- Home
- Politic
- RUSE, (07.03.2014, 16:48)
- Thomas Dinca
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Programul Guvernului la capitolul CFR Marfă este greşit. Ponta cere, din Bulgaria, refacerea textului
Guvernul a preluat, eronat, din vechiul program de guvernare paragraful privind CFR Marfă, asumându-şi astfel vânzarea doar a unui pachet minoritar de acţiuni, contrar deciziei CSAT şi obligaţiilor FMI, premierul Victor Ponta, atenţionat de MEDIAFAX, cerând telefonic SGG modificarea în Parlament.
Urmărește
365 afișări
Programul Guvernului la capitolul CFR Marfă este greşit. Ponta cere, din Bulgaria, refacerea textului (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)
Premierul Victor Ponta, aflat la Ruse, în Bulgaria, i-a telefonat imediat secretarului general al Guvernului, după ce agenţia MEDIAFAX a observat neconcordanţa şi l-a întrebat cum explică situaţia, şi i-a cerut să modifice textul din programul noului Guvern, care să prevadă că statul va vinde pachetul majoritar de acţiuni, şi nu o participaţie minoritară, la CFR Marfă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
"Aşa a apărut, minoritar? Este o greşeală", a spus Ponta, după care l-a sunat pe secretarul general al Guvernului şi i-a cerut să modifice textul în Parlament, acolo unde programul a fost deja transmis în această formă.
Anterior, contactat de MEDIAFAX, ministrul Transporturilor, Dan Şova, nu a dorit să răspundă întrebării dacă este vorba de o greşeală rezultată prin simpla copiere, fără verificare, a textului din 2012.
Textul privind vânzarea doar a unui pachet minoritar la CFR Marfă este preluat integral din vechiul program de guvernare, doar cu introducerea sintagmei "naţional" la referirea legată de societatea feroviară de marfă, program adoptat în decembrie 2012 când însă se renunţase la vânzarea pachetului majoritar de acţiuni.
În ultima scrisoare de intenţie convenită cu FMI, semnată în luna martie a acestui an şi obţinută de MEDIAFAX, Guvernul îşi asumă o restructurare agresivă a CFR Marfă şi continuarea procesului de privatizare cu un "investitor strategic".
În vara anului trecut, statul a scos la vânzare 51% din acţiunile compaaniei, dar procedura nu a fost finalizată prin transferul de acţiuni.
În septembrie 2011, Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) a decis vânzare a peste 50% din acţiunile deţinute de stat la CFR Marfă, respectiv un pachet mai mare decât cel anunţat iniţial de autorităţi, de 20%. Ulterior, însă, în noiembrie 2012, cu doar o lună înainte de adoptarea programului de guvernare USL, preşedintele Traian Băsescu şi premierul Victor Ponta au convenit să amâne privatizarea CFR Marfă şi să aştepte numirea managerilor privaţi care să crească valoarea companiei, ei apreciind atunci că momentul nu era prielnic pentru privatizare.
În aceste condiţii, în decembrie 2012, în programul de guvernare USL a fost prevăzută vânzarea doar a unui pachet minoritar de acţiuni, iar o lună mai târziu, în ianuarie 2013, premierul Ponta anunţa că decizia CSAT este ca CFR Marfă să nu mai fie vândută, iar ministrul Transporturilor de atunci, Relu Fenechiu, afirma că va încerca să îi convingă şe reprezentanţii FMI să fie de acord ca CFR Marfă să nu mai fie privatizată.
În februarie 2013, însă, după discuţiile cu Fondul Monetar Internaţional (FMI), CSAT a aprobat privatizarea CFR Marfă cu vânzarea unui pachet majoritar de acţiuni, diferit de ceea ce prevedea programul de guvernare USL.
Acum, în noul program al Guvernului, este preluată aceeaşi formulare din 2012, când statul renunţase însă la vânzarea majoritară: "Relansarea activităţii societăţii naţionale feroviare româneşti de marfă prin management profesionist, orientat pe obţinerea de profit şi valorificarea la maximum a potenţialului acestei companii şi, abia după atingerea unui anumit nivel de creştere economică, vinderea unui pachet minoritar de acţiuni".
Compania CFR Marfă, controlată de stat, prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfă local.
În luna iunie a anului trecut, compania GFR, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat câştigătoare în procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Tranzacţia nu a fost finalizată însă până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra operaţiunii.
Ulterior, autorităţile au anunţat reluarea procedurii. Fostul ministru al Transporturilor Ramona Mănescu a declarat recent că procesul de privatizare se află în prezent la stadiul finalizării noului caiet de sarcini.
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe