- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (04.10.2018, 09:07)
- Daniela Timofti
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
REFERENDUM PENTRU FAMILIE. „Iubirea nu se votează” şi „Copiii referendumului”: Cum încearcă să boicoteze internauţi şi unele organizaţii evenimentul din 6-7 octombrie
Mai multe clipuri video şi poze, prin care se solicită boicotul referendumului din 6-7 octombrie, au fost postate pe reţelele de socializare, în ultima perioadă, de către diferite organizaţii sau asociaţii. Viral a devenit "Copiii referendumului", apreciat şi contestat deopotrivă de internauţi.
Urmărește
3274 afișări
Cum vor să boicoteze internauţii şi organizaţiile referendumul. “Iubirea nu se votează”
Mai multe pagini şi postări au apărut pe reţelele de socializare cu hashtag-urile: #boicot, #boicotreferendum şi #staiacasa, care îndeamnă internauţii să nu meargă pe 6 şi 7 octombrie la urne. Printre acestea este şi o pagină intitulată “Boicot”, creată în data de 15 septembrie, care este urmărită de 4.000 de persoane şi unde sunt postate diferite motive pentru care lumea nu trebuie să se prezinte la referendum.
“Credem că #boicot este o alegere a celor care nu doresc să legitimeze prin votul lor referendumul din 6 şi 7 octombrie 2018. Prin urmare, comunitatea #boicotlareferendum nu participă la vot. Cu sau fără cvorum, vom sta acasă în ambele zile. Credem că oamenii din România nu aveau nevoie de un referendum în care banii publici sunt cheltuiţi inutil. Credem că întrebarea care a fost formulată pentru referendumul din 6 şi 7 octombrie este una menită să manipuleze alegătorii să voteze tot ce vrea puterea”, se arată în descrierea paginii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia înarmează trupele nord-coreene cu arme de infanterie la frontiera cu Ucraina
-
Deputat PSD: Propunem zero impozit pe venit pentru tinerii sub 26 de ani
-
Alegeri SUA 2024. Ce plan au democraţii dacă Donald Trump îşi va declara prematur victoria
-
Noi percheziţii în R. Moldova: Gruparea „ŞOR” oferă oamenilor bani pentru a-l vota pe Stoianoglo
De asemenea, administratorii paginii “Boicot” mai precizează că politica nu ar trebui să fie făcută în biserică, în şcoli sau în orice altă instituţii de educaţie. “Credem că fiecare român are dreptul să aibă o familie care să-l susţină, să-l respecte, să-l iubească, prin urmare credem că nu este nevoie de instaurarea unui singur model de familie. Credem în orice familie care nu legitimează ura celor care vor să manipuleze. (...) Prin urmare, dezaprobăm toate acţiunile reprezentanţilor bisericii de a face mobilizare politică şi propagandă în favoarea unui referendum care face jocurile politice de la nivel înalt”, potrivit sursei citate.
MozaiQ, organizaţie comunitară care se adresează persoanelor LGBT din România, a derulat pe Facebook o campanie de boicotare a referendumului. Asociaţia a ales mesajul potrivit căruia “Iubirea nu se votează” şi îndeamnă oamenii ca pe 6 şi 7 octombrie să stea acasă.
“Cei care se află în spatele modificării Constituţiei urmăresc deturnarea României de la principiile şi valorile europene. Procesul de integrare şi participare activă a României la construcţia europeană nu poate fi oprit de un demers homofob. Curtea Europeană a Drepturilor Omului susţine recunoaşterea tuturor cuplurilor de către statele europene. (...) Coaliţia pentru Familie are legături cu grupuri evanghelice conservatoare din SUA şi Rusia, care promovează politici nedemocratice”, susţine Asociaţia MazaiQ, printr-un mesaj postat pe Facebook.
De asemenea, mai multe asociaţii, printre care Asociaţia Accept, LGBTEAM, Rise Out, Pride România, Rainbow România, Gender Talk şi Prisma, au transmis într-un clip video mesajul “De referendum stai acasă şi fă dragoste”.
Asociaţia Accept a derulat în mediul online o campanie însoţită de hashtag-urile #boicot, #boicotlareferendum şi #stauacasă. În această campanie au fost realizate mai multe clipuri video care prezintă îndemnuri de a nu merge la referendum.
“Laura şi Cătălin sunt împreună de 11 ani. În urmă cu patru ani, au decis să se căsătorească având un angajament foarte puternic unul faţă de celălalt. Pentru niciunul referendumul nu este necesar, dimpotrivă. Susţin că le produce o stare de disconfort. Pe Laura situaţia o întristează şi o îngrijorează: «Dacă drepturile altor oameni nu sunt safe, atunci nici eu nu sunt safe»”, este mesajul care însoţeşte descrierea unui clip postat de Accept.
Totodată, asociaţia Accept îndeamnă oamenii să nu participe la referendum, pentru că este “imoral şi ruşinos”.
“Prin #boicot refuzăm acest referendum imoral şi ruşinos pentru România, care reprezintă un punct de cotitură în istoria ţării noastre. Acest referendum este primul pas la nivel naţional care ne rupe de Europa, de lumea civilizată, de speranţa că la un moment dat vom putea trăi fericiţi şi în România. Dacă vă pasă, staţi acasă”, se mai arată pe pagina asociaţiei Accept.
O altă organizaţie care a început o campanie de boicotare a referendumului este Rise OUT. Asociaţia susţine că referendumul nu va rezolva adevăratele probleme ale României. “1 din 4 românce este agresată fizic de către partenerul său. Referendumul din 6-7 octombrie nu va rezolva problemele acestor femei. Mai bine stai acasă”, este mesajul postat pe pagina de Facebook a Rise OUT.
Viral pe reţelele de socializare a devenit însă clipul ”Copiii referendumului”, lansat de comunitatea Declic, care îndeamnă de asemenea la boicot. Spot-ul este inspirat de serialul „Povestea Slujitoarei” şi a cumulat peste 100.000 de vizualizări.
Mesajul clipului e transmis după imagini care reproduc scene din „Povestea Slujitoarei”, un serial despre o distopie în care femeile fertile sunt folosite pentru reproducere, fiind considerate un bun al societăţii, fără drept de a alege asupra propriei vieţi. În imagini, nişte copii crescuţi într-o astfel de societate sunt puşi să recapituleze ce anume se sărbătoreşte pe 6 şi 7 octombrie, data în care are loc referendumul. Apoi, aceştia asistă la arderea pe rug a unei femei, pe un câmp ce se aseamănă cu zona Palatului Parlamentului.
Spotul se încheie cu mesajul “Depinde de noi ce viitor le pregătim. Dacă vă pasă, staţi acasă”, #boicot.
Clipul ”Copiii referendumului”, produs de Papaya Advertising şi susţinut de Declic şi Accept, a fost distribuit de circa 2.000 de ori în mai puţin de o oră de la publicarea pe Facebook.
Mai mulţi internauţi s-au alăturat campanie #boicot şi şi-au exprimat părerea despre referendum.
“Mai pot spune că #iubireanusevoteaza şi că acest referendum este imoral şi antidemocratic. Mai vreau să spun că în toată vâltoarea asta prietenii din comunitatea LGBT au nevoie de susţinere şi de o vorbă bună. Nu ezitati să vă arătaţi sprijinul, nu amânaţi acest moment pentru a demonstra că există solidaritate. #boicot #boicotreferendum”, a scris un tânăr pe Facebook.
Un alt internaut a postat un mesaj prin care susţine că familia tradiţională se face, nu se impune. “Între 7 şi 8% din populaţie este gay şi va rămâne gay indiferent dacă le îngrădim dreptul la căsătorie sau nu, indiferent dacă sunt copiii voştri sau ai altora, indiferent dacă ei sunt preoţi sau au alte meserii, indiferent dacă sunt crescuţi de familii tradiţionale sau de "altfel" de familii. Sunt un apărător ferm al democraţiei şi de aceea ştiu că democraţia se termină în momentul în care majoritatea încalcă şi anulează drepturile minorităţii”, a postat alt internaut.
Referendumul se va desfăşura pe parcursul a două zile, 6 şi 7 octombrie 2018, între orele 7.00 şi 21.00.Întrebarea care va fi adresată românilor la referendumul pentru redefinirea familiei va fi: „Sunteţi de acord cu legea de revizuire a Constituţiei României în forma adoptată de Parlament?".
Citeşte şi: Un panou publicitar pro-referendum pentru familie, amplasat la intrarea în Timişoara, include două GREŞELI | FOTO în articol
Citeşte şi: REFERENDUM FAMILIE. Cum văd statele europene drepturile cuplurilor de acelaşi sex în prag de referendum
Citește pe alephnews.ro: Statele Unite își întăresc prezența militară în Orientul Mijlociu. Pentagonul anunță că mai multe bombardiere și nave de război americane sunt pe drum
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Citește și: Elena Udrea şi Alina Bica, REŢINUTE de autorităţile din Costa Rica/ Care sunt şansele de extrădare I VIDEO
Citește și: Tudorel Toader ar urma să trimită joi la CSM proiectul de OUG pentru modificarea legilor justiţiei
Citește și: METEO | Cod galben de vânt în două judeţe
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Satul strămoșesc al Kamalei Harris urmărește cu mândrie alegerile SUA. Cum o numesc localnicii pe candidată
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe