Şeful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă: Sprijin financiar pentru mass-media în schimbul derulării unor campanii guvernamentale de informare
Guvernul a introdus în şedinţa de joi, pe ordinea de zi suplimentară, un proiect de OUG privind organizarea şi desfăşurarea unor campanii de informare publică în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19, a anunţat Ionel Dancă, şeful Cancelariei prim-ministrului. Acesta a explicat că este vorba de „un mecanism de sprijin atât al industriei mass-media, cât şi al jurnaliştilor din România, fără de care informarea populaţiei în acest context (n.r. pandemia de coronavirus) nu ar fi posibilă”.
Concret, Guvernul va aloca sume de bani de sprijin pentru mass-media pentru susţinerea unor campanii media, după ce industria de presă a fost afectată de reducerea bugetelor de publicitate. 47% din sumă este alocată pentru desfăşurarea de campanii de televiziune, restul de 53% pentru celelalte medii de informare. Va fi o platformă de înscriere a instituţiilor media, în limita bugetului alocat de 200 de milioane lei.
Dancu a anunţat că a fost adoptată o hotărâre de Guvern pentru Republica Moldova pentru a aloca 16,15 milioane de lei sub forma unor ajutoare medicale pentru a face faţă epidemiei de coronavirus.
Un alt act adoptat a fost o hotărâre de guvern pentru reorganizarea ministerului Lucrărilor publice, o reducere cu 30% a posturilor de demnitari şi de 25% la nivel de funcţionari.
Şedinţa de Guvern s-a axat pe acordarea unui ajutor medical Republicii Moldova şi pe pregătirea unui raport pe care să-l facă fiecare minister pentru a-l prezenta în faţa Parlamentului.