„2024 a fost un an cu rezultate fără precedent pentru infrastructura de transport din România,” a scris Grindeanu pe reţelele de socializare, menţionând că au fost daţi în folosinţă 197 de kilometri de drumuri de mare viteză, dintre care 100 de kilometri din Autostrada A7.
„Pentru prima dată, am asigurat conexiunea dintre A7 şi A3 şi am conectat Autostrada de Centură a Capitalei (A0) cu A2,” a adăugat ministrul.
Pe lângă progresele din sectorul rutier, primul tren electric dintr-o serie de 189 achiziţionate în ultimii 35 de ani a fost pus în circulaţie, marcând un pas important în modernizarea transportului feroviar. Totodată, Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara dispune acum de un terminal Schengen modern.
Privind către 2025, Grindeanu a subliniat obiectivele ambiţioase ale ministerului. „Ne dorim rezultate şi mai bune. Trebuie să deschidem circulaţia pe mai mult de 200 de kilometri de infrastructură rutieră de mare viteză,” a declarat ministrul.
Printre priorităţi se numără asigurarea unor conexiuni directe pe drumuri de mare viteză între Craiova şi Constanţa (DEx12-A1-A0-A2), precum şi între Bacău şi Bucureşti (A7-A3-A0).
Ministrul a adăugat că în 2025 vor intra în circulaţie noi trenuri electrice, continuând modernizarea transportului feroviar. „Suntem hotărâţi să menţinem ritmul şi să livrăm rezultate care să transforme infrastructura de transport din România,” a concluzionat Sorin Grindeanu.