- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ProDemocraţia: Băsescu şi Geoană au cheltuit, în 14 oraşe, circa 700.000 de euro pe outdoor
Preşedintele Pro Democraţia, Cristian Pârvulescu, a declarat vineri că Mircea Geoană şi Traian Băsescu au cheltuit, în campania electorală, aproximativ 700.000 de euro pentru afişajul oudoor, conform unei evaluări a asociaţiei, care a vizat 13 oraşe din ţară şi cele şase sectoare ale Capitalei.
ProDemocraţia: Băsescu şi Geoană au cheltuit, în 14 oraşe, circa 700.000 de euro pe outdoor (Imagine: Mircea Roşca/Mediafax Foto)
Conform lui Pârvulescu, monitorizarea outdoor a fost făcută pe 13 localităţi plus Bucureşti, care reprezintă aproximativ 20% din populaţia României. "Estimarea dă o dimensiune a cheltuielilor partidelor politice. Numai pe outdoor cei doi candidaţi au cheltuit aproximativ 700.000 de euro fiecare", a precizat Pârvulescu.
De asemenea, el a precizat că suma plafonată de lege în total pentru campania electorală este de 3,5 mil de euro, precizând că, la nivelul întregii ţări, numai publicitatea outdoor ajunge "la dimensiunea întregii sume permisă de lege".
ULTIMELE ȘTIRI
-
BREAKING NEWS: A demisionat Nicolae Ciucă din funcția de președinte PNL
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
-
Marcel Ciolacu a demisionat de la conducerea PSD. Partidul nu va contesta rezultatele alegerilor prezidenţiale
-
Iohannis nu a primit informări despre ingerinţe externe în alegeri
Conform analizei, în campanie au fost monitorizate 12.012 panouri, afişe şi bannere, cu un cost total estimat de 1,7 milioane de euro. De asemenea, analiza precizează că, la nivelul întregii campanii electorale, Traian Băsescu a avut cea mai mare vizibilitate (40,55%), urmat de Mircea Geoană (39,72), Crin Antonescu (14,39%) şi Sorin Oprescu (5,34%).
"Costurile de outdoor sunt mai mici decât în celelalte campanii. Există două explicaţii posibile: criza economică (...) şi faptul că toţi candidaţii s-au orientat şi pe altfel de campanie. Cea televizată a fost determinantă în intenţia de vot din acest an", a mai spus Pârvulescu.
Pentru monitorizare au fost luate în calcul închirierea panourilor de afişaj stradal, plus costurile de producţie.
În cadrul monitorizării, la candidatul Traian Băsescu a fost contorizată şi campania de promovare a referendumului. De asemenea, pe ansamblu a fost monitorizată şi campania negativă.
Oraşele monitorizate au fost Brăila, Braşov, Caracal, Cluj Napoca, Craiova, Constanţa, Focşani, Iaşi, Oradea, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Târgu Neamţ şi cele şase sectoare ale Capitalei.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO