- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (11.03.2016, 16:35)
- Gabriel Pecheanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii, peste 3000 de propuneri pentru ''Comisia de tăiat hârtii'' a Guvernului
''Comisia de tăiat hârtii'' a primit în jur de 3000 de propuneri din partea cetăţenilor şi a companiilor în 15 zile, pe primul loc în topul solicitărilor românilor fiind eliminarea completă sau comasarea plăţilor pentru eliberarea cărţii de identitate.
Urmărește
1632 afișări
Românii, peste 3000 de propuneri pentru ''Comisia de tăiat hârtii'' a Guvernului (Imagine: Andreea Alexandru/ Arhiva Mediafax Foto)
Eliminarea completă sau comasarea plăţilor pentru eliberarea cărţii de identitate, inter-conectarea bazelor de date în vederea eliminării, la comunicarea dintre instituţiile publice, a cazierului judiciar, respectiv înlocuirea obligaţiei de procurare a timbrului fiscal cu un alt sistem de plată mai accesibil, inter-operabilitatea bazelor de date ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) cu cele ale Poliţiei Române/Ministerului Afacerilor Interne (MAI) astfel încât contravenienţii să nu mai fie obligaţi să trimită ei/să păstreze dovada plăţii amenzii rutiere şi, nu în ultimul rând, reducerea etapelor cerute pentru întocmirea unui dosar de înmatriculare auto – reprezintă cele mai dorite 5 propuneri de măsuri ale cetăţenilor pentru reducerea birocraţiei, anunţă Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic (MCPDC).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Moș Crăciun, eroul sărbătorii, are o fișă medicală impresionantă: obezitate, diabet și jet lag extrem
-
Oleksandr Usyk l-a învins pe Tyson Fury în revanşa din Arabia Saudită
-
Noul guvern. Iohannis a convocat partidele parlamentare la consultări / PSD, PNL, UDMR şi Grupul Minorităţilor Naţionale vor veni împreună la discuţii
-
Lovitură pentru TikTok. O ţară europeană interzice aplicaţia chineză / Şi în România au fost voci care au cerut suspendarea TikTok în urma alegerilor prezidenţiale
Potrivit aceleiaşi surse, cetăţenii solicită şi formularea unei cereri unice şi reducerea numărului de documente cerute pentru a beneficia de prestaţiile sociale oferite părintelui: îndemnizaţia pentru creşterea copilului, stimulentul de reinserţie şi alocaţia de stat pentru copil, respectiv persoanei aflate în căutarea unui loc de muncă: îndemnizaţia de şomaj, consilierea profesională sau înscrierea la cursuri de calificare.
De la lansarea, în 24 februarie, a platformei MaiSimplu.gov.ro, până în 10 martie, Guvernul a primit aproximativ 3000 de propuneri. Propunerile de simplificare sunt în curs de centralizare, iar premierul Dacian Cioloş şi viceprim-ministrul Vasile Dîncu au convocat marţi o reuniune pe această temă a Comitetului de lucru interministerial.
Opiniile reprezentanţilor companiilor, în ordinea menţiunii acestora, sunt: simplificarea Formularului 088 (înregistrarea în scop de TVA) şi explicarea publică a modului de acordare a punctajului acordat, în baza răspunsurilor, în vederea încadrării în diferite zone de risc fiscal; modificarea Declaraţiei 394 (livrările şi prestările din România) în sensul scoaterii obligativităţii de completare a CNP-ul clienţilor societăţii comerciale ce depune documentul; eliminarea obligativităţii completării Declaraţiei 392b – livrările şi prestările spcifice PFA-urilor înregistrate pe norme de venit, interconectarea bazelor de date existente în vederea vizualizării, mai des decât o dată pe lună, a achitării contribuţiilor de sănătate de către Persoanele Fizice Autorizate (PFA)/Întreprinderi Individuale/Familiale sau persoane fizice. De asemenea, companiile au propus simplificarea, până la minimum posibil, a procedurilor pentru înfiinţarea unei firme la Registrul Comerţului.
Cele mai des menţionate instituţii, atât de către cetăţeni cât şi de către companiile comerciale, au fost Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) şi Poliţia Română/Ministerul Afacerilor Interne (MAI).
''Eliminaţi taxele pentru emiterea cărţii de identitate! Cartea de identitate nu este un document solicitat de cetăţeni, ci impus de statul român, prin urmare nu există nici un motiv pentru a le pretinde explicit bani cetăţenilor pentru emiterea lui! Statul ne ia deja taxe! Dacă nu vreau să plătesc cartea de identitate, legea nu mă lasă să trăiesc fără ea. Cum s-ar spune, jaf pe faţă!'', este una din sutele de propuneri ce vizează cărţile de identitate.
Un alt nemulţumit de acest aspect se plânge că sunt prea multe documente solicitate, unele fără rost.
''Este un document de identitate şi ni se cer foarte multe documente legate de domiciliu: adresa poştală (document eliberat, contracost, de Primăria (…), care atestă că în 1973 strada noastră şi-a schimbat denumirea… Oare Poliţia (…) nu s-a trezit din 1973 şi nu ştie că strada are altă denumire????). Am 42 ani şi stau de la naştere la acelaşi domiciliu, acela al părinţilor. De ce trebuie să aduc la fiecare 10 ani aceleaţi acte şi să-l iau pe părintele meu bolnav să-l deplasez la Poliţie ca să mă ia în spaţiu??? Pentru ce trebuie Poliţiei 14 zile pentru eliberarea noului document de identitate? Chiar nu există o bază de date?'', sunt întrebările unui cetăţean.
El a şi evocat programul de obţinere a unui nou document de identitate.
''Vii să iei bon şi dacă te prezinţi la 7 poate ai şanse, daca nu, vii în altă zi. Pleci acasă şi revii după 3-5 ore, când ai programare, intri în biroul care se ocupă de documentele de identitate şi dacă Maria Sa, funcţionarul, constată că nu ai toate documentele te cheamă în alta zi ….. BIROCRAŢIE MAXIMĂ DIN PARTEA STATULUI ROMÂN…'', conchide cetăţeanul.
''La preschimbarea actului de identitate se cer mereu aceleaşi documente. Nu ar fi mai simplu, datele persoanei existând la ora actuală într-o bază de date a poliţiei, ca în cazul nemodificării datelor de contact, preschimbarea să se facă pe baza unei simple cereri semnată în original în faţa funcţionarului de la secţia de poliţie? În acelaşi moment să poată fi plătită atât taxa de preschimbare, cât şi costul noii cărti de identitate'', s-a plâns un alt român.
Un alt subiect des întâlnit în propunerile postate pe platforma Guvernului este legată de plata amenzilor.
''Primeşti o amendă, o plăteşti la fisc, dacă nu trimiţi chitanţa doveditoare la poliţie, acelaşi fisc, chiar acelaşi ghişeu îţi spune după două luni că nu ai achitat amenda'', scrie reprezentantul unei firme.
Citeşte şi: Guvernul a înfiinţat “Comisia de tăiat hârtii“. Costurile birocratice sunt estimate la 2 miliarde lei
Un alt cetăţean, aceeaşi nemulţumire.
''Este de neconceput ca în anul de graţie 2016 şi în ţara cu a 3a viteză la internet din lume, să nu fim în stare sa sincronizam nişte baze de date în ceea ce priveşte plata amenzilor de circulaţie. Mi se pare absurd ca, după ce plătesc o amendă la direcţiile de taxe şi impozite locale, să fiu nevoit să mai suport şi costul expedierii dovezii plăţii către organul de poliţie (fie poliţia locală, fie brigada de circulaţie)'', menţionează alt cetăţean.
Nici plata rovinietei nu a fost ocolită de românii care au accesat platforma maisigur.gov.ro.
''După plata amenzii, se solicită trimiterea către CNADNR a dovezii plăţii amenzii, inclusiv copie de pe PV-ul de constatare a contravenţiei. Această practică duce la o evidentă risipă de hârtie, cu deja foarte bine cunoscutele consecinţe pentru mediu. În cazuri extreme de imposibilitate a efectuării unei comunicări eficiente între autorităţile implicate, în speţă CNADNR şi ANAF, se recomandă instituirea unei proceduri electronice în vederea notificării stingerii creanţei'', s-a plâns un alt român.
O altă propunere sosită la Guvern este înlocuirea talonului auto de hârtie cu un talon tip smartcard, care va conţine un cod de bare sau cip pentru autentificare în sistem şi verificare de Poliţia Rutieră Un alt subiect abordat pentru eliminarea birocraţiei excesive se referă la depunerea actelor emise de o instituţie la altă instituţie.
Pe 24 februarie, prim-ministrul Dacian Cioloş a explicat pe scurt iniţiativa: ''Prin această platformă vrem să identificăm, prin reacţia cetăţenilor, acele lucruri care pot fi simplificate, iar efortul de reduce birocraţia trebuie făcut în interiorul ministerelor''.
Citește pe alephnews.ro: Care sunt cele 16 povești care influențează fizica și astronomia în 2024
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Moment istoric pentru NASA: Sonda Parker va ajunge la o distanță record de 6,2 milioane kilometri, chiar în Ajunul Crăciunului
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai SĂNĂTOASE alimente de pe masa de Crăciun. Specialist în nutriție: „PIFTIA și șoriciul nu au multe calorii”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe