Sorin Grindeanu: Un nou proiect important pentru Timişoara este mai aproape de realizare
Noul drum naţional va avea 4 benzi (câte două pe sens), iar pe traseul lui vor fi construite inclusiv 4 noduri rutiere, două pasaje şi un pod:
– Nod rutier la intersecţia cu DN69 (E671) şi cu Drumul Naţional Centura Timişoara (DNCT)
– Nod rutier la intersecţia cu DN6
– Nod rutier la intersecţia cu DN59A
– Nod rutier la intersecţia cu Radiala Nouă de Vest (C30)
– Pasaj peste DN59 şi peste linia CF100 (750 m)
– Pasaj peste DN6 şi linia CF133 (450 m)
– Pod peste râul Bega şi peste rezervoarele de nămol (450 m).
Construcţia Variantei Ocolitoare Timişoara Vest are o valoare de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), o durată de maximum 30 de luni (6 luni proiectare şi 24 de luni execuţie) şi va asigura legătura între actuala centură a municipiului (Timişoara Nord) şi Varianta de Ocolire Timişoara Sud (care urmează să fie finalizată la sfârşitul lunii august 2024).
Contractul este finanţat prin Programul Transport 2021-2027 (PT) şi va putea fi semnat cu antreprenorul turc în termen de 10 zile, dacă nu vor exista contestaţii.