Proiect de lege: 3% din veniturile obţinute din vânzarea masei lemnoase, pentru repararea drumurilor comunale

3% din veniturile realizate de firme din vânzarea masei lemnoase ar putea merge către unităţile administrativ-teritoriale pentru repararea şi modernizarea drumurilor comunale, potrivit unui proiect de lege depus de mai mulţi aleşi PSD care afirmă că "România are cele mai proaste drumuri din Europa".

Urmărește
160 afișări
Imaginea articolului Proiect de lege: 3% din veniturile obţinute din vânzarea masei lemnoase, pentru repararea drumurilor comunale

Proiect de lege: 3% din veniturile obţinute din vânzarea masei lemnoase, pentru repararea drumurilor comunale (Imagine: Shutterstock/ Arhiva Mediafax Foto)

"În vederea întreţinerii, reparării şi modernizării drumurilor comunale se atribuie unităţilor administrativ-teritoriale, pe raza cărora se află pădurile, 3% din veniturile realizate din vânzarea masei lemnoase excepţie de la această prevedere fac lemnele de foc, arborii şi arbuştii ornamentali, pomii de Crăciun, răchita şi puieţii", potrivit proiectului de lege care modifică articolul 67 din Legea nr.46/2008 - Codul silvic, depus de mai mulţi parlamentari PSD.

Proiectul de lege prevede că sumele se reţin de către ocoalele silvice de la operatorii economici care desfăşoară activitatea de exploatare şi valorificare a masei lemnoase şi sunt plătite de către acestea unităţilor administrativ-teritoriale până la data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care s-a desfăşurat activitatea.

Social-democraţii care au depus proiectul susţin că drumurile comunale din zonele unde se desfăşoară activitatea de exploatare şi valorificare a masei lemnoase se confruntă cu "o serie de problematici generale care îngreunează semnificativ traficul".

"Din cauza sporirii traficului de mare tonaj, uzura şi degradarea drumurilor comunale împiedică desfăşurarea circulaţiei rutiere în siguranţă, prin apariţia gropilor şi denivelărilor în carosabil. Necesitatea întreţinerii, reparării şi modernizării acestor drumuri comunale este uşor de înţeles dacă luăm în considerare multitudinea de avantaje pe care aceasta o aduce: defăşurarea traficului de mic gabarit şi de mare tonaj în condiţii opţime; încurajarea dezvoltării economice zonale; facilitarea accesului la locaţiile de interes major (sediul primăriei, dispensarul uman) accesul rapid al serviciilor de urgenţă (ambulanţă, poliţie, pompieri)", potrivit expunerii de motive a proiectului de lege.

De asemenea, iniţiatorii afirmă că "avem cele mai proaste drumuri din Europa".

"La categoria <<reţele rutiere>> România ocupă un catastrofal loc 121 din 144 de state monitorizate, potrivit datelor recente publicate în raportul World Economic Forum. În Europa suntem pe ultimul loc la nivelul UE şi, în rest, avem în urma noastră doar Rusia, Moldova şi Ucraina. Evaluarea maximă este de 7, iar cea minimă este de 1. România a fost evaluată cu 2,8 la fel ca şi Brazilia, Costa Rica şi Liban", se arată în expunera de motive.

Senatul este prima cameră sesizată.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici