- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (20.10.2018, 08:38)
- Diana Grigore
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Proiect de lege: Principalele televiziuni şi radiouri, obligate să îndemne cetăţenii să meargă la vot
Deputatul PNL Gigel Ştirbu va depune la Parlament proiect care propune ca din 2019 principalele televiziuni şi radiouri să fie obligate să îndemne participarea cetăţenilor la vot în perioada alegerilor electorale. Conţinutul mesajelor va conţine avizul Autorităţii Electorale Permanente (AEP).
Urmărește
191 afișări
Proiect de lege: Principalele televiziuni şi radiouri, obligate să îndemne cetăţenii să meargă la vot
Proiectul pe care liberalul urmează să îl înregistreze în Legislativ propune modificarea şi completarea Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
"Comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind importanţa şi promovarea, în spaţiul public, a exercitării dreptului de vot trebuie să respecte următoarele condiţii: să informeze şi să educe populaţia în legătură cu importanţa exercitării dreptului de vot; să informeze şi să educe populaţia în direcţia promovării exercitării dreptului de vot; să nu conţină referiri de natură să promoveze instituţii sau persoane. Conţinutul şi elaborarea mesajelor se realizează de către radiodifuzor, cu avizul prealabil al Autorităţii Electorale Permanente. Cu 120 de zile înainte de orice scrutin electoral Autoritatea Electorală Permanentă demarează discuţiile cu radiodifuzorii pentru pregătirea campaniei de informare publică", prevede proiectul legislativ al deputatului PNL Gigel Ştirbu obţinut, vineri, de MEDIAFAX.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Surse: Nicolae Ciucă demisionează din funcția de lider al partidului PNL, după EXIT POLL
-
Rezultate parţiale după numărarea voturilor din aproape 70% dintre secţiile de votare. Ciolacu pe unu, Georgescu pe doi, Simion pe trei. Lasconi pe 4, dar aşteptă marile oraşe
-
Alegeri prezidenţiale. Noi rezultate EXIT-POLL. Ciolacu scade, Lasconi şi Georgescu cresc
-
Primele declaraţii ale candidaţilor după exit-poll-uri. Ciolacu: Rezultatul ne confirmă că am făcut ceea ce trebuie pentru ţară / George Simion anunţă victoria deşi exit-poll-urile îl dau pe 4 / Lasconi: Speranţa este vie în România
De asemenea, conform iniţativei, CNA va comunica AEP, cu o lună înaintea începerii campaniei de informare, lista posturilor de radio şi de televizine care urmează să desfăşoare campaniile.
"Consiliul Naţional al Audiovizualului va întocmi şi va comunica Autorităţii Electorale Permanente, cu 30 de zile înainte de data începerii campaniei de informare, lista celor 10 posturi de radio, respectiv 15 posturi de televiziune ce urmează să desfăsoare campanile menţionate la 42 indice 3, listă având ca bază cele mai recente studii de audienţă date publicităţii în anul anterior desfăşurării campaniei de informare", potrivit sursei citate.
Televiziunilor şi radiourile vor avea obligaţia de a transmite mesaje sub forma unor campanii iniţiate cu 60 de zile înainte de desfăşurarea alegerilor.
"În cazul serviciilor de programe de televiziune cu acoperire naţională, comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind importanţa şi promovarea în spaţiul public a exercitării dreptului de vot, se realizează sub forma unor campanii iniţiate cu 60 de zile înainte de data desfăşurării alegerilor. Acestea se vor desfăşura inclusiv în ziua în care au loc alegerile, prin difuzarea unor mesaje, între 3 şi 6 ori pe zi, în intervalul orar 08.00 – 22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri.
În cazul serviciilor de radiodifuziune cu acoperire naţională, comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind importanţa şi promovarea în spaţiul public a exercitării dreptului de vot, se realizează sub forma unor campanii iniţiate cu 60 de zile înainte de data desfăşurării alegerilor şi desfăşurate inclusiv în ziua în care au loc acestea, prin difuzarea unor mesaje, între 3 şi 6 ori pe zi, în intervalul orar 06.00 – 22.00, din care o dată în principala emisiune de ştire", mai menţionează proiectul de lege.
Deputatul PNL Gigel Ştirbu propune şi decontarea de către Autoritatea Electorală Permanentă a cheltuielilor, în baza unui deviz şi a facturilor emise.
"Cheltuielile ocazionate de difuzarea mesajelor prevăzute la alin. (1) şi (2) vor fi negociate de către radiodifuzor cu Autoritatea Electorală Permanentă şi vor fi decontate de către aceasta, pe baza unui deviz şi a facturilor emise. Pentru zonele în care populaţia minoritară depăşeşte procentul de 20% din rândul populaţiei, Televiziunea Română, respectiv Radio România vor difuza mesajele menţionate la alin. (1) şi (2) şi în limbile respectivelor minorităţi naţionale. La încheierea campaniilor de informare Consiliul Naţional al Audiovizualului va prezenta Autorităţii Electorale Permanente un raport detaliat de monitorizare a difuzărilor spoturilor de către televiziuni si posturi de radio, cu privire la numărul spoturilor difuzate, numărul zilnic de difuzări, respectiv orele la care au fost difuzate", mai propune Ştirbu, în proiectul legislativ.
Conform iniţiativei, Legea ar urma să intre în vigoare de 1 ianuarie 2019, iar "în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Autoritatea Electorală Permanentă va stabili, prin Hotărâre, cu consultarea prealabilă a radiodifuzorilor, modalitatea de calcul a preţului per spot difuzat, modalitatea de calcul a sumelor ce urmează a fi rambursate, termenele la care vor fi depuse cererile de rambursare, precum şi termenele la care se vor face plăţile".
Citește pe alephnews.ro: EXIT POLL 21:00 Alegeri prezidențiale 2024, turul 1: Marcel Ciolacu – 24,1%, Elena Lasconi 19,6%, Călin Georgescu 17,1% George Simion 13,8%
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
EXIT POLL Alegeri prezidențiale 2024, turul 1: Marcel Ciolacu – 25%, Elena Lasconi 18%, Călin Georgescu 16%, George Simion 15%
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
De nerecunoscut! Cum a ajuns să arate Maria Sharapova, la 5 ani de la retragerea din tenis GALERIE FOTO
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe