Şedinţă a CSAT, luni: Proiectul HG privind CFR Marfă, rezultatele în combaterea evaziunii - pe agendă

O şedinţă a CSAT va avea loc luni, pe ordinea de zi fiind proiectul HG pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a CFR Marfă, concepţia de reconfigurare a sistemului de ordine publică prin descentralizarea serviciului poliţienesc, rezultatele în combaterea evaziunii fiscale.

Urmărește
361 afișări
Imaginea articolului Şedinţă a CSAT, luni: Proiectul HG privind CFR Marfă, rezultatele în combaterea evaziunii - pe agendă

Şedinţă a CSAT, luni: Proiectul HG privind CFR Marfă, rezultatele în combaterea evaziunii - pe agendă (Imagine: Mediafax Foto)

Şedinţa CSAT este programată să înceapă la ora 14.00, la Palatul Cotroceni.

"Pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului sunt incluse tematici referitoare la: prezenţa României cu jandarmi şi poliţişti în Kosovo, concepţia de reconfigurare a sistemului de ordine publică prin descentralizarea serviciului poliţienesc în slujba cetăţeanului, proiectul Hotărârii de Guvern pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă «C.F.R. Marfă» S.A. şi a mandatului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru realizarea acesteia, activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute în procesul de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale, activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute în procesul de prevenire şi combatere a fenomenului infracţional la nivelul porturilor maritime", se arată într-un comunicat de presă al Administraţiei Prezidenţiale.

Precedenta reuniune a CSAT a avut loc în data de 27 iunie.

În 25 august, surse guvernamentale au declarat MEDIAFAX că Secretariatul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării a recomandat Ministerului Transporturilor să discute cu Consiliul Concurenţei implicaţiile privatizării CFR Marfă, în măsura în care pot exista riscuri pentru siguranţa naţională.

Potrivit acestora, Ministerul Transporturilor a solicitat CSAT avizul pentru proiectele de hotărâri de Guvern privind strategia de privatizare a CFR Marfă şi strategia de privatizare a Tarom. Ministerul Transporturilor a fost informat că, în privinţa privatizării Tarom, CSAT nu este abilitat să avizeze strategia de privatizare deoarece procesul nu are legătură cu apărarea şi securitatea naţională. În privinţa privatizării CFR Marfă, secretariatul CSAT a recomandat ministerului analizarea riscurilor pentru siguranţa naţională.

"Secretariatul CSAT a apreciat că, în faza de finalizare a avizărilor proiectelor de acte normative pentru privatizarea CFR Marfă, Ministerul Transporturilor trebuie să discute implicaţiile acestor operaţiuni cu Consiliul Concurenţei, în măsura în care pot exista riscuri pentru siguranţa naţională, în sensul stabilit de lege", au declarat sursele citate.

Surse din cadrul Consiliului Concurenţei au precizat pentru MEDIAFAX că instituţia analizează privatizarea CFR Marfă doar din perspectiva implicaţiilor privind regimul ajutorului de stat.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, declarase, în acest sens, că restructurarea companiilor feroviare va fi însoţită de un program de ajutor de stat, măsuri care vor permite redresarea acestora, operatorii de profil având datorii care echivalează cu 1,5% din PIB.

Potrivit legii, înaintarea unor proiecte de acte normative către CSAT este o situaţie de excepţie, iar primul-ministru este cel care poate solicita înscrierea pe ordinea de zi a CSAT.

Guvernul a convenit cu FMI vânzarea unui pachet de 20% din acţiunile CFR Marfă şi a unui pachet de acţiuni reprezentând 20% din capitalul social al Tarom.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici