Sulfina Barbu: Vlădescu, susţinut de Tăriceanu, a impus ca taxa auto să fie una fiscală

Fostul ministru al Mediului Sulfina Barbu (PDL) a declarat, sâmbătă, la Focşani, că taxa de înmatriculare nu a fost introdusă la solicitarea PD, ci a reprezentanţilor PNL, fostul ministru al Finanţelor Sebastian Vlădescu şi actualulul ministru al Finanţelor, Varujan Vosganian.

Urmărește
33 afișări
Imaginea articolului Sulfina Barbu: Vlădescu, susţinut de Tăriceanu, a impus ca taxa auto să fie una fiscală

Sulfina Barbu: Vlădescu, susţinut de Tăriceanu, a impus ca taxa auto să fie una fiscală

Sulfina Barbu a precizat că pentru introducerea acestei taxe s-a format, la solicitarea premierului Tăriceanu, un grup de lucru format din reprezentanţi ai ministerelor Transporturilor, Mediului, Internelor şi Finanţelor care a venit cu o propunere de taxă de mediu.

Sulfina Barbu a mai declarat că, iniţial, în anul 2006, taxa de mediu stabilită a fost una modică, dar a fost modificată la solicitarea expresă a reprezentanţilor primului-ministru.

"Prima propunere a fost ca taxa să fie una modică, iar banii să meargă la fondul de mediu, iar a doua propunere a fost ca să fie o taxă fiscală. Ministrul Finanţelor, Sebastian Vlădescu, a spus că trebuie să fie o taxă fiscală introdusă prin Codul fiscal. Acest lucru a fost impus de Vlădescu cu susţinerea primului-ministru Călin Popescu Tăriceanu", a afirmat Sulfina Barbu.

Ea a adăugat că au fost discuţii referitoare la această taxă. "S-a stabilit să nu ieşim public, ci să rezolvăm problemele în interiorul Guvernului. Încă mai funcţiona Alianţa", a spus Sulfina Barbu.

Fostul ministru al Mediului a menţionat că actualul ministru al Finanţelor, Varujan Vosganian, în calitate de preşedinte al Comisiei de buget-finanţe din Senat la acea vreme, a fost de acord cu creşterea taxei.

Sulfina Barbu a precizat că afirmaţiile premierului Călin Popescu-Tăriceanu, "că nu vrea să umple România de rable", sunt populiste.

"Declaraţiile populiste ale lui Tăriceanu, precum că nu vrem să umplem România de rable, este contrazisă de formula de calcul pe care o vor aproba în cursul săptămânii viitoare. Cele mai taxate vor fi maşinile noi, adică românii vor fi sancţionaţi că doresc maşini noi, iar cele mai puţin taxate vor fi maşinile vechi", a mai afirmat Sulfina Barbu.

Noua formulă a taxei de poluare auto, care va fi discutată, luni, de Guvern în primă lectură, pune în acord prevederile legislaţiei româneşti cu obiectivele UE de reducere a poluării, cetăţenii nemulţumiţi având posibilitatea să se adreseze justiţiei, a declarat, vineri, premierul Tăriceanu.

Comisia Europeană a acceptat principiile ultimei formule de calcul a taxei auto propusă de Guvern, în care emisiile CO2 sunt luate în considerare la taxarea maşinilor Euro 4 şi Euro 3, criteriul principal de calcul fiind emisiile poluante, au declarat, anterior, agenţiei MEDIAFAX surse ministeriale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici