Poţi achiziţiona pantofi în culorile USR-PLUS, aşa că fii gata să cumperi ”detergent PSD” şi ”iaurt PNL”

Publicat: 21 07. 2020, 14:09
Actualizat: 21 07. 2020, 19:54

Se întâmplă şi la noi, nu doar în Statele Unite, unde în aceste zile Ivanka Trump este criticată pentru o fotografie în care susţine un producător hispanic de fasole. Claudiu Mihăescu, un producător de încălţăminte din Timişoara, a decis să strângă bani pentru locale, vânzând pantofi în culorile Alianţei USR-PLUS. Fiind responsabil financiar în Moşniţa Nouă, el s-a gândit la un exemplu de fundraising pentru colegii din partid. Iniţiativa lui este susţinută de Andrei Meşter, candidat pentru consiliul local în Timişoara din partea URS-PLUS.

În opinia expertului în finanţarea partidelor, Septimius Pârvu, producătorul de pantofi poate dona în afara campaniei electorale până la 500 de salarii minime brute. 

„Evident, se pot desfăşura campanii de strângere de fonduri, dar în momentul acesta nu putem vorbi de bani pentru campanie atâta timp cât este o donaţie care ulterior este depusă conform reglementărilor către candidat. Nu văd neapărat o problemă”, spune Septimius Părvu, expert electoral EFOR.

Activistul Remus Cernea spune că iniţiativa din Timişoara ar deschide oportunitatea de a vedea în vânzare ”detergenţi marca PSD” sau ”iaurt de la PNL”.

„USR-ul face un gest incredibil şi iniţiază o premieră la nivel european, poate şi global de a se transforma într-un partid care foloseşte ”affiliate marketing”, pentru a obţine bani de la o firmă care concurează pe piaţa liberă”, afirmă Remus Cernea, politician şi activist.