- Home
- Politic
- CONSTANŢA, (05.10.2012, 13:18)
- Cosmin Vaideanu ,
Prima vizită oficială a preşedintelui de la revenirea la Cotroceni: Traian Băsescu a decorat Şantierul Naval Constanţa la aniversarea a 120 de ani de la înfiinţarea acestuia
Preşedintele Traian Băsescu a conferit Ordinul "Meritul Industrial şi Comercial" - în grad de Mare Ofiţer Şantierului Naval din Constanţa, declarând, vineri, că şantierul reprezintă pentru el nu doar un obiectiv industrial, ci o societate de care se simte legat sufleteşte.
Urmărește
995 afișări
Triaian Băsescu (Imagine: Cristi Cimpoies/Mediafax Foto)
Decretul de decorare a fost semnat joi de şeful statului, precizează un comunicat al Preşedinţiei transmis vineri. Distincţia a fost conferită, vineri, chiar de preşedinte, "cu prilejul aniversării a 120 de ani de existenţă, în semn de înaltă apreciere pentru contribuţia deosebită la dezvoltarea economică şi creşterea prestigiului României în domeniul construcţiei, întreţinerii şi exportului de nave".
Preşedintele a spus, la ceremonie, că Şantierul Naval Constanţa reprezintă pentru el nu doar un obiectiv industrial, ci este o societate de care se simte legat sufleteşte, el vorbind despre perioada în care a fost comandat al navelor Biruinţa, Crişana şi Argeş.
"Şantierul Naval Constanţa este unul dintre marile şantiere navale ale lumii. Pentru mine, nu înseamnă doar un obiectiv industrial, şi este mult mai mult, este o societate de care mă simt legat sufleteşte. Aici am simţit, poate mai mult ca niciunde, responsabilitatea", a spus Băsescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Mark Rutte, la Davos: Putin nu are dreptul de a-şi exprima veto-ul în privinţa aderării unei ţări la NATO
-
Cât vor primi profesorii care participă la probele de competenţe de la BAC 2025. Remuneraţii de la 10 lei/candidat până la 16 lei/candidat
-
Kremlinul afirmă că Putin este gata să discute cu Trump şi că războiul din Ucraina nu e legat de petrol, ci de securitatea naţională a Rusiei
Preşedintele a vorbit apoi despre momentul în care a preluat, ca şi comandant, petrolierul "Biruinţa", spunând că a simţit o responsabilitate pe care probabil nu a mai simţit-o niciodată de atunci.
"Perioada de recepţie a navei Biruinţa m-a făcut să-i îndrăgesc pe navalişti. Şi eu, şi echipajul de pe petrolier le datorăm siguranţa navei, care la acea vreme era vârful tehnologiei româneşti", a spus şeful statului, precizând că mulţi dntre cei care lucrează pe acest şantier au avut o contribuţie semnificativă asupra carierei sale pe mare.
Băsescu a primit cadou din partea conducerii Şantierului Naval Constanţa macheta celui mai recent tanc petrolier dezvoltat de şantier. "Mulţumim pentru apreciere şi pentru medalia aniversară. Vă oferim modelul ultimului tanc dezvoltat de Şantierul Naval Constanţa", a declarat Gheorghe Bosânceanu, patronul Şantierului Naval Constanţa.
Citeşte şi:
Băsescu şi-a povestit viaţa de comandant de navă: "Marea a făcut din mine un politician greu de omorât. Nava Biruinţa, «o sculă magnifică», pe care am îngrijit-o şi am dus-o mereu la destinaţie"
Aceasta este prima apariţie publică oficială a preşedintelui de la reîntoarcerea la Cotroceni, în urma referendumului din 29 iulie.
În 1976, Traian Băsescu a absolvit Institutul de Marină "Mircea cel Bătrân", Facultatea de Navigaţie, Secţia Comercială.
Şantierul Naval Constanţa (SNC) SA se numără printre cele mai mari şantiere de construcţii şi reparaţii de nave din Europa. Înregistrarea Ministerului pentru Lucrări Publice din 1892 care face referire la Atelierul de Reparaţii din Portul Constanţa este considerată "certificatul de naştere" al Şantierului Naval Constanţa.
Până în anul 1950, principalele activităţi ale Şantierului Naval erau axate pe reparaţii de nave. Din anul 1950, pe lângă activităţile de reparaţii nave, SNC a început şi un program de construcţii, fiind mărită semnificativ suprafaţa şantierului. A fost construit un nou atelier de prelucrare şi au fost achiziţionate echipamente şi instalaţii noi. În continuare, Şantierul Naval Constanţa a fost supus unui program de investiţii, iar suprafaţa totală a ajuns la 74 de hectare şi a început construcţia celor două docuri uscate. SNC a devenit un furnizor principal pentru vrachierele mari (55.000/ 65.000/ 165.000 tdw), cât şi pentru petroliere având capacităţi de 85.000/ 150.000 tdw) pentru clienţi români şi străini.
După 1990, toate navele construite la Şantierul Naval Constanţa au fost livrate către armatori străini. În plus, piaţa navelor mari a fost gradual înlocuită cu piaţa navelor de dimensiuni mici, nave specializate (containeriere, nave combinate Ro-Ro & containerier, nave pentru transport GPL, nave platformă de aprovizionare).
De la 1 octombrie 2002 Şantierul Naval Constanţa a fost complet privatizat. Şantierul Naval are un capital de 162,49 milioane lei, pachetul majoritar de acţiuni (94,8 la sută) fiind deţinut de firma Resource International, înregistrată în Insulele Marshall. La companie mai deţin acţiuni SIF Moldova (2,02 la sută) şi SIF Transilvania (0,73 la sută).
Anul trecut, şantierul a avut pierderi de 10,46 milioane de lei (de la un profit de 7,05 milioane lei în 2010), la venituri de 211,5 milioane lei, şi o cifră de afaceri de 67,4 milioane lei, potrivit datelor transmise de companie Ministerului Finanţelor.
Compania repară şi construieşte nave de până la 200.000 tdw. Până în prezent şantierul a livrat nave cu capacitate totală de peste patru milioane tdw şi a investit din anul 2003 mai mult de 25 millioane dolari pentru modernizarea facilităţilor de producţie şi a infrastructurii.
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Cu ultimii bani şi-a cumpărat o mină abandonată care nu părea să aibă niciun viitor. Acum are o avere colosală de 200 de milioane de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe