- Home
- Politic
- (19.09.2014, 21:27)
- Adrian Robu
Tu ştii ce mai fac banii tăi? TELESHOPPING ELECTORAL: Câţi bani ar trebui să dea televiziunilor PONTA, IOHANNIS, UDREA, TĂRICEANU şi MACOVEI pentru apariţiile LIVE
În bugetul oricărei campanii electorale, promovarea candidaţilor prin audiovizual înghite sume uriaşe. 5,5 milioane de euro a contabilizat, în 2004, Institutul pentru Politici Publice la o monitorizare mai atentă a tuturor partidelor. Zero dacă te uiţi azi la reglementările oficiale prin care politicienii şi-au asigurat gratuitatea trecând în lege „accesul egal şi gratuit” al oricărui candidat la posturile radio, dar şi tv, fie publice, fie private.
Urmărește
984 afișări
Tu ştii ce mai fac banii tăi? TELESHOPPING ELECTORAL: Câţi bani ar trebui să dea televiziunilor PONTA, IOHANNIS, UDREA, TĂRICEANU şi MACOVEI pentru apariţiile LIVE (Imagine: Mediafax Foto)
Gândul, Ziarul Financiar şi Mediafax încep azi, în seria editorială „Tu ştii ce mai fac banii tăi?”, un exerciţiu în premieră în România: monitorizăm la minut apariţiile tv în direct ale principalilor cinci candidaţi la alegerile prezidenţiale. Veţi vedea cum sunt aceştia promovaţi în perioada cu cea mai mare miză politică. KKlaus Iohannis MMonica Macovei VVictor Ponta CCălin Popescu Tăriceanuşi EElena Udreavor fi urmăriţi în apariţiile lor live (fie în emisiuni, fie în conferinţe de presă, fie în intervenţii telefonice) de serviciul Mediafax Monitorizare, iar rezultatul tradus în bani, potrivit tarifelor declarate la CNA de televiziuni în campania pentru europarlamentară, va fi publicat zilnic, aici.
După două săptămâni de la intrarea, neoficializată încă, în campanie, Klaus Iohannis, Monica Macovei, Victor Ponta, Călin Popescu Tăriceanu şi Elena Udrea ar fi trebuit să achite televiziunilor peste 351.000 de euro, dacă spaţiul editorial pe care l-au avut la dispoziţie s-ar fi plătit prin contracte transparente. Concluzia reiese din raportarea prezenţei live în emisiuni, între 1 şi 18 septembrie, a celor cinci candidaţi la tarifele pe care televiziunile le-au practicat pentru serviiciile de promovare în spaţiul editorial acum patru luni, în campania pentru alegerile europarlamentare.
Cel mai mult ar avea de plătit, după 19 zile de precampanie, Victor Ponta – 208.932 de euro, urmat de Călin Popescu Tăriceanu – 109.618 de euro, dată fiind prezenţa lor frecventă la Antena 3. Difuzată mai mult decât preşedintele Senatului la televizor, ca număr de minute, Elena Udrea ar avea de plată, deoocamdată, doar 16.139 de euro, având în vedere expunerea la posturi cu audienţe şi tarife mai mici – B1, Realitatea TV, RTV. Mediafax Monitorizare a urmărit apariţiile în direct ale acestora în studiouri, telefonic sau în conferinţe de presă transmise live în perioada menţionată.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Protest în Capitală: Un bărbat asupra căruia a fost găsită o sumă mare bani, dus la poliţie
-
Criza politică din Coreea de Sud. Preşedintele Yoon nu va participa la audierea de punere sub acuzare. Motivul invocat
-
Zelenski le cere aliaţilor să-şi onoreze promisiunile privind livrările de arme către Ucraina
În seria "Tu ştii ce mai fac banii tăi?", gândul, Ziarul Financiar şi Mediafax provoacă partidele la transparenţă în finanţarea campaniei, companiile la denunţarea presiunilor politice, instituţiile de control la urmărirea mai eficientă a scurgerilor de bani gri către partide şi parlamentarii la modificarea legii, prin întărirea ei.
Aşa cum am arătat în episodul-pilot al seriei "Tu ştii ce mai fac banii tăi?", oficial, de la începutul anului şi până azi, fiecare salariat din România a susţinut partidele mai mult simbolic, cu câte 0,77 de lei, prin subvenţia directă acordată de la buget. Neoficial însă, fiecare salariat a cotizat fără să ştie, de 107 ori mai mult, numai luând în calcul practicile-tabu ale presiunilor asupra companiilor pentru a plăti comisioane ilegale la acordarea contractelor cu statul. Aplicând procentul de 10% (consemnat de procurorii DNA în dosarul "Cosma" de la Prahova, dar ridicat chiar la 15% în dosarul "Uioreanu" de la Cluj şi până la 30% în declaclaţiile neoficiale ale oamenilor de afaceri) la totalul contractelor angajate numai în primele 8 luni ale anului de toate autorităţile locale, însumând 1 miliard de euro, s-ar ajunge la 100 de milioane de euro vărsaţi deja în conturi neoficiale de campanie.
Citește pe alephnews.ro: Iranul desfăşoară exerciţii militare în apropierea unităţilor nucleare. „Puterea” reunește membri ai armatei şi ai Gărzilor Revoluţionare islamice
Citește pe www.zf.ro: Restructurarea este cuvântul de ordine în 2025, iar IT-iştii sunt primii pe listă. De la prosecco la birou şi salarii de mii de euro acum corporatiştii vor trebui să înfrunte realitatea tăierilor de salarii şi concedierilor VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: Tu ştii ce mai fac banii tăi? Topul clienţilor statului în judeţul cu 15% mită pentru campania PNL
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Documentele Reginei Elisabeta urmează să fie făcute publice în curând. Experții se tem de cenzurarea acestora
Cum ar arăta viaţa fără asigurări: câţi bani ar trebui să scoată din buzunar un român fără asigurare de călătorie şi sănătate
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Alertă „freezing rain” în București. Pe ce dată plouă cu gheață, potrivit meteorologilor Accuweather
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe