- Home
- Politic
- SIBIU, (02.10.2014, 19:27)
- Adina Oşan , Diana Stancovici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Predoiu: Scoaterea autostrăzii Sibiu - Piteşti din Master Planul de Transport, o greşeală
Prim-vicepreşedintele ACL, Cătălin Predoiu, a declarat, joi, că scoaterea autostrăzii Sibiu - Piteşti din Master Planul de Transport este "o greşeală" şi "scapă oricărei logici", iar în spatele deciziei bănuieşte "altfel de interese decât cele de ordin public".
Urmărește
820 afișări
Catalin Predoiu (Imagine: Liviu Adascalitei/Mediafax Foto)
"În opinia noastră, Guvernul a persistat în greşeala de a scoate autostrada Sibiu - Piteşti din Master Planul de Transporturi. Această autostradă ar fi făcut parte dintr-un Coridor IV Pan-European, autostradă care avea finanţare, care era justitificată de condiţiile de trafic pe ruta Sibiu - Piteşti, o autostradă care ar fi sprijinit nu numai comunitatea sibiană, dar ar fi însemnat un sprijin real pentru industria auto, mă refer aici la nevoia firmei Dacia Renault din Piteşti de a dispune de o cale de acces rapid spre Transilvania pentru scăderea cifrei de export. Toate cifrele economice ar fi indicat ca o soluţie raţională menţinerea autostrăzii Sibiu - Piteşti", a declarat Cătălin Predoiu, joi, într-o conferinţă de presă susţinută la Sibiu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia înarmează trupele nord-coreene cu arme de infanterie la frontiera cu Ucraina
-
Deputat PSD: Propunem zero impozit pe venit pentru tinerii sub 26 de ani
-
Alegeri SUA 2024. Ce plan au democraţii dacă Donald Trump îşi va declara prematur victoria
-
Noi percheziţii în R. Moldova: Gruparea „ŞOR” oferă oamenilor bani pentru a-l vota pe Stoianoglo
Acesta a menţionat că "traficul pe linia Sibiu - Braşov nu întruneşte condiţiile de trafic pentru construirea unei autostrăzi".
"Era suficient un drum rapid pe Sibiu - Braşov şi o autostradă pe Sibiu - Piteşti. Decizia Guvernului scapă oricărei logici şi nu putem să nu ne punem întrebarea dacă în spatele unei astfel de decizii nu se ascund şi altfel de interese decât cele de ordin public", a declarat Predoiu.
Întrebat la ce fel de interese face referire, Predoiu a precizat: "Dacă argumentele care ţin de domeniul economic, de intensitatea traficului, de interesele industriei nu au prevalat, atunci care sunt celelalte interese? Este o întrebare pe care o adresez şi ministrului Rus şi premierului Ponta. Să ne explice de ce s-a optat pentru o altă formulă decât cea impusă de toate criteriile economice care ţin de transpoturi, de finanţarea europeană. Nu există nicio altă soluţie. Responsabilitatea noastră este să semnalăm ori de câte ori se iau decizii greşite iar aceasta, repet, este o decizie greşită".
România ar trebui să construiască 656 de kilometri de autostradă şi 2.226 de kilometri de drumuri expres până în anul 2030, reiese din Master Planul de Transport, în condiţiile în care fostul ministru al Transporturilor Dan Şova promitea în aprilie 1.800 de kilometri noi de autostradă până în anul 2020.
Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu - Braşov (103 km), Ploieşti - Comarnic (49 km), Craiova - Piteşti (115 km), Comarnic - Braşov (54 km), Braşov - Bacău (158 km) şi Gilău - Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fără TVA, potrivit unui document de sinteză furnizat de Ministerul Transporturilor.
În plus, Master Planul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 de kilometri, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA.
În actuala variantă a Master Planului, secţiunea Sibiu - Piteşti, de 115 kilometri, una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România, promisă de autorităţi, figurează ca viitor drum expres.
România avea, la finele anului trecut, 644 kilometri de autostradă, 16.466 kilometri de drumuri naţionale, 35.587 kilometri de drumuri judeţene şi 32.190 de drumuri comunale. Potrivit documentului, în România nu există drumuri expres.
Documentul mai prevede construcţia a 2.674 kilometri de drumuri transregionale, 293 kilometri de drumuri EuroTrans şi 172 kilometri de variante ocolitoare, totalul fondurilor necesare pentru dezvoltarea sectorului rutier fiind de 26,1 miliarde euro.
Consultantul statului român pentru realizarea Master Planului este compania americană AECOM, în baza unui contract de 9,5 milioane lei fără TVA, atribuit în 2012. Termenul avansat de autorităţi pentru finalizarea documentului a fost amânat de mai multe ori.
Citește pe alephnews.ro: Statele Unite își întăresc prezența militară în Orientul Mijlociu. Pentagonul anunță că mai multe bombardiere și nave de război americane sunt pe drum
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Citește și: Rus: Master Planul general de Transport este rezultatul unei analize ”absolut ştiinţifice”. Ce lucrări se vor face în România în perioada 2014-2030 - HARTA
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Satul strămoșesc al Kamalei Harris urmărește cu mândrie alegerile SUA. Cum o numesc localnicii pe candidată
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe