Campania electorală începe vineri, la ora 0.00

Publicat: 30 10. 2008, 13:26
Actualizat: 06 11. 2012, 09:06

Accesul candidaţilor la serviciile private de radio şi televiziune, la aceste emisiuni de promovare electorală, trebuie să respecte condiţiile art. 38, alin. 3 din Legea 35 din 2008, respectiv "tarif unic pentru toţi candidaţii, pe unitate de timp şi emisiune".

Potrivit Deciziei, emisiunile de promovare electorală sunt acele emisiuni în care candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali îşi promovează propria candidatură, programele politice şi activităţile de campanie electorală. În situaţia transmiterii în direct a unor activităţi de campanie, acestea se vor încadra în timpii de antenă acordaţi fiecărui competitor electoral.

Potrivit deciziei CNA, "tarifele pe emisiune şi pe unitatea de timp vor fi stabilite în urma negocierilor desfăşurate cu toţi reprezentanţii candidaţilor şi competitorilor electorali interesaţi şi vor fi făcute publice".

Astfel, emisiunile în care candidaţii vor avea acces în această campanie vor fi de două feluri: emisiuni de promovare electorală, la care accesul se va face contra unui tarif, şi emisiuni de dezbatere electorală, care vor fi gratuite pentru aspiranţii la Parlament.

Accesul candidaţilor în emisiunile de dezbatere difuzate de posturile de radio şi televiziune va fi gratuit. Totuşi, pentru ca posturile să-şi poată recupera cheltuielile cu aceste emisiuni, ele pot difuza spoturi electorale ale candidaţilor, în calupuri separate. Posturile private pot să încaseze banii pe aceste spoturi electorale, care vor trebui difuzate, însă, în limita a 12 minute pe oră.

Realizatorii şi moderatorii dezbaterilor electorale trebuie să fie imparţiali, să asigure echilibrul necesar desfăşurării emisiunii, oferind fiecărui participant la discuţii posibilitatea să-şi prezinte opiniile, să formuleze clar întrebările, fără a fi tendenţioase sau părtinitoare, să asigure menţinerea dezbaterii în sfera de interes a campaniei electorale şi a tematicii emisiunii.