Prima pagină » Politic » Sorin Grindeanu: Multe din gările româneşti arată mai rău decât unele gări din Ucraina

Sorin Grindeanu: Multe din gările româneşti arată mai rău decât unele gări din Ucraina

„Multe din gările româneşti arată mai rău decât unele gări din Ucraina”, declară la Lugoj ministrul Transporturilor: „Până astăzi, de 30 de ani, în România nu s-a luat niciun tren nou. De 30 de ani! Nici măcar o garnitură de tren nou în România!”.
Sorin Grindeanu: Multe din gările româneşti arată mai rău decât unele gări din Ucraina
Andreea Tobias
19 oct. 2024, 14:28, Politic

Grindeanu a menţionat că unele trenuri s-au mai modernizat, „dar una e modernizarea, alta înseamnă trenuri noi”.

În acest moment sunt în licitaţie 161 de garnituri de tren noi.

Primul dintre aceste trenuri, crede ministrul, va începe să circule de la jumătatea lunii noiembrie, iar multe din celelalte 160 rămase, aflate în diverse stadii de achiziţie, începând cu anul viitor.

În ce priveşte gările, Grindeanu declară că „multe dintre ele, şi nu trebuie să ne ascundem, arată mai rău decât unele gări din Ucraina”.

„CFR Infrastructură, în acest moment, nu are forţa să întreţină toate aceste gări, halte, lucrurile pe care le vedeţi că arată jalnic. Şi atunci am promovat în Guvern un proiect de hotărâre de Guvern, chiar de lege cred, care să poată să dea, să descentralizăm, să putem să dăm aceste gări sau halte către autorităţile publice locale, care să poată să le amenajeze şi să-şi facă, să le întreţină şi să arate altcumva. Eu, să ştiţi că am primele cereri de la autorităţi locale, de exemplu, la Craiova. Olguţa vrea să ia gara la primărie, fiindcă are şi bani, are şi un proiect care arată foarte bine şi poate să arate gara în următorii ani altcumva. Asta nu înseamnă că activitatea pe care o desfăşoară, activitatea specifică, cea de CFR, trebuie să fie eliminată”.

Grindeanu a verificat sâmbătă lucrările pe tronsonul de cale ferată Lugoj-Timişoara Est, unde progresul fizic a depăşit 12%.

Pe cei 52 de kilometri se lucrează la terasamente şi structurile podurilor ca şi la gara Lugoj, care este inclusă în contract.
Constructorul spaniol a executat deja lucrări la infrastructura liniilor şi peroanelor.

Contractul, finanţat prin PNRR, are o valoare de 1,92 miliarde de lei (fără TVA) şi este parte a investiţiilor pentru modernizarea liniei de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad.