Strategia aprobată de Guvern are în vedere activităţi de învăţare formală, non-formală şi informală, atât cu caracter general, cât şi cu caracter vocaţional.
„În acest mod pot fi îmbunătăţite perspectivele de angajare, dezvoltarea personală şi profesională şi achiziţia de competenţe. Pentru 2030, România şi-a stabilit ca obiectiv o rată de 17,4% de participare a adulţilor (25-64 ani) la învăţarea pe tot parcursul vieţii. Acest procent este de trei ori mai mare decât rata de participare înregistrată în 2022, respectiv 5,4%”, se arată într-un comunicat al Guvernului.
Acest tip de educaţie este deschis oricărei persoane care doreşte să dobândească, să-şi actualizeze, să-şi finalizeze sau să-şi extindă capacităţile, cunoştinţele, abilităţile, aptitudinile şi competenţele, pentru dezvoltarea personală şi profesională, în cadrul unor diverse tipuri de instituţii de educaţie formală şi non-formală.
Executivul anunţă că Ministerul Educaţiei va conlucra cu instituţiile şi organizaţiile responsabile sau interesate de implementarea strategiei.
Strategia naţională privind educaţia continuă a adulţilor 2024-2030 implică activităţi ce vor fi finanţate conform prevederilor legale şi în limitele strategiei fiscal-bugetare în vigoare.