cu IQ ridicat” să se alăture noului proiect al lui Trump fără a fi plătiţi
-
Avioanele de luptă ale britanicilor au monitorizat aeronave militare ruseşti lângă Marea Britanie
El a mai spus că Guvernul Ponta n-a dat dovadă numai de "incompetenţă" ci şi de "complicitate la acest eşec".
Predoiu a susţinut că, potrivit reprezentanţilor Consiliului Concurenţei, Guvernul a ştiut din vară că nu s-au depus toate informaţiile de către cumpărător şi Executivul nu a luat măsurile necesare.
De asemenea, Cătălin Predoiu a spus că, potrivit declaraţiilor oficialilor români de la Ministerul Transporturilor, Guvernul nu a obţinut acordul tuturor creditorilor pentru privatizarea CFR Marfă.
"Guvernul şi premierul au avut toate datele să prefigureze că această privatizare nu va avea loc", a adăugat Cătălin Predoiu, arătând că, în opinia sa, "consecinţele acestui eşec vor fi falimentul companiei, dispariţia a peste 1500 de locuri de muncă şi vânzarea la bucată a activelor din patrimoniul CFR".
"E un joc la două capete pe care-l face premierul, fie privatizezi cu prietenii, fie lichidezi cu prietenii", a mai spus Cătălin Predoiu.
El crede că trebuie iniţiate discuţii imediate cu creditorii şi că ar trebui "să se utilizeze oameni competenţi" atunci când se pregătesc privatizările.
"Două-trei anunţuri date în ziar de domnul Fenechiu nu înseamnă pregătirea privatizării", a adăugat Cătălin Predoiu.
Preşedintele PDL, Vasile Blaga, declarase, marţi, înainte de şedinţa BPN, că nefinalizarea privatizării CFR Marfă reprezintă "un nou eşec marca Victor Ponta" şi că le va propune democrat-liberalilor ca PDL să introducă o moţiune simplă în Parlament pe această temă.
Privatizarea CFR Marfă a eşuat pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei, potrivit GFR. În plus faţă de condiţiile suspensive, nici structura capitalului social nu a fost definitivată, respectiv numărul de acţiuni corespunzător cotei de 51% care urmează să se transfere. În acest sens, nu a fost efectuată diminuarea capitalului social cu valoarea activelor care urmează să se transfere de la CFR Marfă către alte societăţi deţinute de stat", potrivit GFR.
Citeşte şi:
Procesul de privatizare a CFR Marfă A EŞUAT. GFR: Vânzătorul a transmis că nu poate semna contractul pentru că nu s-au îndeplinit două condiţii
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat luni seara că Grup Feroviar Român (GFR) ar fi putut plăti pentru acţiunile CFR Marfă, că ministerul a îndeplinit toate condiţiile pentru transferul de proprietate şi că procesul de privatizare va fi reluat. "Cumpărătorul ar fi putut plăti astăzi, renunţând la condiţiile suspensive din contract. Au fost trei astfel de condiţii la care s-a făcut referire: finalizarea de către vânzător a conversiei creanţelor deţinute de stat asupra societăţii la data semnării contractului, condiţie îndeplinită de vânzător, o altă condiţie suspensivă se referea la avizul favorabil al Consiliului Concurenţei, aceasta fiind exclusiv în sarcina cumpărătorului, care ar fi putut face notificare imediat după ce a câştigat licitaţia (în luna iunie - n.r.), însă a făcut acest lucru la 22 de zile de la semnarea contractului (începutul lunii septembrie - n.r.), şi aceasta doar după ce a fost notificat de comisia de privatizare", a afirmat Mănescu. În ceea ce priveşte a treia condiţie, respectiv obţinerea de către vânzător de la finanţatorii interni şi externi ai CFR Marfă a acordului de modificare a structurii acţionariatului companiei, Mănescu a spus că notificările au fost transmise de comisia de privatizare la timp, însă nu toate băncile au avizat favorabil până acum.
Ministrul Transporturilor a arătat că, în aceste condiţii, s-a aplicat prevederea din contract care spune că dacă în termen de 60 de zile nu sunt îndeplinite condiţiile acordul se desfiinţează.
Citește pe alephnews.ro: Sylvester Stallone îl numește pe Trump „al doilea George Washington” în discursul de introducere la Mar-a-Lago
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe