Propagandă şi pe Facebook, nu doar pe TikTok. 25 de pagini de Facebook îl promovau pe Călin Georgescu şi o atacau pe Elena Lasconi

Meta a permis unei reţele de pagini de Facebook să posteze peste 4.100 de reclame politice care o atacau pe Elena Lasconi, candidata USR la preşedinţia României, şi care îl promovau pe candidatul independent Călin Georgescu, se arată într-un raport.

Urmărește
3375 afișări
Imaginea articolului Propagandă şi pe Facebook, nu doar pe TikTok. 25 de pagini de Facebook îl promovau pe Călin Georgescu şi o atacau pe Elena Lasconi

Campania a fost derulată pe 25 de pagini de Facebook şi 25 de site-uri, indicând un efort organizat de a influenţa alegerile, potrivit unui raport al grupurilor de cercetare a ameninţărilor digitale Reset Tech şi Check First. Nu este clar cine a fost în spatele reţelei care a promovat postările politice pe Facebook şi Instagram cu cheltuieli de publicitate între 167.900 şi 264.909 de euro, notează Bloomberg.

Victoria surprinzătoare a lui Călin Georgescu în primul tur al alegerilor prezidenţiale a făcut ca instituţiile statului să examineze intens rolul companiilor de social media. Autorităţile române s-au concentrat asupra platformei TikTok, acuzând-o că a oferit „expunere masivă şi tratament preferenţial” lui Georgescu. Dar raportul întocmit de Reset Tech şi Check First indică un efort mai amplu de a influenţa rezultatul alegerilor.

„În timp ce rolul TikTok în amplificarea dezinformării în timpul campaniei electorale din România a fost în centrul atenţiei, noi dovezi arată că platformele Meta Facebook şi Instagram au fost utilizate pentru a răspândi mesaje politice agresive, afirmaţii neverificate şi relatări polarizante”, au scris autorii raportului.

Ad-urile descrise în raport îl prezintă pe Georgescu, care a raportat zero cheltuieli electorale la AEP, drept un „preşedinte patriot” care apără naţiunea. Lasconi a fost caracterizată drept un „diavol” şi o marionetă a Occidentului, în timp ce Klaus Iohannis a fost descris drept un „dictator” pentru sprijinul acordat lui Lasconi. Unele dintre reclame exprimau, de asemenea, sprijin pentru George Simion, liderul partidului AUR.

Specialiştii au identificat campania folosind Ad Library. Aceştia au calculat că reclamele au fost vizualizate de 199 de milioane de ori începând cu luna august.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici